loading...

سایت رسمی موج فوتبال

منچستر یونایتد و منچستر سیتی دو تیم همشهری و دو رقیب سنتی به شمار می آیند. هواداران این دو تیم رابطه خوبی با هم ندارند و اصلا نمی توانند بازیکن تیم محبوب خود را با پیراهن تیم دیگری ببینند و چنانچه چنی

آخرین ارسال های انجمن

خائنان دو قطب منچستر؛ از آپاچی تا اسطوره دانمارکی

سیاوش سلیمی بازدید : 105 دوشنبه 24 فروردین 1394 : 15:19 نظرات (0)

منچستر یونایتد و منچستر سیتی دو تیم همشهری و دو رقیب سنتی به شمار می آیند. هواداران این دو تیم رابطه خوبی با هم ندارند و اصلا نمی توانند بازیکن تیم محبوب خود را با پیراهن تیم دیگری ببینند و چنانچه چنین اتفاقی افتد از آن بازیکن به عنوان خائن یاد می کنند. در این گزارش به مناسبت نزدیک شدن داربی حساس شهر منچستر به بازیکنانی می پردازیم که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند


این یک رسم معمول است که هواداران فوتبال در هر کشوری به تیم رقیب و سنتی خود حساسیت بسیار بالایی نشان می دهند حال فرقی نمی کند چه این تیم همشهری باشد و چه همشهری نباشد. به عنوان مثال دو تیم رئال مادرید و بارسلونا همشهری نیستند اما رقابت یا بهتر است بگویم دشمنی دیرینه ای با هم دارند و نبرد این دو تیم بیشتر شبیه به میدان کارزار است تا نمایش فوتبالی.


هواداران این دو تیم هیچگاه نمی تواند بازیکنی را که در تیم آنها بازی کرده است با پیراهن تیم دیگری ببینند و بدون شک در صورتی که چنین اتفاقی افتد از او به عنوان خائن نام می برند و از هر فرصتی برای انتقاد و انتقام گرفتن از او استفاده می کنند و بهترین مثال نیز کسی جز لوئیس فیگو نیست که بدترین برخوردها با او شد و هواداران ایالت کاتالونیا هیچگاه او را نخواهند بخشید. طبیعی است که چنین بازیکنی در بدترین شرایط روحی قرار گیرد به ویژه اینکه زمانی برای دیدار با تیم سابق خود به ورزشگاهی که قبلا در آن بازی می کرده است برود. در این حالت بدترین شب در انتظار او خواهد بود.


هواداران یک تیم بازیکن خود را که به تیم رقیب رفته است با لفظ خائن صدا می زنند و این بازیکن هر جا رود سایه چنین لفظی را احساس خواهد کرد. طبیعی است که چنین بازیکنی جرات بسیار بالایی داشته است به ویژه اینکه اگر به تیمی رود که همشهری تیم سابق باشد در این حالت کار او بسیار سخت تر می شود. منچستر سیتی و منچستر یونایتد دو تیم قدرتمند لیگ برتر انگلیس هستند که دشمنی هواداران این دو تیم برای همگان معلوم است هر چند که افتخارات این دو قابل مقایسه با هم نیست.


هواداران این دو تیم مانند دیگر تیم های همشهری نمی توانند بازیکن محبوب خود را با پیراهن تیم دیگری ببینند و به همین خاطر جابجایی کردن از این دو تیم بسیار سخت و دردسرساز است.وقتی یک بازیکن از یک تیم به تیم دیگر می رود از او به عنوان لفظ خائن یاد می شود البته در این میان هم عده ای وجود دارند که نه تنها این کار را خیانت نمی دانند بلکه آن را اوج حرفه ای گری می دانند. کاری نداریم که این کار خیانت است یا حرفه ای گر. بلکه در این گزارش به مناسبت نزدیک شدن داربی حساس شهر منچستر به بازیکنانی می پردازیم که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند:


پیتر اشمایکل


بسیاری او را بهترین دروازبان تاریخ شیاطین سرخ می دانند. این دروازبان دانمارکی در سال 1992 پیراهن منچستر یونایتد را بر تن کرد و توانست با این تیم افتخارات بسیار زیادی به دست آورد. سه گانه فوتبال انگلیس و اروپا از افتخارات اشمایکل با منچستر یونایتد به شمار می آید. او پس از جدایی از شیاطین سرخ تصمیم گرفت به اسپورتینگ لیسبون پرتغال رود اما دوری از لیگ جزیره را تحمل نکرد و باردیگر به فوتبال سراسر هیجان لیگ برتر برگشت اما این بار نه با پیراهن منچستر یونایتد بلکه در چارچوب دروازه استون ویلا قرار گرفت.


اشمایکل یک فصل را در استون ویلا بازی کرد اما در آخرین فصل فوتبالی خود تصمیم بسیار عجیبی گرفت و آن پیوستن به منچستر سیتی بود. این تصمیم اشمایکل به مذاق هواداران یونایتد خوش نیامد و بسیاری به انتقاد کردن از پرداختند البته اشمایکل همچنان چهره محبوبی در بین هواداران منچستر یونایتد است و از او به عنوان اسطوره دروازبانی در این تیم یاد می کنند.


سامی مكلروی


از او به عنوان جورج بست جدید شیاطین سرخ یاد می شد. او در بین هواداران یونایتد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود و 342 بار نیز پیراهن این تیم را برتن کرد. سامی در دهه هشتاد از یونایتد جدا شد و به استوک سیتی رفت اما این پایان دوران او نبود بلکه تصمیم گرفت که بازی در منچستر سیتی را نیز آزمایش کنند که این با خشم هواداران یونایتد همراه شد و همین باعث شد تا تنها یک فصل با این تیم ادامه دهد.


دنیس لو


بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ شیاطین سرخ به شمار می آید. اگر قرار باشد از 10 بازیکن برتر تاریخ یونایتد سخن به میان آوریم دنیس لو هم یکی از آنها خواهد بود. او از بازیکنانی بود که نخستین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را برای یونایتد به ارمغان آورد. دنیس لو 11سال با پیراهن منچستر یونایتد بازی کرد و در 309 بازی که برای این تیم به میدان رفت توانست 103 گل به ثمر رساند.


نکته جالب درباره دنیس لو این بود که او محصول آکادمی منچستر سیتی بود و به همین خاطر هم تصمیم گرفت که در سال های پایانی فوتبال خود به این تیم برگردد. او در دیدار برابر منچستر یونایتد در سال 1974 یکی از بدترین گل های دوران فوتبالی خود را به ثمر رساند چرا که باعث شد تا یونایتد به لیگ پایین صعود کند و همین باعث شد تا هواداران یونایتد هیچگاه ستاره سابق خود را نبخشند.


کارلوس توز


هواداران منچستر یونایتد از او به عنوان خائن بزرگ یاد می کنند. توز در منچستر یونایتد از محبوبیت زیادی برخوردار بود اما اختلاف او با سرآلکس فرگوسن باعث شد تا از این تیم جدا شود. در یونایتد بازی به توز نمی رسد و این ستاره آرژانتینی هم برای انتقام گرفتن از یونایتد و فرگوسن تصمیم گرفت که راهی منچستر سیتی شود. او تنها بازیکنی است که توانسته قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را با پیراهن هر دو تیم منچستر سیتی و منچستر یونایتد به دست آورد.


براین كید


او دستیار کنونی مانوئل پیگرینی و دستیار سابق سرآلکس فرگوسن است و در دوران فوتبالی خود نیز پیراهن هر دو تیم را برتن کرد. او از معدود بازیکنانی است که با هواداران هر دو تیم رابطه خوبی دارد و از این نظر یک استثنا است. کید 206 بار پیراهن منچستر یونایتد را بر تن کرد و توانست 52 گل نیز به ثمر رساند. او بعد جدایی از منچستر یونایتد به آرسنال رفت اما از این تیم هم جدا شد تا برای منچستر سیتی بازی کند. او در این تیم روزهای خوبی را پشت سرگذاشت و می توان حضور او در سیتی را نیز موفقیت آمیز دانست.


اندی کول


یکی از بهترین مهاجمان تاریخ شیاطین سرخ به شمار می آید که با پیراهن این تیم گل های بسیار زیادی به ثمر رساند. کول از سال 1995 تا 2001 برای شیاطین سرخ بازی کرد اما قبل از اینکه از فوتبال خداحافظی کند تصمیم گرفت که پیراهن سیتی را نیز بر تن کند اما تجربه خوبی با این تیم نداشت.


بیلی میردیث


اسطوره هر دو باشگاه به شمار می آید. او از سال 1894 تا 1906 برای منچستر سیتی بازی کرد و در 339 بازی که برای این تیم به میدان رفت توانست 109 گل به ثمر رساند.عملکرد خوب این بازیکن ولزی در سیتی باعث شد تا همه از او به عنوان اسطوره این باشگاه یاد کنند اما تصمیم گرفت که بازی در منچستر یونایتد را تجربه کند. او در سال 1906 به شیاطین سرخ پیوست و تا سال 1921 برای این تیم نیز بازی کرد. میردیث با پیراهن یونایتد نیز عملکرد خوبی داشت و توانست 35 گل نیز برای این تیم به ثمر رساند. نکته جالب درباره او این بود که یک باردیگر تصمیم گرفت که به سیتی برگردد اما دیگر نتوانست برای این تیم گلزنی کند.


اون هارگرویس


پیوستن او از بایرن مونیخ به منچستر یونایتد تصمیم بسیار بدی بود چرا که در شیاطین سرخ مدام با آسیب دیدگی همراه می شد و یکی از بد شانس ترین بازیکنان تاریخ لیگ جزیره به شمار می آید. او از سال 2007 تا 2011 برای یونایتد بازی کرد و بعد از آن هم تصمیم گرفت تا بازی منچستر سیتی را تجربه کند اما در یک فصل که برای این تیم به میدان رفت عملکرد خوبی نداشت و در نهایت هم تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند.


بازیکنان دیگری نیز وجود دارند که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند اما این انتقال بازیکنانی که در بالا ذکر کردیم بسیار حاشیه ساز و جنجالی بود و به همین خاطر هم از آن نام بردیم.


دو تیم منچستر سیتی و منچستر یونایتد در حساس ترین بازی هفته سی و دوم لیگ جزیره امروز(یکشنبه) به مصاف هم می روند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 3,467
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,759
  • بازدید ماه : 16,681
  • بازدید سال : 42,681
  • بازدید کلی : 2,235,313
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور