loading...

سایت رسمی موج فوتبال

رئال مادرید در هفته سی ام رقابت های لالیگا در خانه رایو وایکانو به میدان رفت  و در نهایت هم به دو گلی که کریستیانو رونالدو و جیمز رودریگز به ثمر رساندند توانست سه امتیاز حساس این دیدار را به دست

آخرین ارسال های انجمن

رئال آرام و متین؛ سوال تکراری اما دردسرساز

سیاوش سلیمی بازدید : 46 جمعه 21 فروردین 1394 : 11:37 نظرات (0)

رئال مادرید در هفته سی ام رقابت های لالیگا در خانه رایو وایکانو به میدان رفت  و در نهایت هم به دو گلی که کریستیانو رونالدو و جیمز رودریگز به ثمر رساندند توانست سه امتیاز حساس این دیدار را به دست آورد با این حال تغییری در جدول رده بندی پیدا نکرد چرا که بارسلونا نیز در دیدار خود برابر آلمریا به پیروزی رسید تا اختلاف دو تیم چهار امتیاز باقی بماند.


این دیدار در حالی برگزار شد که رایو وایکانو میزبان بود اما از امتیاز میزبانی خود استفاده نکرد و در نهایت این رئال بود که پیروز بازی شد.

 

بازی خوب رایو وایکانو و اشتباهات تکراری


درست است که رایو وایکانو در این دیدار بازنده بود اما بازی خوبی را به نمایش گذاشت و توانست چند بار دروازه رئال مادرید را تهدید کند اما حملات این تیم آنقدر خطرناک نبود که دروازه کهکشانیها باز شود. بهترین بازیکنان میزبان در این دیدار روبرتو در خط دفاعی و آلبرتو بوینو در میانه میدان بودند که توانستند بازی خوبی را به نمایش گذارند.


یکی دیگر از بازیکنان خوب رایو وایکانو در این دیدار آنتونیو آمایا بود که با آرامش بسیار بالایی کار می کرد و اصلا نشانی از آشفتگی در او آن هم برابر ستاره های گران قیمت رئال مادرید وجود نداشت. رایو وایکانو در این دیدار نیز همان مشکلی را داشت که پیش از این هم داشت و آن آفساید گیری بازیکنان این تیم بود. درست است که آفساید گیری یک تاکتیک در فوتبال به شمار می آید اما این تاکتیک بسیار خطرناک است و نباید سبک بازی خود را براساس آن پایه گذاری کرد.


مهم ترین مشکلی که رایو وایکانو در این دیدار داشت این بود که انرژی خود را به صورت مساوی تقسیم نکرد. بازیکنان رایو وایکانو در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و پا به پای رئال مادرید جنگیدند اما در نیمه دوم خسته به نظر می رسیدند و نتوانستند نمایش خوبی را که در نیمه نخست داشتند تکرار کنند. این تیم اگر می خواهد در دیدارهای آینده خود عملکرد بهتری داشته باشد با انرژی خود را برای هر دو نیمه تقسیم کند در غیر این صورت بازهم تن به شکست خواهد داد.


 

توان ذهنی بالای رئال مادرید

رئال مادرید در نیمه نخست نتوانست بازی خوبی را به نمایش گذارد. بهتر است که بگویم این بازیکنان میزبان بودند که با دوندگی و تلاش زیادی که داشتند راه را بر رئال مادرید پرستاره بستند. در نیمه دوم این بازیکنان رئال مادرید بودند که بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و توانستند مزد بازی خوب خود را نیز بگیرند و دو گل به ثمر رساند. در نیمه دوم جیمز رودریگز و گرت بیل جنب و جوش بیشتری داشتند و دروازه حریف را بارها تهدید کردند.


در نیمه دوم بازیکنان رئال مادرید بازی هوشمندانه را در دستور کار خود قرار دادند. آنها برای رسیدن به گل به آب و آتش نمی زدند و تنها به بازی هجومی فکر نمی کردند بلکه تلاش می کردند تا با از فضاهای خالی بازیکنان حریف استفاده کنند و در جاهای که لازم است بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهند. کارلو آنچلوتی از ضعف سمت چپ رایو وایکانو نهایت استفاده را برد. او می دانست که امباریا مدام در حال نفوذ کردن است و به همین خاطر از جلو کشیدن او نهایت استفاده را برد و هر دو گل رئال مادرید نیز از همین منطقه به ثمر رسید.

 

سوال تکراری

یک سوال بسیار مهم وجود دارد که به نظر می رسد برای کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید به یک دردسر بزرگ تبدیل شده است و آن اینکه چرا سرمربی ایتالیایی رئال برای دومین بازی پیاپی ایسکو را نیمکت نشین کرد و ترجیح داد تا جیمز رودریگز را به میدان بفرستد؟ در دیدار قبلی رئال مادرید طبیعی بود که کارلتو از رودریگز استفاده کند چرا که ایسکو تازه از همراهی تیم ملی کشورش برگشته بود و طبیعی بود که به استراحت نیاز دارد اما چرا سرمربی رئال مادرید در این دیدار نیز تصمیم گرفت تا از ایسکو استفاده نکند؟


این سوال می تواند دو جواب داشته باشد؛ نخست اینکه آنچلوتی در این دیدار پی برد که جنگیدن برای به دست آوردن مالکیت توپ دراین دیدار بیهوده است و تیمش باید شانس خود را روی توپ های ارسالی امتحان کند و در این زمینه رودریگز بهتر از ایسکو است و به همین خاطر نیز او را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد.


جواب دوم اینکه سرمربی ایتالیایی رئال مادرید دوست دارد فعلا تیمش را به همین ترکیب به میدان فرستد جایکه ایسکو مثل فصل قبل نیمکت نشین شود و این رودریگز باشد که در ترکیب اصلی به میدان رود و این یک سوال دیگر به وجود می آورد و آن اینکه آیا نیمکت نشینی ایسکو روی روحیه او تاثیر نخواهد گذاشت؟ ایسکو یکی از بهترین بازیکنان رئال مادرید در فصل جاری بوده است. او بعد از آسیب دیدگی چهره های تاثیرگذار رئال مادرید مثل گرت بیل، جیمز رودریگز و لوکا مودریچ بهترین بازیها را برای رئال مادرید به نمایش گذاشت و الان بازیکن بسیار محبوبی در بین هواداران این تیم اسپانیایی است. بدون شک نیمکت نشینی ایسکو می تواند بدترین اتفاق برای او باشد البته هنوز زود است که قضاوت کنیم و باید تا چند دیدار آینده صبر کنیم البته ایسکو در دیدار هفته آینده برابر ایبار بدون شک در ترکیب اصلی قرار می گیرد چرا که چند بازیکن تاثیر گذار رئال مادرید از جمله رودریگز و تونی کروس و کریستیانو رونالدو نمی تواند تیم خود را همراهی کنند.


درست است که ایسکو در این دیدار نتوانست برای رئال مادرید به میدان رود اما باید این را نیز اعتراف کنیم که رودریگز بازی بسیاری خوبی را برای رئال مادرید به نمایش گذاشت و زننده گل دوم تیمش نیز بود.

 

چرا کریم بزنما خوب نیست؟

کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال مادرید در این دیدار نتوانست بازی خوبی را به نمایش گذارد. او در دیدار قبلی رئال مادرید بسیار خوب ظاهر شد اما در این دیدار مثل گرت بیل بازی خوبی را به نمایش نگذاشت و شاید به این خاطر بوده باشد که در این دیدار نیاز به عقب آمدن بازیکنان برای بازیسازی نبود بلکه نیاز به این بود که بازیکنان هجومی برای فرار از تله آفساید باید از عقب حرکت می کردند و در کارهای حمله شرکت می کردند.

 

نگرانی در رئال مادرید

لوکا مودریچ هافبک کروات رئال مادرید پس از پایان بازی از ناحیه عضله پا احساس ناراحتی می کرد و این باعث شد تا هواداران رئال مادرید نگران شوند. مودریچ در فصل جاری یک بار با آسیب دیدگی طولانی مدت همراه شد و همین باعث شد تا شیرازه رئال  مادرید در میانه میدان به کلی از هم پاشد. بدون شک آسیب دیدگی مودریچ در شرایط کنونی بدترین خبر برای رئال مادرید است البته کارلو آنچلوتی سرمربی کهکشانیها در پایان بازی گفت که آسیب دیدگی مودریچ جدی نیست و او می تواند در بازیهای آینده تیمش را همراهی کند.


به نظر می رسد که مهمترین نقطه مثبت بازیکنان رئال مادرید در این دیدار توان ذهنی بسیار بالای آنها است. داور بازی در این دیدار اشتباه بزرگی انجام داد و خطای آشکار روی کریستیانو رونالدو در محوطه جریمه را نه تنها پنالتی اعلام نکرد بلکه رونالدو را نیز به کارت زرد جریمه نکرد. هر چند این خطای آشکار در زمین رخ داد با این حال بازیکنان رئال مادرید آرامش و تمرکزخود را از دست ندادند و با ادامه حملات خود توانست دو بار دروازه رایو وایکانو را باز کنند و پیروزی ارزشمند را به دست آوردند.


رئال مادرید به نظر می رسید در این دیدار به مشکل خورده بود. این تیم تا دقیقه 68 نتوانسته بود دروازه حریف را باز کند و داور نیز به ضرر آنها سوت زده بود با این حال بازیکنان این تیم تمرکز خود را از دست ندادند چرا که آنها اطمینان داشتند که پیروز می شوند. بدون شک رئال مادرید این آرامش خود را مدیون کارلو آنچلوتی است که بعد از مورینیو جنجالی آرامش را به تیم برگرداند.

برچسب ها رئال مادرید ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,920
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,212
  • بازدید ماه : 15,134
  • بازدید سال : 41,134
  • بازدید کلی : 2,233,766
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور