loading...

سایت رسمی موج فوتبال

تیم فوتبال پرسپولیس تهران نماینده کشور ایران در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا است، پرسپولیس نتایج بدی را در لیگ برتر کسب کرده، به دنبال جبران و به دست آوردن دل هوادارانش است. در این یادداشت به بررسی این

آخرین ارسال های انجمن
تیم فوتبال پرسپولیس تهران نماینده کشور ایران در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا است، پرسپولیس نتایج بدی را در لیگ برتر کسب کرده، به دنبال جبران و به دست آوردن دل هوادارانش است. در این یادداشت به بررسی این گروه و شرایط تیم های حاضر در آن خواهیم پرداخت.

سرخپوشان پایتخت که این روزها حال و روز خوبی ندارند و حواشی زیادی اطراف این تیم دیده می شود، در گروه اول با تیم های النصر عربستان، لخویا قطر و بنیادکار ازبکستان همگروه است. پر افتخار ترین تیم این گروه النصر عربستان با یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است اما سایر تیم ها هیچ قهرمانی در این جام ندارند. با این حال لخویا با سرمایه گذاری فراوان در این سال ها به یکی از پای ثابت های جام تبدیل شده و البته بنیادکار نیز نامی آشنا و البته قدر برای ایرانیان است.

مسیر صعود

پرسپولیس ایران: نایب قهرمان فصل گذشته لیگ ایران توانست به طور مستقیم در لیگ قهرمانان حاضر شود. پرسپولیس با 16 برد، 8 مساوی و 6 باخت توانست و با اختلاف 2 امتیازی نسبت به تیم قهرمان یعنی فولاد دوم شود. سرخپوشان در لیگ خط دفاعی مقتدری داشتند که فقط 15 گل را دریافت کردند اما مشکل گلزنی رو به رو بودند و پس از اعتماد علی دایی به محمد عباس زاده توانستند خود را با گلزنی های این بازیکن به رده های بالای جدول برسانند. پرسپولیس توانست پس از چندسال ناکامی بالاتر از تیم های آماده نفت، سپاهان و استقلال به این میدان مهم راه پیدا کند.

النصر عربستان: قهرمان سال گذشته لیگ عربستان توانست به طور مستقیم به این جام راه یابد و 20 برد، 5 تساوی و تنها 1 باخت قهرمان مقتدر عربستان شود. النصر فقط توانست با 2 اختلاف امتیاز نسبت به الهلال قهرمان شود اما دو تیم دیگر عربستان یعنی الاهلی و الشباب با اختلاف امتیاز چشمگیری نسبت به النصر در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند. النصر دو سالی است که به جای الاتحاد افول کرده به یکی از نمایندگان خوب عربستان در این رقابت ها تبدیل شده است.

لخویا قطر: دیگر تیم این گروه با قهرمانی در لیگ قطر به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. لخویا با 16 برد، 5 تساوی، 5 باخت و کسب 53 امتیاز بالاتر از تیم های الجیش و السد به این عنوان مهم دست یافت تا در کمتر از چند سال پس از تاسیس خود به تیم اول قطر و یکی از قدرت های آسیا تبدیل شود.لیگ ستارگان قطر با امکانات و سرمایه گذاری فراوان به مقصد لژیونرهای اروپا و آمریکای جنوبی تبدیل شده است و رفته رفته نمایندگان این کشور نیز در آسیا خودی نشان می دهند.

بنیادکار ازبکستان: این تیم ازبکستانی دیگر قدرت سال های قبل را ندارد و بازیکنان خوب و معروف خود را از دست داده است، سال گذشته زیر سایه پاختاکور، لکوموتیو و نسف قارشی با 51 امتیاز در رده چهارم قرار گرفتند و هفته گذشته به سختی توانستند با نتیجه 2 - 1 الجزیره را در مرحله پلی آف شکست دهند تا به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

شرایط تیم های حاضر در گروه دوم

اما ببینیم این تیم ها در فصل جاری چه شرایطی را در رقابت های داخلی تجربه می کنند.

پرسپولیس ایران با 26 امتیاز در 21 بازی نتوانسته مکانی بهتر از رتبه نهم جدول پیدا کند. سرخپوشان شرایط بسیار بد با مدیریت ضعیف را برخلاف فصل گذشته سپری می کند. ابتدای فصل با مدیرعاملی و مربیگری، علیرضا رحیمی و علی دایی آغاز کرند اما هنوز چند هفته از لیگ نگذشته تا تیم شرایط خود را پیدا کند حمیدرضا سیاسی در اقدامی زننده رحیمی و علی دایی که یکی از افتخارات فوتبال ایران است برکنار کرد تا پرسپولیس را رو به نابودی بکشاند، حمید درخشان سرمربی جدید پرسپولیس هم آن اقتدار علی دایی را در تیم نداشت و پس از به زندان رفتن سیاسی اوضاع پرسپولیس بحرانی تر شد. حال با روی کار آمدن محمدحسین نژادفلاح درخشان هم در یک قدمی اخراج قرار دارد و برانکو ایوانکوویچ اصلی ترین گزینه پرسپولیس است. از بازیکنانی که در این شرایط سخت می توانند به پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا کمک کنند پیام صادقیان، امید عالیشاه، محمد نوری، فرناندو گابریل و مایکل اومانیا را می توان نام برد.

النصر عربستان با 35 امتیاز در 15 بازی لیگ عربستان با اختلاف 6 امتیازی نسبت به الهلال صدر جدول قرار دارد تا نشان دهد با سرمربی گری جورج داسیلوا حریف قدرتمندی برای پرسپولیس است. کاپیتان النصر حسین عبدالغنی باتجربه است و در ترکیب خود ملی پوشانی همچون عمر هوساوی، محمد السهلاوی می بینند. همچنین آرماندو ویلا و فابین استویانوف از بازیکنان خارجی این تیم هستند.

لخویا قطر اکنون با 42 امتیاز در 18 بازی و انجام یک بازی بیشتر نسبت به السد 40 امتیازی درصدر جدول لیگ قطر قرار دارد و این نتایج بسیار خوب و اختلاف زیاد با تیم سوم جدول رده بندی با سرمربی گری میشل لادروپ معروف به دست آمده است. از بازیکنان معروف این تیم سباستین سوریا و لوئیز جونیور که تابعیت قطری را پذیرفته اند می توان نام برد. همچنین بازیکنان خارجی و خوب آن ها چیکو فلورس، یوسف مساکنی، ولادیمیر ویس و نام تادئه هی هستند.

بنیادکار ازبکستان شاید دیگر مانند گذشته قدرتمند نباشد و در آسیا نتواند نتایج خوبی را کسب کند اما همچنان در بین 4 تیم ازبکستان قرار دارد و با سرمربی گری سرگی لوشان صربستانی برای تیم های ایرانی حریف سرسختی است. از بازیکنان ملی پوش و خوب این تیم می توان سردار رشیدوف، انور غفوروف و وخید شودیف نام برد، همچنین سمیر بکریچ و ایوان میلوسویچ بازیکنان خارجی هستند.

شانس صعود تیم ها از مرحله گروهی
                                                           النصر عربستان%40
                                                                لخویا قطر%35
                                                       پرسپولیس ایران%15
                                                     بنیادکار ازبکستان%10
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,348
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,640
  • بازدید ماه : 15,562
  • بازدید سال : 41,562
  • بازدید کلی : 2,234,194
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور