loading...

سایت رسمی موج فوتبال

گروه A بلژيک يکي از تيم‌هاي آماده اين روز‌هاي فوتبال جهان موفق شد در خانه کرواسي با نتيجه 2 بر يک به پيروزي برسد و صعودش را به جام جهاني 2014 قطعي کند. روملو لوکاکو در دقايق 15 و 38

آخرین ارسال های انجمن

گروه A

بلژيک يکي از تيم‌هاي آماده اين روز‌هاي فوتبال جهان موفق شد در خانه کرواسي با نتيجه 2 بر يک به پيروزي برسد و صعودش را به جام جهاني 2014 قطعي کند. روملو لوکاکو در دقايق 15 و 38 موفق شد براي بلژيک گلزني کند و تک گل کرواسي را نيز نيکو کرانچار در دقيقه 83 به ثمر رساند. آخرين باري که بلژيک توانسته بود به جام جهاني صعود کند به سال 2002 بر‌مي‌گردد.

به اين ترتيب بلژيک يک بازي مانده به پايان مسابقات اين گروه موفق شد صعود خود را به جام جهاني 2014 قطعي کند. همچنين کرواسي نيز با شکست در اين ديدار رتبه دوم خود را حفظ کرد تا راهي مرحله پلي اف شود.

در ديگر ديدار اين گروه ولز و مقدونيه به مصاف هم رفتند که ولز موفق شد با يک گل به برتري برسد. تک گل ميزبان را در اين ديدار سيمون چرچ به ثمر رساند.

جدول گروه

1- بلژيک 9 بازي، 25 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- کرواسي 9 بازي، 17 امتياز (صعود به پلي‌اف)

3- صربستان 9 بازي، 11 امتياز

گروه B

ايتاليا در حساس‌ترين بازي اين گروه به ديدار دانمارک رفت که اين ديدار در نهايت با تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد. نيکولاس بندتر هر 2 گل دانمارک را در اين ديدار به ثمر رساند و پابلو اوسوالدو و آلبرتو آکويلاني دو گل لاجوردي‌پوشان را به ثمر رساندند.

ارمنستان در اولين ديدار اين گروه موفق شد روند خوب خود در خانه را ادامه دهد و با نتيجه 2 بر يک بلغارستان را شکست دهد. آراز اوربليز و يورا موسيسيان براي ميزبان در اين ديدار گلزني کردند و تک گل بلغارستان را نيز ايولين پوپوف به ثمر رساند. در اين ديدار پربرخورد دو بازيکن بلغارستان با دريافت کارت قرمز از زمين مسابقه اخراج شدند.

جمهوري چک نيز در کشور مالت موفق شد با نتيجه 4 بر يک به پيروزي رسد تا اميدهايش را براي صعود به مرحله پلي‌اف حفظ کند. هابشمن، لافاتا ، مادلچ و پخارت براي جمهوري چک در اين ديدار گلزني کردند و تک گل مالت را نيز ميفسود به ثمر رساند.

جدول گروه

1- ايتاليا 9 بازي، 23 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- بلغارستان 9 بازي، 13 امتياز

3- دانمارک 9 بازي، 13 امتياز

گروه c

آلمان موفق شد در خانه با 3 گل ايرلند جنوبي را شکست دهد. سامي خديرا ، آندره شورله و مسوت اوزيل براي آلمان گلزني کردند تا شاگردان يواخيم لو صعودشان را به جام جهاني 2014 قطعي کنند.

سوئد نيز موفق شد در ديداري حساس با نتيجه 2 بر يک اتريش را شکست دهد و صعودش را به عنوان تيم دوم از اين گروه به پلي اف قطعي کند. زلاتان ابراهيمووويچ و مورتن اولسن براي سوئد گلزني کردند. مارتين هارنيک نيز تک گل اتريش را ثبت کرد. جزاير فارو در اين گروه در خانه به ديدار قزاقستان رفت که اين ديدار در نهايت با تساوي يک بر يک به پايان رسيد. هانسن براي جزاير فارو و فينونچکو براي قزاقستان گلزني کردند.

جدول گروه

1- آلمان 9 بازي، 25 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- سوئد 9 بازي، 20 امتياز (صعود به پلي اف)

3- اتريش 9 بازي، 14 امتياز

گروه D

هلند که پيش از اين صعودش را به جام جهاني قطعي کرده بود موفق شد در خانه جشنواره‌اي از گل به راه اندازد و با نتيجه خرد کننده 8 بر يک مجارستان را شکست دهد. روبين‌فان پرسي 3 بار، آرين روبن، رافائل فان درفارت، جرمن لنس، کوين استروتمن و دوسري (گل به خودي) براي لاله هاي نارنجي گل زدند و تک گل مجارستان را در اين ديدار دوژاک از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند.

در ديگر ديدار‌هاي اين گروه ترکيه موفق شد با 2 گل استوني را شکست دهد تا با تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار گيرد. روماني نيز با نتيجه 4 بر صفر آندورا را از پيش رو برداشت. از اين گروه هلند راهي جام جهاني شده است و تکليف تيم صعود کننده به بازي پلي اف به روز آخر کشيده شد.

جدول گروه

1- هلند 9 بازي، 25 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- ترکيه 9 بازي، 16 امتياز

3- روماني 9 بازي، 16 امتياز

گروه E

سوئيس که براي صعود به جام جهاني نياز به يک تساوي داشت موفق شد با نتيجه 2 بر يک آلباني را شکست دهد و به جام جهاني صعود کند. ژردان شقيري و ميشل لانگ براي سوئيس در اين ديدار گلزني کردند و سالهي تک گل آلباني را به ثمر رساند. در ديگر ديدار‌هاي اين گروه ايسلند با 2 گل قبرس را شکست داد و اسلوني با 3 گل نروژ را از پيش رو برداشت.

جدول گروه

1- سوئيس 9 بازي، 21 امتياز (صعود به جام جهاني)

2- ايسلند 9 بازي، 16 امتياز

3- اسلوني 9 بازي، 15 امتياز

گروه F

آذربايجان موفق شد در خانه با نتيجه 2 بر صفر ايرلند شمالي را شکست دهد. داداشوف و شکوروف هر دو گل ميزبان را در اين ديدار به ثمر رساندند. جاني اوانز در دقيقه 90 از زمين مسابقه اخراج شد تا ايرلند شمالي 10 نفره به بازي بپردازد. روسيه نيز موفق شد با 4 گل لوگزامبورگ را شکست دهد تا جايگاه خود را در صدر جدول اين گروه حفظ کند تا شاگردان فابيو کاپلو يک گام ديگر به صعود به جام جهاني نزديک تر شوند.

پرتغال نيز برابر رژيم صيهونيستي به تساوي يک بر يک رسيد تا شانسش براي صعود مستقيم از اين گروه به جام جهاني به حد اقل برسد. تک گل پرتغال را در اين ديدار پپه در نيمه نخست به ثمر رساند. به اين ترتيب روز‌آخر سرنوشت تيم صعود کرده از اين گروه به جام جهاني 2014 را از بين روسيه و پرتغال مشخص خواهد کرد.

جدول گروه

1- روسيه 9 بازي، 21 امتياز

2- پرتغال 9 بازي، 18 امتياز

گروه G

ليتواني موفق شد در يک ديدار کاملا تشريفاتي با نتيجه 2 بر صفر لتوني را شکست دهد. سرنيچ و ميکوليوناس هر دو گل ليتواني را در اين ديدار به ثمر رساندند.

بوسني در ديگر ديدار اين گروه موفق شد با نتيجه پرگل 4 بر يک ليختن‌اشتاين را شکست داد. ادين ژکو 2 بار، زوژدان ميسيموويچ و وداد ايبسويچ گل‌هاي بوسني را در اين ديدار به ثمر رساندند تا بوسني يک گام ديگر به جام جهاني 2014 نزديک‌تر شود.

يونان نيز موفق شد با يک گل اسلواکي را از پيش رو بردارد. تک گل اين ديدار را مارتين اشکرتل به اشتباه وارد دروازه خودي کرد.

جدول گروه

1- بوسني 9 بازي، 22 امتياز

2- يونان 9 بازي، 22 امتياز

3- اسلواکي 9 بازي، 12 امتياز

گروه H

انگليس موفق شد در ورزشگاه ومبلي با نتيجه 4 بر يک مونته نگرو را شکست دهد تا در آستانه صعود به جام جهاني قرار گيرد. وين روني ، آندره توئنسد،بوسکويچ (گل به خودي) و دانيل استاريج براي انگليس در اين ديدار گلزني کردند و تک گل مهمان را نيز دژان داميانويچ به ثمر رساند که در بازي سئول و استقلال نيز دروازه مهدي رحمتي را باز کرده بود.

اوکراين موفق شد در خانه و در ديداري سخت با يک گل لهستان را شکست دهد تا همچنان به صعود از اين گروه اميدوار باشد. آندره يرمولنکو تک گل زرد هاي اوکراين را در اين ديدار به ثمر رساند.

مولداوي در ديدار دو تيم ضعيف اين گروه موفق شد در خانه با نتيجه 3 بر صفر سان‌مارينو را شکست دهد.

جدول گروه

1- انگليس 9 بازي، 19 امتياز

2- اوکراين 9 بازي، 18 امتياز

3- مونته نگرو 9 بازي، 15 امتياز

گروه I

در تنها ديدار اين گروه اسپانيا در خانه به ديدار بلاروس رفت که اين ديدار در پايان با نتيجه دو بر يک به سود مدافع عناون قهرماني جام جهاني به پايان رسيد. ژاوي و آلوارو نگردو گل‌هاي اسپانيا را در اين ديدار به ثمر رساند. به اين ترتيب اسپانيا براي صعود از اين گروه به طور مستقيم به جام جهاني 2014 به يک تساوي از بازي آخر خود با گرجستان نياز دارد.

جدول گروه

1- اسپانيا 7 بازي، 17 امتياز

2- فرانسه 7 بازي، 14 امتياز

3- فنلاند 7 بازي، 9 امتياز

هفته پاياني بازي‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 در اروپا ، سه‌شنبه هفته جاري برگزار خواهد شد تا تکليف چند تيم صعود کرده ديگر به جام جهاني 2014 برزيل مشخص شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 4,561
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 6,853
  • بازدید ماه : 17,775
  • بازدید سال : 43,775
  • بازدید کلی : 2,236,407
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور