loading...

سایت رسمی موج فوتبال

لئوناردو بونوچی ادعا می کند بیانکونری بهترین مدافعان جهان را در اختیار دارد. حال این موضوع را به کمک دیگو سیمئونه و مورنو توریچلی بررسی خواهیم کرد.موج فوتبال- لئوناردو بونوچی ادعا می کند بیانکونر

آخرین ارسال های انجمن

آیا یوونتوس دارای بهترین خط دفاعی جهان است؟

سیاوش سلیمی بازدید : 103 سه شنبه 01 اردیبهشت 1394 : 0:12 نظرات (0)
لئوناردو بونوچی ادعا می کند بیانکونری بهترین مدافعان جهان را در اختیار دارد. حال این موضوع را به کمک دیگو سیمئونه و مورنو توریچلی بررسی خواهیم کرد.

موج فوتبال- لئوناردو بونوچی ادعا می کند بیانکونری بهترین مدافعان جهان را در اختیار دارد. حال این موضوع را به کمک دیگو سیمئونه و مورنو توریچلی بررسی خواهیم کرد. بونوچی در صحبت هایی، در رابطه با وضعیت دفاعی یوونتوس گفت: "نمی خواهم مبالغه کنم. اما جیان لوییجی بوفون، جورجو کیه لینی، آندره آ بارتزالی و من بهترین مدافعان جهان هستیم. اعداد هیچگاه دروغ نمی گویند." 

این صحبت ها از بونوچی 27 ساله، ماه گذشته منتشر شد؛ از ابتدایی فصل 2011/12، بیانکونری در فصل های متوالی، بهترین خط دفاعی لیگ های معتبر اروپایی را داشته است. آن ها با دریافت 82 گل در 144 بازی، آمار 0/57 گل در هر بازی را از خود برجای گذاشته اند. تنها بایرن مونیخ بوده است که از آن ها کم تر گل خورده است، اما باواریایی ها نیز علیرغم دریافت 76 گل در چهار فصل اخیر، به علت 14 بازی کم تر از یوونتوس، آمار 0/58 گل خورده در هر بازی را از خود برجای گذاشته اند و نتوانسته اند به رکورد یوونتوس برسند. در کنار این دو تیم، هیچ باشگاه بزرگ دیگری نیز نبوده است که به رکورد آن ها، حتی نزدیک شود. پاریسن ژرمن در این مدت 117، بارسلونا 121، اتلتیکو مادرید 128، رئال مادرید 139، منچسترسیتی 134، چلسی 138، منچستریونایتد 149 و آرسنال 159 گل را در این تعداد فصل دریافت کرده اند. 

در فصل جاری نیز، یوونتوس در سری آ، تنها 15 گل را دریافت کرده است؛ این تعداد در کل رقابت ها به 25 گل می رسد. بار دیگر، تنها بایرن مونیخ تعداد گل کمتری را در میان باشگاه های معتبر اروپایی دریافت کرده است (با 24 گل در مجموع همه رقابت ها)؛ اما آن ها همچنین بازی های کمتری را انجام داده اند. در تفکیک های جداگانه دیگر، پاریسن ژرمن در لیگ 30 (در مجموع46)، چلسی 26 (درمجموع40)، منچستریونایتد 30 (در مجموع 37)، آرسنال 32 (در مجموع 48)، منچسترسیتی 34 (در مجموع 53)، اتلتیکو مادرید 25 (در مجموع 38) و رئال مادرید 27 (در مجموع 40) گل را دریافت کرده اند. بارسلونا نیز نزدیک ترین رقیب به یوونتوس و بایرن با 19 گل خورده در لالیگا است، اما آن ها نیز در سایر رقابت ها12 گل را دریافت کرده اند. 

این اعداد عللی برای اثبات صحبت بونوچی مبنی بر برتری یوونتوس در خطوط دفاعی است. یکی از علل موفقیت خط دفاعی یوونتوس، اما بازی کردن بازیکنان خط دفاعی این تیم برای مدت های طولانی است. بوفون و کیه لینی برای بیش از یک دهه با یکدیگر در یوونتوس بازی کرده اند و بارتزالی نیز از سال 2004 همراه با تیم ملی ایتالیا با آن ها بوده است. بونوچی نیز هم اکنون درحال تجربه پنجمین فصل خود در تورین است. با احتساب مجموع آمار این بازیکنان برای تیم ملی ایتالیا، به آمار بیش از 300 بازی ملی، 17 قهرمانی اسکودتو و دو قهرمانی جهان می رسیم. 

توریچلی، مدافع سابق بیانکونری که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه با یوونتوس را دارد نیز در رابطه با خط دفاعی یوونتوس گفته است: 

دفاع یوونتوس بسیار خونسرد و آرام است و بازیکنان فوق العاده را دارد. کسانی که اتحاد فوق العاده ای را دارند و حالا بسیار همانگ در کنار یکدیگر بازی می کنند. این موضوع باعث می شود آن ها یکی از قابل اعتماد ترین خطوط دفاعی در جهان شوند. بونوچی، بارتزالی و کیه لینی از بهترین بازیکنان جهان هستند. من واقعاً با بازی بارتزالی تحت تاثیر قرار می گیرم. او پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتش، مانند یک هیولا در خط دفاعی یوونتوس بازی می کند. اسفتان لیخشتاینر نیز یکی از بهترین مدافعانِ در گردش است. 

تابستان گذشته اما یک مدافع با تجربه دیگر نیز به یوونتوس اضافه شد که باعث بالا رفتن سطح این خط شد؛ پاتریس اورا، کسی که عناوین زیادی را به دست آورده است، با آمدن به تورین، خط دفاعی تیم را از نظر روانی تقویت کرده است. این مدافعان همه بازیکنان ویژه ای هستند و کم تر مدافعان مانند آن ها در دنیای فوتبال دیده می شود. شاید تنها بتوان شاگردان دیگو سیمئونه، که خویی خشن و ذهنیتی جنگجو و شکیبا دارند را با مدافعان بیانکونری مقایسه کرد. کسانی که به دنبال یک خواسته هستند، به شکل فعالی در تیم حضور دارند و به شدت از عقل و شعور تاکتیکی برخوردارند. 

دیگو سیمئونه، کسی که شاگردانش در راه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته، در 12 بازی تنها 6 گل را دریافت کردند، در رابطه با یوونتوس به گل گفته است: 

قطعاً یووه بهترین مدافعان جهان را در اختیار دارد. این موضوع مربوط به تاریخ یوونتوس است. پایه و بنیان باشگاه آن ها همیشه بر اساس خطوط دفاعی منسجم و قوی بوده است؛ همچنین قدرت آن ها در خط حمله و ضدحملات  نیز انکار ناپذیر است. است. آن ها یک رقیب سرسخت در لیگ قهرمانان خواهند بود. 

اما شگفتی برای یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا بود؛ آن ها درحالی به مصاف موناکو رفتند، که پیش از آغاز مرحله یک چهارم نهایی، این تیم در کنار بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید، بهترین خط دفاع را در اختیار داشت و حتی از یوونتوس نیز بهتر بود. مونته کارلویی ها، در رکوردی عجیب موفق شده بودند به مدت 1400 دقیقه دروازه خود را بسته نگه دارند و شاید این موضوع، مثال نقضی برای صحبت های بونوچی مبنی بر بهترین بودنِ یوونتوس در خط دفاعی باشد. به شکل تیمی و تاکتیکی، موناکو تیمی بسیار باهوش با قدرت بالایی در ضد حملات است، اما عملکرد آن ها در برابر آرسنال (با شکست 2-0 در خانه، پس از پیروزی 3-1 در لندن) نشان داد که آن ها هنوز به تجربه یوونتوس نرسیده اند و همین موضوع نیز در تورین برای آن ها مشکل ساز شد. 

بر خلاف بسیاری از تیم ها، بیانکونری به خوبی نرمش تاکتیکی خود را نشان داده است. تحت هدایت مربی قبلی، آنتونیو کنته آن ها به راحتی در سیستم قابل پیش بینی 2-5-3  او جای می گرفتند. هم اکنون نیز مدافعان بانوی پیر، به راحتی با تغییر سیستم های ماسیمیلیانو الگری از 2-1-3-4 به 1-2-3-4 و به 2-5-3 و حتی گاهی اوقات به 3-3-4 کنار آمده اند، هرچند این تغییر سیستم های متوالی، به سرعت و زهردار بودن خط حلمه یوونتوس آسیب زده است. همراه با الگری، یوونتوس نشان داده است که به خوبی می تواند با چهار یا سه مدافع دفاع کند، تا جایی که توریچلی در مورد آن ها، گفته است: 

توانایی در سوئیچ کردن ترکیب های متفاوت، حتی در حین بازی، باعث شده است آن ها نتیجه مناسب خود را بگیرند.

 بانوی پیر در آستانه چهارمین اسکودتوی موفق خود است و هیچ نشانه ای از ضعف در آن ها دیده نمی شود. با وجود آسمان خراش های  بالای 180 سانتی متری ای مانند کیه لینی، بونوچی و بارتزالی و البته حضور یک حقه به نام اورا در خط دفاع، آن ها تقریباً از هر نظر در شرایط خوبی قرار دارند. علاوه بر این، این خط دفاع کلاسیک ایتالیایی از سوی بهترین هافبک های جهان در حال تغذیه شدن است. تا جایی که توریچلی در این باره می گوید: 

دفاع تنها مربوط به دو یا سه بازیکن میانی در خط دفاع نیست، بلکه این موضوع متوجه کل تیم است. یک دفاع مستحکم، یک خط میانی قدرتمند را می طلبد. و یوونتوس با حضور مدافعانی چون (آرتورو) ویدال، (کلودیو) مارکیزیو و (پل) پوگبا، یکی از قدرتمند ترین سیستم های دفاعی در جهان را داراست. 

 در درون دروازه، بوفون علیرغم از دست دادن چابکی و انعطاف گذشته خود، اما همچنان به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان جهان شناخته می شود. تا جایی که گل زدن به او، از فواصل دور کاری منحصر به فرد به حساب می آید. او در این فصل تنها دو بار از بیرون محوطه جریمه گل خورده است و سایر گل هایی که او دریافت کرده است، همه از داخل محوطه جریمه بوده است. 

تنها تیمی که نظام دفاعی یوونتوس از رو به رو شدن با آن ها در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا می ترسید، بایرن مونیخ بود. تیمی که دو فصل قبل در مجموع با نتیجه 4-0 یوونتوس را شکست داده بود. باواریایی ها، از استقامت فوق العاده بالا و توانایی دفاعی و تهاجمی بسیار خوبی برخوردارند و همواره مانند یک تیم عمل می کنند. گل زدن در برابر آن ها سخت است، همچنین آن ها با داشتن %67 مالکیت توپ در لیگ قهرمانان، در این زمینه پیشتازند. کنترل توپ برای بارسلونا نیز از دیگر عواملی بود که بیانکونری ترجیح می داد با صدرنشین اسپانیا نیز در این مرحله رو به رو نشود. اما در هر صورت، برای هر تیمی یک مکان آسیب پذیر وجود دارد، همانگونه که سویا و پورتو موفق شدند با پیدا کردن این مکان ها در بارسلونا و بایرن مونیخ، این تیم ها را در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا متوقف کنند.  

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 710
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,002
  • بازدید ماه : 13,924
  • بازدید سال : 39,924
  • بازدید کلی : 2,232,556
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور