loading...

سایت رسمی موج فوتبال

ژاوی و کاسیاس بازیکنانی هستند که چند نسل فوتبالیست های بارسلونا و رئال مادرید با آنها هم بازی بوده اند و هر یک تداعی کننده دوران پر افتخاری برای تیم متبوعشان هستند. اینک به نظر می رسد که سفر طولانی ای

آخرین ارسال های انجمن

ژاوی و کاسیاس بازیکنانی هستند که چند نسل فوتبالیست های بارسلونا و رئال مادرید با آنها هم بازی بوده اند و هر یک تداعی کننده دوران پر افتخاری برای تیم متبوعشان هستند. اینک به نظر می رسد که سفر طولانی این دو بازیکن هم مانند هر سفر دیگری به انتها رسیده و این دو کاپیتان تا جدایی از تیم هایشان فاصله زیادی ندارند.


کاسیاس و ژاوی اگرچه دو ستون اصلی تیمی بودند که به عنوان قویترین تیم ملی تاریخ اسپانیا شناخته می شود و به کمک هم تا فتح جام جهانی هم پیش رفتند اما در تیم های باشگاه آنها دو مسیر کاملا متفاوت از هم را دنبال کردند.

 

ایکر کاسیاس


بیش از 15 سال سال است که کاسیاس در تیم اصلی رئال مادرید حضور دارد و تقریبا از همان اوایل حضورش هم توانست خود را در ترکیب اصلی این تیم جا بیاندازد. او در این دوران افتخارات زیادی با رئال مادرید کسب کرد. وی نه تنها به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ این باشگاه بلکه به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال خود را بشناساند.


قطعا قهرمانی در اروپا با رئال مادرید در سن 18 سالگی افتخاری نیست که نصیب هر بازیکنی شود. کاسیاس تاکنون سه بار با رئال فاتح لیگ قهرمانان شده است که آخرین بار آن به فصل پیش در لیسبون باز می گردد.

کاسیاس

با این حال، به نظر می رسد که پس این همه سال، اکنون روزهای حضور ایکر کاسیاس در سانتیاگوبرنابئو به شماره افتاده است و حداقل خیلی ها پیش بینی می کنند که برای فصل آینده یک دروازه بان جدید در ترکیب اصلی رئال قرار گیرد. شایعاتی مبنی بر تلاش رئال برای خرید دروازه بانانی چون داوید ده خیا هم حکایت از همین مسئله دارد.


در فصل گذشته و فصل اخیر کاسیاس با افت محسوسی روبرو شده است و آن دروازه بان مستحکم سابق و قابل اعتماد نیست. خیلی ها بعد از ال کلاسیکوی اخیر هم دلیل شکست 2-1 رئال را عملکرد ضعیف  کاسیاس عنوان کردند. به طوریکه حتی اخبار منتشر شد مبنی بر اینکه فلورنتینو پرس بعد از بازی گفته بود: " تنها فرق دو تیم (بارسلونا و رئال) در عملکرد دروازه بان هایشان بود".


همه این مسائل باعث می شود که آینده کاسیاس در هاله ای از ابهام قرار بگیرد و خیلی ها این فصل را آخرین فصل حضور کاسیاس در سانتیاگوبرنابئو می دانند.

ژاوی و کاسیاس

ژاوی


در صورتی که بارسلونا و رئال مادرید در لیگ قهرمانان با هم روبرو نشوند، ال کلاسیکوی هفته قبل را می توان آخرین حضور ژاوی در این رقابت سنتی به حساب آورد. همچنان که کاسیاس هم تقریبا همین وضعیت را دارد.


با این حال، آینده ژاوی تقریبا مشخص تر است و جدایی کاپیتان از جمع آبی اناری ها در پایان فصل جاری قطعی به نظر می رسد. او در حال حاضر در حال پیشنهاد السد قطر است و احتمال می رود که فصل آینده در لیگ این کشور توپ بزند.


ژاوی هم مانند کاسیاس از خود یک چهره اسطوره در باشگاهش به یادگار گذاشته است. او که سال 1991 کار خود را آکادمی پرورش بازیکن فوتبال بارسلونا آغاز کرد در سال 98 توانست در تیم اول بارسلونا قرار بگیرد. دوران ابتدایی حضور او اگرچه دوران کم فروغی برای خود و باشگاهش بود اما به تدریج نه تنها بارسلونا توانست خود را به یکی از قدرت های مسلط فوتبال اروپا بدل کند بلکه ژاوی هم خود را به عنوان یکی از خلاقترین بازی سازها و بهترین پاسورهای دنیای فوتبال معرفی کرد. در تیم رویایی بارسلونای پپ گواردیولا ژاوی نبض تپنده تیم بود و شاید بدون کمک او بارسلونا در این دوره نمی توانست دو بار فاتح لیگ قهرمانان شود.

ژاوی

بعد از جدایی پپ و بخصوص از فصل گذشته عملکرد ژاوی هم رو به زوال گذاشت و این فصل هم تقریبا در ترکیب تیم لوئیز انریکه یک مهره نیمکت نشین بود. فصل قبل هم صحبت هایی مبنی بر جدایی احتمالی این بازیکن شنیده می شد اما نهایتا به درخواست انریکه این بازیکن یک فصل دیگر در نیوکمپ ماندگار شد، فصلی که احتمالا آخرین فصلش حضورش خواهد بود. البته بارسلونا در این فصل وضعیت نسبتا خوبی دارد و در سه رقابت مدعی قهرمانی است. قهرمانی در رقابت ها قطعا باعث می شود که ژاوی با خاطره ای خوش نیوکمپ را وداع گوید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,093
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,385
  • بازدید ماه : 14,307
  • بازدید سال : 40,307
  • بازدید کلی : 2,232,939
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور