loading...

سایت رسمی موج فوتبال

شاید جواب دادن به این سوال برای هر کسی سخت باشد که چه تیمی در نهایت می تواند قهرمانی در رقابت های لیگا را به دست آورد. با توجه به اتفاقات که در هفته سی و دوم رخ داد می توان گفت که شانس بارسلونا برای ک

آخرین ارسال های انجمن

چرا بارسلونا به قهرمانی در لا لیگا نزدیک تر است؟

سیاوش سلیمی بازدید : 52 جمعه 04 اردیبهشت 1394 : 21:40 نظرات (0)
شاید جواب دادن به این سوال برای هر کسی سخت باشد که چه تیمی در نهایت می تواند قهرمانی در رقابت های لیگا را به دست آورد. با توجه به اتفاقات که در هفته سی و دوم رخ داد می توان گفت که شانس بارسلونا برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر از رئال مادرید است. در گزارشی می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا بارسلونا شانس بیشتری نسبت به رئال مادرید برای قهرمانی در لیگا دارد.

رقابت های لیگا مانند هر لیگ اروپایی به روزهای آخر خود نزدیک شده است و امتیاز از دست دادن برای تیم های مدعی رئال مادرید و بارسلونا می تواند برای آنها گران تمام شود و تکلیف تیم قهرمان را عوض کند چرا که الان اختلاف دو تیم تنها دو امتیاز است و این نشان می دهد که تساوی و یا باخت هر کدام از این دو تیم تمام زحمات یک فصل را برباد می دهد.

الان دیگر هویت تیم های که در این فصل شانس قهرمانی در رقابت های لیگا را دارند مشخص شده است. بارسلونا و رئال مادرید دو تیمی هستند که بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی دارند و به احتمال زیاد یکی از این دو تیم در نهایت جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد. رئال مادرید و بارسلونا نه تنها در اسپانیا بلکه در تمام اروپا و جهان هواداران زیادی دارند و طبیعی است که الان همه این سوال را داشته باشند که کدام یک از این دو تیم می توانند در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برند.

بسیار سخت است که الان به طور قاطع گفت که چه تیمی عنوان قهرمانی را به دست خواهد آورد. ما درباره دو تیم صحبت می کنیم که الان از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند هر چند آنها در بعضی از دیدارهای فصل امتیاز از دست داده اند با این حال باید گفت که رئال مادرید و بارسلونا آنقدر بازیکن بزرگ دارند که می توانند در هر دیداری حتی خارج از خانه باشد به پیروزی برسند. تا پایان رقابت های لیگا تنها 6 هفته باقی مانده است این در حالی است که دو تیم تنها 2 امتیاز اختلاف دارند.

اگر کسی هفته قبل از ما سوال می کرد که چه تیمی شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی دارد شاید برای جواب دادن به این سوال کمی شک داشتیم و یا چه بسا می گفتیم که هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا شانس مساوی برای کسب عنوان قهرمانی دارند اما الان  بعد از 6 روز می توانیم بگویم که شانس بارسلونا برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر از رئال مادرید است. در زیر می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا شانس بارسلونا برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر از رئال مادرید است؟

پیامدهای هفته سی و دوم ، هفته نحس برای رئالیها
هفته بیست و دوم سهم بسیار زیادی در نزدیک شدن بارسلونا به کسب عنوان قهرمانی داشته است. بارسلونا در هفته سی و دوم باید در نوکمپ به مصاف والنسیا می رفت که در این فصل بازیهای بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است و رقابت تنگاتنگی با اتلتیکو مادرید برای قرار گرفتن در جایگاه سوم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارد.

والنسیا تا قبل از هفته سی و دوم تنها یک امتیاز با تیم سوم جدول رده بندی یعنی اتلتیکو مادرید اختلاف داشت و به همین خاطر آنها باید در نوکمپ امتیاز کسب می کردند و این کار بارسلونا را بسیار سخت می کرد. والنسیا در دیدار برابر بارسلونا بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت هر چند در پایان با دو گل بازی را واگذار کرد. ایم تیم نتوانست از فرصت های به دست آمده استفاده کند البته نباید فراموش کرد که کلودیو براوو سنگربان آبی-اناریها عملکرد خوبی از خود نشان داد و یک ضربه پنالتی را هم مهار کرد در غیر این صورت احتمال داشت آبی-اناریها در این دیدار امتیاز از دست دهند و الان رئال مادرید در صدر جدول رده بندی قرار داشت.

والنسیا نتوانست در دیدار برابر بارسلونا امتیاز به دست آورد و از طرف دیگر هم اتلتیکو مادرید توانست در خانه دیپورتیو لاکرونیا به پیروزی دو بر یک دست یابد تا اختلاف خود را با چهار امتیاز افزایش دهد و با خیال راحت در رده سوم جدول رده بندی قرار گیرد. بارسلونا در هفته سی و هفتم باید در خانه اتلتیکو مادرید به میدان رود. اگر شاگردان سیمئونه بتوانند اختلاف خود را با والنسیا تا آن بازی حفظ کنند دیگر به پیروزی برابر آبی-اناریها نیاز ندارند و آن دیدار حساسیت کمتری خواهد داشت و این باز به ضرر رئال مادرید است.

هفته سی و دوم رقابت های لیگا هفته نحسی برای رئال مادرید بود. این تیم از یک طرف انتظار داشت که بارسلونا در دیدار برابر والنسیا امتیاز از دست که این برآورد نشد و از طرف دیگر هم سه بازیکن تاثیر گذار رئال مادرید به نام های گرت بیل، لوکا مودریچ و کریم بنزما در این هفته با آسیب دیدگی مواجه شدند و بدون شک این بدترین خبر برای رئال و هواداران این تیم بود به ویژه لوکا مودریچ که یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان رئال مادرید است و غیب او می تواند در هفته های پایانی به ضرر کهکشانیها تمام شود.

ذخیره ها و آمادگی بدنی دو تیم

لوئیس انریکه در فصل جاری در بسیاری از بازیها از سیستم چرخشی استفاده کرد این درحالی است که آنچلوتی به این روش روی نیاورد و همین باعث شد تا بسیاری از بازیکنان این تیم در هفته های پایانی با آسیب دیدگی روبرو شوند و این می تواند خبر بدی برای آنچلوتی و هواداران رئال مادرید باشد. به عنوان مثال آنچلوتی در حالی که ستاره ای به نام خاویر هرناندز را روی نیمکت داشت مدام کریم بنزما را در ترکیب اصلی قرار می داد و همین هم باعث خستگی مهاجم فرانسوی رئال مادرید شد و او هفته قبل در شرایط بسیار حساسی آسیب دید و نتوانست در دیدار حساس برابر اتلتیکو مادرید به میدان رود.

لوئیس انریکه با سیستم چرخشی که به کار برد الان همه بازیکنان خود را آماده نگه داشته است. نه تنها ستاره های اصلی بارسلونا بلکه بازیکنان ذخیره این تیم نیز از آمادگی خوبی برخوردار هستند و لوئیس انریکه می تواند هر زمانی که به آنها نیاز داشت به خوبی سیستم خود را تغییر دهد. هفته های پایانی برای تیم های مدعی کسب عنوان قهرمانی بسیار حساس است و امتیاز از دست دادن برای آنها گران تمام خواهد شد. طبیعی است که بازیکنان در هفته های پایانی با خستگی روبرو شوند. تیمی که نیمکت قوی دارد و بازیکنان اصلی خود را آماده نگه داشته است طبیعی است که شانس بیشتری برای نتیجه گرفتن در بازیهای پایان فصل دارد.

بارسلونا در فصل جاری همه بازیکنان اصلی خود را آماده نگه داشته است و هم از نیمکت خوبی برخوردار است اما رئال مادرید در هفته های پایانی هم با آسیب دیدگی بازیکنان اصلی خود روبرو شده است و هم نیمکت قوی ندارد. ناچو، سامی خدیرا، خسه رودریگز، لوکاس سیلوا،ایارمندی و خاویر هرناندز بازیکنان نیمکت نشین رئال مادرید هستند که در فصل جاری کمتر فرصت بازی به آنها رسیده است. کارلو آنچلوتی نشان داده است که به بازیکنان ذخیره خود اعتمادی ندارد.

این مربی ایتالیایی در دیدار برابر اتلتیکو مادرید در حالی که لوکا مودریچ را در اختیار نداشت به نیمکت ذخیره خود اعتماد نکرد. او در آن دیدار می توانست از لوکاس سیلوا و ایارمندی در پست مودریچ استفاده کند اما به هیچ کدام از این دو بازیکن اعتماد نکرد و ترجیح داد تا راموس را در پست غیر اصلی خود به کار گیرد. این نشان می دهد که سرمربی رئال مادرید تنها به بازیکنان اصلی خود اعتماد کند.

وقتی یک مربی از ترکیب ثابتی استفاده کند طبیعی است که بازیکنان اصلی با خستگی و آسیب دیدگی مواجه شوند و این مشکلی است که رئال مادرید این روزها با آن دست و پنجه نرم می کند. آنچلوتی در یک هفته سه بازیکن اصلی و تاثیر گذار خود را به نام های گرت بیل، لوکا مودریچ و کریم بنزما را از دست داد و پر کردن جای خالی این بازیکنان در حساس ترین مقطع فصل برای رئال سخت خواهد بود. بنابرین می توان گفت که رئال مادرید هم نیمکت خوبی ندارد و هم بازیکنان اصلی این تیم خسته به نظر می رسند این در حالی است که بارسلونا از هر دو نظر وضعیت خوبی دارد و این یکی دیگر از دلایلی است که آبی-اناریها را به کسب جام نزیک می کند.
 
نگاهی به بازیهای باقیمانده

تا پایان رقابت های لیگا شش بازی دیگر باقیمانده است. با نگاهی به بازیهای باقیمانده می توان به این نتیجه رسید که شانس بارسلونا برای پیروزی در این شش بازی بیشتر از رئال مادرید است و این می تواند یکی دیگر از دلایل نزدیک شدن بارسلونا به کسب عنوان قهرمانی در این فصل باشد.

می خواهیم نگاهی به این شش بازی باقیمانده برای دو تیم داشته باشیم:

هفته سی و سوم: اسپانیول- بارسونا، سلتاویگو- رئال مادرید

هم اسپانیول و هم رئال مادرید حریفان سختی برای دو غول بزرگ فوتبال اسپانیا خواهند بود. بارسلونا همچنانکه در بالا بیان کردیم در حالت بدنی بهتری به مصاف حریف خود خواهد رفت. آبی-اناریها عادت کرده اند که در این چند سال اخیر به راحتی برابر همسایه خود به پیروزی برسند اما رئال مادرید کار سختی برابر سلتاویگو دارد چرا که این تیم در خانه تیمی بسیار قوی است و بازیکنان این تیم از نظر بدنی بسیار آماده هستند. سلتاویگو در رده نهم جدول رده بندی قرار دارد و برای اینکه بتواند برای گرفتن سهمیه لیگ اروپا شانس داشته باشد باید برابر حریف سرشناس خود امتیاز به دست آورد.

هفته سی و چهارم: بارسلونا- ختافه، رئال مادرید-آلمریا

هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در خانه به میدان می روند و شانس بسیار بالایی برای پیروزی در این دیدار دارند.

هفته سی پنجم: کوردوبا- بارسلونا، سویا- رئال مادرید

هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا باید در اندلس به میدان روند اما حریفان آنها بسیار با هم متفاوت هستند. شاگردان لوئیس انریکه برابر تیمی به میدان می روند که بسیار بی انگیزه است چرا که سقوط آنها به لیگ پایین تر تا حدودی زیادی مسجل شده است این در حالی که رئال مادرید برابر یکی از قوی ترین تیم های کنونی فوتبال اسپانیا باید به میدان رود.

سویا در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار دارد و این شانس را دارد تا سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. این تیم با والنسیا تیم چهارم جدول رده بندی تنها دو امتیاز اختلاف دارد. پس اگر می خواهد شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بالا برد باید در دیدار برابر رئال مادرید امتیاز به دست آورد و این کار کهکشانیها را بسیار سخت خواهد کرد.

هفته سی و هفتم  : أتلتيكو مادريد ×بارسلونا، اسپانیول- رئال مادرید

اتلتیکو مادرید تیمی است که رئالیها امیدوارند بتواند بارسلونا را متوقف کند و برابر این تیم امتیاز به دست آورد. بارسلونا باید در ویسنته کالدرون به مصاف اتلتیکو مادرید برود و بدون شک این دیدار بسیار سختی برای شاگردان انریکه خواهد بود اما همچنانکه پیش از این هم بیان کردیم اتلتیکو مادرید نیازی ندارد تا در این دیدار هدیه ای به رئال مادرید دهد چرا که به احتمال زیاد تا آن زمان اتلتیکو مادرید جواز صعود خود به لیگ قهرمانان اروپا را نهایی خواهد کرد و دیگر دلیلی برای پیروزی ندارد.

رئال مادرید هم باید در خانه اسپانیول به میدان رود و این دیدار هم نمی تواند برای کهکشانیها راحت باشد.

هفته 38: بارسلونا × ديپورتیو لاكرونيا، رئال مادريد × ختافه

هر دو تیم کار راحتی برای پیروزی در این دیدار دارند مگر اینکه غافلگیری بزرگی رخ دهد.
برچسب ها بارسلونا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 924
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,216
  • بازدید ماه : 14,138
  • بازدید سال : 40,138
  • بازدید کلی : 2,232,770
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور