loading...

سایت رسمی موج فوتبال

امروز در صورتی که بارسلونا بتواند از سد کوردوبا بگذرد و رئال در شکست دادن سویا ناکام بماند، می توان گفت که سرنوشت قهرمانی لالیگا رقم خواهد خورد. بارسلونا کار چندان دشواری برابر کوردوبایی که سقوطش تقری

آخرین ارسال های انجمن

مسیر قهرمانی لالیگا از سویا می گذرد

سیاوش سلیمی بازدید : 90 شنبه 12 اردیبهشت 1394 : 22:41 نظرات (0)
امروز در صورتی که بارسلونا بتواند از سد کوردوبا بگذرد و رئال در شکست دادن سویا ناکام بماند، می توان گفت که سرنوشت قهرمانی لالیگا رقم خواهد خورد. بارسلونا کار چندان دشواری برابر کوردوبایی که سقوطش تقریبا قطعی است ندارد و احتمالا آنها بعد از پیروزی مقابل کوردوبا چشم انتظار بازی رئال که چند ساعت بعدتر برگزار خواهد شد، می مانند.

رئال مادرید کاری به مراتب سخت تر از بارسلونا در هفته سی و پنج مقابل سویا دارد. سویا در 34 بازی خانگی اخیرش شکست نخورده است و از این نظر رکوردی فوق العاده را دارد که حتی بارسلونا و رئال مادرید هم نتوانسته اند به آن برسند. سویا اصلا دوست ندارد که در بازی خانگی امشب برابر رئال مادرید رکورد خود را از دست رفته ببیند. انها چند هفته قبل توانستند بارسلونا در ورزشگاه خانگی شان متوقف کنند و 2 امتیاز با ارزش را از شاگردان انریکه بربایند و اکنون بدشان نمی آید همین بلا را هم سر شاگردان کارلتو بیاورند. در آن بازی بارسلونا اگرچه 2-0 جلو افتاد اما سخت کوشی و سماجت شاگردان یونای امری نهایتا جواب داد و توانستند با نتیجه 2-2 از شکست خانگی برابر بارسلونا بگریزند.

رئالی ها قطعا کار سختی برای شکست سویا در ورزشگاه خانگی اش خواهند داشت و از طرف دیگر هر امتیازی که در این بازی از دست برود، می تواند به معنای پایان رویای قهرمانی برای رئال باشد. مصدومان پرتعداد رئال هم کار را برای آنچلوتی و شاگردانش سخت تر می کند. 10 روز پیش که رئال مقابل اتلتیکو به مشکلی مشابه برخورد، آنچلوتی دست به یک تغییر تاکتیکی عجیب و خلاقانه زد و سرخیو راموس را به خط میانی آورد. این حرکت اگرچه از روی ناامیدی و به دلیل خیل زیاد مصدومان رئال در آن بازی و همچنین برای فشار آوردن به خط میانی قدرتمند اتلتیکو بود اما به هر حال رئال مادرید را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رساند. با این حال، نمی توان گفت که آوردن راموس به خط میانی، کمک زیادی به رئال کرد و باعث شد آنها در بازی برگشت مرحله یک چهارم در کمربند میانی از اتلتیکو قدرتمندتر شوند. شاید بتوان دلیل اصلی پیروزی رئال در آن بازی را اخراج طراح و بازیساز اتلتیکو یعنی آردا توران به شمار آورد.

اکنون اگر آنچلوتی بخواهد در مقابل سویا از سناریوی مشابهی استفاده کند، باید ریسک زیادی را پذیرا شود. احتمال اینکه رئال در شرایط فعلی نبرد در خط میانی را به سویا واگذار کند، وجود دارد و آوردن راموس به خط میانی هم ریسکی است که همواره احتمال دارد رئال تاوان سنگینی بخاطر آن پرداخت کند.

سویا غایب خاصی در برابر رئال ندارد و مربی این تیم می تواند از یازده نفر همیشگی اش به عنوان ترکیب اصلی استفاده کند اما شرایط برای رئال قدری متفاوت است و احتمالا باید انتظار تغییراتی را داشته باشیم. ایسکو در دربی مادرید برای رئال به میدان رفت اما معلوم نیست که آنچلوتی بخواهد در برابر سویا هم از او استفاده کند. از طرف دیگر برطرف شدن مصدومیت گرث بیل به این معناست که دست سرمربی ایتالیایی در خط حمله بازتر می شود اما این مسئله می تواند به معنای به خطر افتادن موقعیت چیچاریتویی باشد که این روزها خیلی آماده و با انگیزه نشان می دهد.

البته مرکز توجه و نقطه زوم رئالی ها در خط حمله در این بازی هم به مانند بازی های گذشته، کریستیانو رونالدو خواهد بود و در حساسترین زمان فصل رئالی ها بیش از هر چیز به قدرت گلزنی این مهاجم پرتغالی نیاز دارند. رونالدو آمار گلزنی خوبی برابر سویا دارد و تاکنون 18 گل به سویا زده است که 16 گل آن در بازی های لالیگا بوده است و اکنون زمان مناسبی است تا تعداد گلهای زده خود مقابل این باشگاه را افزایش دهد.

به دست آوردن سه امتیاز در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان برای رئال مادرید اهمیتی حیاتی دارد و فارغ از مسائل دیگر و حتی نتیجه بازی بارسلونا، رئالی ها برای قهرمانی باید روی این سه امتیاز بازی با سویا حساب ویژه ای باز کنند.
برچسب ها رئال مادرید ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,566
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,858
  • بازدید ماه : 14,780
  • بازدید سال : 40,780
  • بازدید کلی : 2,233,412
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور