loading...

سایت رسمی موج فوتبال

یعنی به شهری که حتی فرودگاه ندارد و 80 کیلومتری را از فرودگاه پوسان فاصله دارد. فیفا هم این خواست کره ای ها را پذیرفت. آنها تا قبل از سه شنبه شب هیچ دلیلی برای این کارشان نداشتند اما حالا چوی کانگ

آخرین ارسال های انجمن

یعنی به شهری که حتی فرودگاه ندارد و 80 کیلومتری را از فرودگاه پوسان فاصله دارد. فیفا هم این خواست کره ای ها را پذیرفت. آنها تا قبل از سه شنبه شب هیچ دلیلی برای این کارشان نداشتند اما حالا چوی کانگ اعتراف کرده می خواهند از ایران انتقام بگیرند و او بدترین الفاظ را برای تیمی رقیب به کار برده است. اینکه از ایران بدش می آید و می خواهند در اولسان برنده بازی باشند.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود برای صعود به جام جهانی در حالی به کره جنوبی سفر می‌کند که با توجه به احتمال اندک پیروزی 4 -0 ازبکستان مقابل قطر نیاز به تساوی دارد.کره‌ای‌ها از باخت در ورزشگاه آزادی کینه به دل گرفته‌اند و در صدد هستند به هر شکل ممکن انتقام این باخت را بگیرند. بردن بازی از سئول به اولسان نیز شاید در همین راستا باشد.

انتخاب شهر اولسان نمی‌تواند توجیه خاصی جز سخت کردن کار ایران داشته باشد. شهری که از هر جهت مناسب برگزاری این مسابقه نیست. با توجه به نداشتن فرودگاه بین المللی هم کار سفر به این شهر سخت و فرسایشی است و جدا از این شرایط آب‌وهوایی این شهر نیز بسیار نامناسب است.

اولسان کجاست؟

اولسان که در 70 کیلومتری بوسان قرار دارد، هفتمین شهر بزرگ کره جنوبی است که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب شرق کره جنوبی قرار دارد. این شهر در کنار دریای ژاپن قرار دارد و همین مساله به تنهایی گویای وضعیت آب و هوایی این شهر است.

ملی‌پوشان ایران در روز بازی با کره جنوبی به احتمال فراوان با شرایط سخت آب و هوایی روبرو خواهند شد. اولسان در هفته گذشته 5 روز بارانی داشته است. این شهر مرطوب در این فصل از سال، هوای به شدت شرجی دارد. به طور مثال هوای این شهر امروز چهارشنبه 83 درصد رطوبت داشته است که تنفس را بسیار مشکل می‌کند. برای درک بهتر درصد رطوبت 83 می‌توان به هوای امروز رشت و رامسر دو شهر مرطوب ایران اشاره کرد که در همین روز به ترتیب 51 و 53 درصد رطوبت داشته‌اند! رطوبت تهران امروز 28 درصد بود.

دمای نقطه شبنم (dew point) در این شهر 23 درجه است به این معنا که بخار آب تنها در حالتی به مایع تبدیل می‌شود که دما به زیر 23 درجه افت کند، که در این فصل از سال دما در این شهر حتی در ساعات خنک روز بالای 25 درجه است.

اما مقایسه شرایط آب‌وهوایی اولسان با سئول نشان می‌دهد که هرچند پایتخت کره جنوبی نیز شرایط نسبتاً مرطوبی دارد، اما با توجه به فاصله از دریا، هم رطوبت پایین‌تری از اولسان دارد و هم کمتر شرجی است.

به هر حال کره‌ای‌ها تا اندازه زیادی خیال‌شان از بابت صعود به جام جهانی راحت است چرا که بعید به نظر می‌رسد ازبکستان توانایی خلق شگفتی و زدن 6 گل به قطر را داشته باشد. با این حال باید صبر کرد و دید آیا کره جنوبی که با یک تساوی هم صدرنشینی‌ و صعودش به جام جهانی قطعی می‌شود مقابل ایران به دنبال سه امتیاز است یا به یک صعود بی دغدغه می‌اندیشد.

شاید یکی از دلایل تغییر بازی از سئول برای کره ای ها این بود که ایران در 8 سال گذشته در بازی های رسمی ،نه تنها در سئول به این تیم نباخته بود که حتی دفعاتی پیروزی را هم برابر شان تجربه کرده بود و این کره ای های خرافاتی با تغییر محل بازی به شهری که ورزشگاه 44 هزار نفری اش هیچ گاه شاهد باخت میزبان نبوده ، بتوانند برنده مسابقه شوند. آنها که بازی رفت را بد بیاری آوردند چون معتقدند کروش با زیرکی پیراهن قرمزشان را از تن شان در آورده بود ، حالا در اولسان با باورهای خرافی شان به پیروزی می اندیشند درحالی که تیم ملی ایران برای آن بازی با همه نواقصی که در ترکیب دارد ، به غیرت بازیکنانش چشم دوخته. به دعای خیر 75 میلیون ایرانی که بدرقه راه فرزندان شان است.

چوی کانگ 54 ساله اگرچه در زمان باخت کره با 6 گل برابر ایران در امارات در کادرفنی تیم کره نبوده اما از نزدیکان به کیم جو سونگ دبیر فدراسیون کره و ستاره آن روزهای فوتبال کره است که آن شکست پایانی تلخ را بر فوتبالش رقم زد.

 http://up.tarafdaran-football.ir/up/tarafdaran-football/footballnews/olsan1.jpg

http://up.tarafdaran-football.ir/up/tarafdaran-football/footballnews/olsan2.jpg

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط میلاد علیزاده در تاریخ 1392/03/24 و 12:19 دقیقه ارسال شده است

سلام
از سایت دلتا دانلود مزاحم میشم . خواستم بگم بنره شما به قسمت بنر دونی منتقل شد با آدرس :
http://deltadl.ir/page/Banner
متشکرم.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 4,047
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 6,339
  • بازدید ماه : 17,261
  • بازدید سال : 43,261
  • بازدید کلی : 2,235,893
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور