loading...

سایت رسمی موج فوتبال

پس از پایان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، نگاهی به آمار و ارقام و رکوردهای به دست آمده در این مسابقات می اندازیم:1. پیروزی بارسا مقابل منچستر سیتی بدین معناست، که بلوگرانا موفق شد برای هشتمین فصل

آخرین ارسال های انجمن
پس از پایان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، نگاهی به آمار و ارقام و رکوردهای به دست آمده در این مسابقات می اندازیم:

1. پیروزی بارسا مقابل منچستر سیتی بدین معناست، که بلوگرانا موفق شد برای هشتمین فصل متوالی به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا راه یابد و رکورد جدیدی به نام خود ثبت نمایند. پیش از این بارسا به همراه منچستر یونایتد (97-1996 تا 03-2002) و رئال مادرید (98-1997 تا 04-2003) با هفت فصل متوالی حضور در مرحله یک چهارم نهایی به صورت مشترک رکورددار بودند.

2. پیروزی بایرن مونیخ بر شاختار دونتسک نیز موجب شد تا باواریا برای چهاردهمین بار حضور در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات را تجربه نماید و رکورد جدیدی به نام خود ثبت نماید. پیش از این بایرن مونیخ به همراه منچستر یونایتد با 13 دوره حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رکورددار بودند، که اکنون رئال مادرید و بارسلونا نیز سیزدهمین دوره حضور خود در این مرحله را جشن گرفته اند.

3. پنج تیمی که فصل گذشته نیز در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر بودند، در این فصل نیز در این مسابقات حاضرند که شامل بایرن مونیخ، بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و پاریسن ژرمن است. آخرین حضور یوونتوس در این مرحله به فصل 13-2012، آخرین حضور پورتو به فصل 09-2008 و آخرین حضور موناکو به فصل 04-2003 باز می گردد.

4. پس از فصول 04-2003 و 10-2009 برای سومین بار دو تیم از فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی حاضر هستند، در حالی که برای سومین بار متوالی شاهد حضور سه تیم از کشور اسپانیا در این مرحله هستیم. انگلیس نیز برای دومین بار در سه فصل اخیر هیچ نماینده ای در جمع هشت تیم برتر ندارد.

5. ایکر کاسیاس با حضور در دیدار مقابل شالکه 04، با رکورد 146 بازی ژاوی ارناندز به عنوان رکورددار بیشترین حضور در لیگ قهرمانان اروپا مساوی کرد و کریستیانو رونالدو نیز با دو گلی که وارد دروازه شالکه کرد، به رکورد 75 گل لیونل مسی به عنوان رکورددار گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا رسید.

6. دو گلی که کریس رونالدو در مقابل شالکه 04 به ثمر رساند، گل های شماره 77 و 78 او در رقابت های اروپایی بودند و بدین ترتیب آخرین رکورد گلزنی رائول گونزالس در رقابت های اروپایی نیز شکسته شد.

7. پیروزی 7-0 خانگی بایرن مونیخ در مقابل شاختار دونتسک، بزرگترین پیروزی مرحله حذفی این مسابقات در کنار پیروزی 7-0 بایرن مونیخ در مقابل بازل در همین مرحله در سه فصل پیش است. این هفتمین نتیجه 7-0 تاریخ مسابقات از مرحله گروهی تا فینال است، ولی همچنان پیروزی 8-0 لیورپول در مقابل بشیکتاش در فصل 08-2007، بزرگترین پیروزی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست.

8. پنج گل بایرن مونیخ در نیمه دوم همچنین موجب شد با رکوردی که بارسلونا در مرحله حذفی به ثبت رسانده بود، مساوی شود. بارسلونا در جریان پیروزی 7-1 خانگی در مقابل بایر لورکوزن در فصل 12-2011 موفق شده بود در نیمه دوم پنج بار دروازه مهمان خود را بگشاید.

9. اخراج الکساندر کوچر مدافع شاختار دونتسک در مقابل بایرن مونیخ در حالی که 3 دقیقه و 59 ثانیه از زمان بازی گذشته بود، سریعترین اخراج تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود. رکورد قبلی در اختیار والرین اسماعیل مدافع وردر برمن بود که در دیدار مقابل اینتر میلان در سپتامبر 2004 دو دقیقه دیرتر از زمین بازی اخراج شده بود.

10. بازی اتلتیکو و بایر لورکوزن، چهاردهمین دیدار تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که به ضربات پنالتی می کشد. همچنین این دیدار که در استادیوم ویسنته کالدرون برگزار شد 24مین دیدار تاریخ لیگ قهرمانان است که به اوقات اضافی می کشد، در حالی که 23مین دیدار هفته گذشته میان چلسی و پاریسن ژرمن در استمفورد بریج برگزار شد.

11. دیدار چلسی و پاریسن ژرمن 25مین دیدار تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که سرنوشتش با گل زده در خانه حریف مشخص می شود. قانون گل زده در خانه حریف هفته بعد از آن نیز گریبان تیم آرسنال را در مقابل دیگر تیم فرانسوی یعنی موناکو گرفت. این چهارمین باری بود که موناکو با چنین قانونی مجوز حضور در دور بعدی را کسب می نمود. بایرن مونیخ با پنج بار پیروزی با استفاده از قانون گل زده در خانه حریف، رکورددار است.

12. از سوی دیگر آرسنال برای سومین بار با استفاده از قانون گل زده در خانه حریف حذف شد و در کنار منچستر یونایتد قرار گرفت. اینتر میلان با چهار بار حذف با استفاده از این قانون رکورددار است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,972
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,264
  • بازدید ماه : 15,186
  • بازدید سال : 41,186
  • بازدید کلی : 2,233,818
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور