فوتبال جهان

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار فوتبال در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

مقاله اختصاصی شاهکار 2-7-2؛ فلسفه سرمربیگری تیاگو موتا چگونه است؟

وقتی تیاگو موتا در سال 2018 گفت فلسفه‌اش پیاده کردن آرایش 2-7-2 است، مورد تمسخر قرار گرفت اما حالا با همین آرایش یکی از زیباترین فوتبال‌های اروپا را با بازیکنانی معمولی به نمایش می‌گذارد...


تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 ساعت: 13:59 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , , , ,
نگاهی بر مستند سریالی جدید نتفلیکس؛ «با هم؛ برندگان سه گانه» منچسترسیتی با تاریخی نو؛ «ما علیه جهان»

اما هر طور که نگاه کنید، و هرگونه که بیندیشید و اگر به هر شکلی منتقد سیتی باشید، در دو قسمت پایانی در حالی که سیتی برای فینال‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌شود، آب پاکی روی دستان همه ما ریخته خواهد شد. در اینجا انسان‌های واقعی را می‌بینید که چگونه با تلاشی بی‌حدوحصر به موفقیت سال‌های اخیر خود رسیده‌اند. طعنه‌آمیز این است کسانی که دستاوردهای سیتی و گواردیولا را به‌عنوان نتیجه‌ای از پیش تعیین شده یا نتیجه پول زیاد نفتی، حتی تقلب و نیرنگ می‌دانند، هرگز این سریال را تماشا نخواهند کرد.


تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 ساعت: 13:52 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , , ,
فیل فودن، پاسخی برای سمت چپ بیمار انگلیس؛ پرواز اروپایی روی شانه فیل
به احتمال فراوان گرت ساوت‌گیت از فیل فودن در سمت چپ فاز تهاجمی انگلیس در جریان یورو 2024 استفاده خواهد برد.
نه ارلینگ هالند و نه کوین دی‌بروینه، این فصل، فیل فودن، ستاره درخشان تیم تحت هدایت پپ گواردیولا در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا بوده است. فیل در مصاف با استون‌ویلای دردسرساز، تحت حمایت رودری یک تنه تیم را به 3 امتیاز رساند تا پسران پپ بیش از این از کورس قهرمانی جا نمانند و همزمان، این بهترین خبر برای گرت ساوت‌گیت خواهد بود.

تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 ساعت: 10:06 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , , , , ,
عربستان، بهشت رویایی نبود؛ کریم فراموش شده
رونالدو با هت‌تریک های متوالی، رکوردهای شخصی‌اش را ارتقا می‌دهد اما زوج سابق او حال و روز خوشی ندارد.

کسی یک سال پیش فکرش را نمی‌کرد مهاجمی که در ال‌کلاسیکو هت‌تریک کرده و توپ طلایش را در سانتیاگو برنابئو به هواداران رئال نشان داده، یک سال بعد، پنالتی خراب کردن های متوالی‌اش سوژه رسانه‌های عربستانی شود.
بنزما پس از ۳۰ سالگی به بهترین فرم دوران خودش رسید، فصل ۲۰۲۱،۲۰۲۲ کنار وینی ترسناک‌ترین زوج خط حمله اروپا را ساخت و در نهایت هم جوایز تیمی هم جوایز فردی را درو کرد اما در آخرین فصل حضورش مثل همیشه نبود.
با این وجود کریم باز‌ هم در بازی‌های بزرگ فصل مهره تعیین‌کننده کارلو آنچلوتی در خط حمله نام داشت. بنزما در آنفیلد و نوکمپ هت‌تریک کرد تا با اینکه در بهترین فصل خودش هم نبود باز هم نمایش‌های خیره کننده‌ای هرچند اندک داشته باشد. کریم و مشاوران او با توجه به مصدومیت‌های متعدد در فصل ۲۰۲۲،۲۰۲۳  به این فکر افتاده بودند که شاید سال‌های آخر دوران بازیگری بنزما باید جایی خارج از مادرید باشد. در همین شرایط، پیشنهادات گزاف تیم‌های لیگ عربستان به دست ستاره‌های فوتبال اروپا می‌رسید. دو دلی کریم برای تمدید از ماه‌های آخر فصل شروع شد. این تردید، برنامه‌های فلورنتینو پرس را  به هم ریخت. برنامه پرس این بود که بنزما سال ۲۰۲۴ هم در رئال بماند

تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 ساعت: 9:59 | نظرات(0)
برچسب ها : , , , ,
باارزش‌ترین بازیکنان هر تیم لیگ برتر فوتبال انگلیس

نگاهی به باارزش‌ترین بازیکنان 20 تیم حاضر در لیگ برتر انداخته‌ایم.

 ارلینگ هالند باارزش‌ترین بازیکن منچسترسیتی، لیگ برتر انگلیس و دنیای فوتبال است.

قیمت جدید بازیکنان در به‌روزرسانی جدید سایت ترانسفرمارکت مشخص شده و به همین بهانه قصد داریم تا نگاهی به باارزش‌ترین بازیکنان هر یک از تیم‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس داشته باشیم. باارزش‌ترین بازیکن لیگ برتر انگلیس ارلینگ هالند با قیمت 180 میلیون یورو است. بوکایو ساکا با 130 میلیون یورو دومین بازیکن گرانقیمت لیگ برتر و همچنین باارزش‌ترین ستاره آرسنال است. برونو گیمارش با 85 میلیون یورو نیز باارزش‌ترین بازیکن نیوکاسل است. در ادامه نگاهی به باارزش‌ترین بازیکنان هر 20 تیم لیگ برتر فوتبال انگلیس می‌اندازیم.


تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 ساعت: 9:13 | نظرات(0)
 ورزش کردن باعث خواب‌آلودگی می‌شود مقاله اختصاصی موج فوتبال

ورزش کردن این‌ روزها دیگر بخشی جدانشدنی از فعالیت روزمره‌ی ما شده و برای تن سالم و تناسب اندام ضروری است. اما این‌طور که پیداست ورزش نه تنها ماهیچه‌های شما را از توان می‌اندازد، بلکه چشمان‌تان را هم خسته می‌کند. البته جای نگرانی نیست چون چای یا قهوه می‌تواند دوباره آنها را سر حال بیاورد. در طول تمرین‌های ورزشی سخت، عضله‌های ما با سوزاندن کالری، خسته شده و اسید لاکتیک و دیگر مواد زائد در بدن تولید می‌شود. همچنین عملکرد عضله می‌تواند تحت تاثیر پدیده‌ای به نام «خستگی مرکزی» قرار گیرد. در اثر این پدیده، تعادل پیام‌رسان‌های شیمیایی بدن به هم می‌ریزد و در نتیجه‌ی آن دستگاه عصبی نمی‌تواند حرکت ماهیچه‌ها را به طور موثر کنترل کند.


تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1395 ساعت: 21:44 | نظرات(0)
اینتر 16-2015؛ از پرواز بلند تا سقوط تمام نشدنی
نراتزوری فصل را در رتبه چهارم به پایان برد، ولی افسوس و حسرت کماکان برجای ماند. "من راضی هستم. من از راهیابی اینتر به لیگ اروپا راضی هستم." این جمله های روبرتو مانچینی در پایان فصل بود. روی کاغذ هم حق با او بود. اینتر فصل را در رتبه چهارم به پایان برده بود، یعنی چهار پله بالاتر از فصل پیش. با این وصف می توانستیم فصل 16-2015 نراتزوری را "فصل فرصت برباد رفته" قلمداد کنیم، یا روشن تر و بی پرده تر "فصل سقوط گام به گام".


تاریخ انتشار : چهارشنبه 05 خرداد 1395 ساعت: 22:37 | نظرات(1)
برچسب ها : ,
لیگ برتر انگلیس 16-2015؛ پرواز ها و سقوط ها

لیگ برتر انگلیس به پایان رسید، فصلی باورنکردنی در همه زمینه ها.  بازنده: مربیان انگلیسی

فصل پیش با حضور 9 مربی انگلیسی روی نیمکت های تیم های لیگ برتر به پایان رسید. لیگ امسال با جدایی سام آلاردایس، جان کارو و نایجل پیرسون آغاز شد و با اخراج گری مانک، استیو مک لارن و تیم شروود ادامه پیدا کرد تا لیگ فقط با 3 مربی انگلیسی به پایان خط برسد. آن سه تیم هم در رتبه های 14 و 16 و 17 قرار داشتند.


تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت: 21:22 | نظرات(0)
پرواز بارسلونا و سوارز: قدرت یا انحصار؟
بارسلونا با درخشش لوییز سوارز قهرمان لالیگا شد؛ دوباره. شش قهرمانی طی هشت سال برای بارسلونا به دست آمد یا هشت قهرمانی طی دوازده سال. کارنامه ای حیرت آور که از دوران فرانک رایکارد آغاز شد، با پپ گواردیولا اوج گرفت و با تیتو ویلانووا و لوییز انریکه ادامه پیدا کرد و وقفه جراردو مارتینو هم خللی در آن ایجاد نکرد. آنها در این فصل قهرمانی پارسال را تکرار کردند، ولی این پرسش هم دوباره تکرار شد چنین حاکمیتی نشانه قدرت بارسلونا است یا کیفیت انحصارگرانه جاری در لالیگایی که اکثر تیم ها شکننده هستند؟

تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت: 21:21 | نظرات(0)
هفت پرده از فروپاشی لیورپول برابر سویا

لیورپول در فینال لیگ اروپا 2016 برابر سویا 3-1 شکست خورد. نمایش لیورپول در بازل 2016 نسخه وارونه نمایش سرخپوش ها در استانبول 2005 به شمار می رفت. آنها در نیمه اول تیم شاداب و برتر میدان بودند و در نیمه دوم تیم مقهور و وامانده زمین. استفاده از اصطلاح " A game with two halves / بازی با دو نیمه" دامنه اش را از فوتبال فراتر..


تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت: 21:17 | نظرات(0)
تعداد صفحات : 28