loading...

سایت رسمی موج فوتبال

تکلیف آینده نمانیا ویدیچ مشخص شده. از فصل بعد قرار است در ایتالیا او را ببینیم، با پیراهن آبی رنگ اینتر. او در اوج آمادگی و به‌عنوان کاپیتانی وفادار از شیاطین سرخ جدا می‌شود و ش

آخرین ارسال های انجمن

بدرود کاپیتان

سیاوش سلیمی بازدید : 135 دوشنبه 26 اسفند 1392 : 13:04 نظرات (1)

تکلیف آینده نمانیا ویدیچ مشخص شده. از فصل بعد قرار است در ایتالیا او را ببینیم، با پیراهن آبی رنگ اینتر. او در اوج آمادگی و به‌عنوان کاپیتانی وفادار از شیاطین سرخ جدا می‌شود و شاید این جدایی خاطره تلخی را برایش به جا بگذارد.

وقتی هشت سال در یک باشگاه باشی خداحافظی کردن با آنها برایت خیلی سخت می‌شود، مخصوصا اگر کاپیتان آنها هم باشی. در این شرایطی که او فعلا دارد دست‌کم می‌تواند دو فصل دیگر را هم در اوج بگذراند. علاوه بر این کاپیتانی باشگاهی مثل یونایتد کاری نیست که به یک بازیکن متوسط بسپارند و ویدیچ که سال 2011 از فوتبال ملی کناره‌گیری کرد هم تنها هدفش این بود که بازی‌های باشگاهی‌اش را ادامه بدهد. این پست جایگاهی نیست که کسی بخواهد بدون داشتن هیچ دلیل منطقی آن را ترک کند. شایعه‌ای که در مورد دلیل جدایی او به گوش می‌رسد این است که ویدیچ از نحوه رفتار باشگاه در مذاکراتی که برای تمدید قرارداد او داشتند راضی نبوده و به همین خاطر تصمیم گرفته اولدترافورد را ترک کند. هواداران یونایتد امیدوارند این شایعه درست نباشد اما مشکل اگر از این بخش نباشد مطمئنا از یک جای دیگر کار است. الان اصلا وقت خوبی برای جدایی نیست.

با این حال ویدیچ با همت و وفاداری زیادی برای منچستر یونایتد بازی کرده. هرگز نمی‌شود تمرکزش را زیر سوال برد. خیلی از هم‌تیمی‌هایش هستند که از لحاظ میزان زحمتی که برای تیم کشیده‌اند به گرد پای کاپیتان هم نمی‌رسند، ریو فردیناند در برخی دقایق بازی‌ها چنان بی‌خیال بوده که انگار دست در جیب در میدان مسابقه در حال قدم زدن است و قراردادش هم فورا بعد از ورود دیوید مویس تمدید شده. شینجی کاگاوا، خاویر هرناندز و روبین فان پرسی از دیگر بازیکنانی بوده‌اند که این فصل در حد و اندازه‌های همیشگی‌شان ظاهر نشده اند.

حتی صدای اعتراض پیتر اشمایکل هم بلند شد و گفت چند تن از بازیکنان در قواره‌های باشگاه ظاهر نشده اند. او از کسی اسم نبرده اما مشخص است که چه کسانی را مدنظر دارد. پس تعجبی ندارد که اگر قرار به جدایی باشد نام یکی از این سه بازیکن حتما شنیده شود. خود مویس از حمایت خیلی از فوتبالی‌ها برخوردار است به ویژه اهالی سابق یونایتد. از سر الکس فرگوسن گرفته تا خود اشمایکل. منتقدانش هم رسانه‌ها و حالا عده‌ای از هواداران باشگاه هستند. اهالی فوتبال معتقدند که باید به این مربی زمان داد اما در عین حال کارشناسان می‌گویند بهتر است که او قابلیت‌هایش را با نتایج بهتر تیم و عملکرد درخشان‌تر در بازی‌ها ثابت کند.

جام جهانی در راه است و دو ماه هم از فصل باقی مانده و معلوم است که چشم همه به بازی‌هایی است که درون زمین انجام می‌شود. متاسفانه برای هواداران یونایتد فصل هنوز تمام نشده خبرهای بد در راه بوده. اینکه

کاپیتان شان از فصل دیگر در این تیم نخواهد بود. شاید با گذشت زمان عصر تازه تاریخ این باشگاه هم فرا برسد. تیری آنری گفته: «یونایتد الان فصل بدی را می‌گذراند اما این واقعیت که با ورود شش بازیکن جدید و بزرگ به تیم شان چه قدرتی می‌گیرند برای سایر تیم‌ها ترسناک است.» شاید همه اینها درست باشد اما این رویاپردازی‌ها تا یک جایی زیبا است. مردم دوست دارند تیم شان خوب بازی کند. دست‌کم حالا تکلیف آینده ویدیچ مشخص شده و با توجه به بازیکنانی که یا دور از فرم ایده‌آل هستند یا ساز جدایی را کوک کرده‌اند آینده شیاطین سرخ نامطمئن به نظر می‌رسد.

توهیر: خوشحالم که او می‌آید
ویدیچ از یک ماه قبل گفته بود که در پایان فصل یونایتد را ترک می‌کند. اریک توهیر مالک اینترمیلان در مورد ورود این بازیکن می‌گوید: «ویدیچ یک بازیکن بزرگ است. بسیار خوشحالم که توانستیم او را به شهر میلان بیاوریم. او از بهترین مدافعان جهان است و توانایی‌ها و جایگاه اش در عرصه بین‌المللی و همین طور کاریزمایی که دارد به اوج‌گیری بازیکنان جوان ما کمک زیادی خواهد کرد. با حضور ویدیچ به ارزش‌های اینتر افزوده خواهد شد. این تلاشی است برای ساختن یک تیم موفق دیگر در اینتر.»

خود ویدیچ در رابطه با این انتقال می‌گوید: «من اصلا نمی‌خواستم در انگلیس بمانم چون تنها باشگاهی که اینجا دلم می‌خواسته برایش بازی کنم همین یونایتد بوده که این شانس را برای هشت سال داشتم.» دیوید مویس هم اعلام کرده که جدایی کاپیتان صرب طبق توافقی دوطرفه با باشگاه انجام شده. از وقتی که سر الکس فرگوسن از باشگاه رفته و دیوید مویس جایش را گرفته این تیم رنگ خوشی را ندیده و شانسی برای دفاع از عنوان قهرمانی هم ندارند چرا که در رده هفتم جدول، هجده امتیاز از چلسی صدرنشین عقب افتاده‌اند. با رتبه چهارم جدول که در اختیار سیتی است هم 12 امتیاز فاصله دارند و شاید به سختی بتوانند سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعدی را به دست بیاورند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمدرضا تاری در تاریخ 1393/01/03 و 19:52 دقیقه ارسال شده است

با سلام از سایت realmadridiha.vcp.ir هستم که نسخه جدید سایت مادریدیها است میایید تبادل بنر؟


کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 4,303
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 6,595
  • بازدید ماه : 17,517
  • بازدید سال : 43,517
  • بازدید کلی : 2,236,149
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور