loading...

سایت رسمی موج فوتبال

سویا به ثمر رساند نشان داد که از روحیه خوبی برخوردار است اما یوونتوس را هم نباید دست کم گرفت چرا که این تیم ایتالیایی بازیکنان بزرگی در اختیار دارد که هر کدام از آنها می توانند نقش ناجی را بازی کنند و

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 76 جمعه 18 اردیبهشت 1394 زمان : 14:57 نظرات (0)

سویا به ثمر رساند نشان داد که از روحیه خوبی برخوردار است اما یوونتوس را هم نباید دست کم گرفت چرا که این تیم ایتالیایی بازیکنان بزرگی در اختیار دارد که هر کدام از آنها می توانند نقش ناجی را بازی کنند و سرنوشت ساز ظاهر شوند.


یوونتوس میزبان این دیدار حساس است اما رئال مادرید تیم بزرگی است و سابقه زیادی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. طبیعی است که شاگردان کارلو آنچلوتی کار سختی در ورزشگاه یوونتوس آره نا داشته باشند. در این گزارش می خواهیم درباره شانس رئال مادرید برای پیروزی در این دیدار سخن به میان آوریم به عبارت دیگر می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه رئال مادرید می تواند در خانه یوونتوس به پیروزی برسد تا شانس خود را برای صعود به فینال برای دومین سال پیاپی افزایش دهد:


حمله کردن از جناح چپ یوونتوس


یوونتوس چه با سیستم 4-4-2 و چه با سیستم 3-5-2 به میدان رود باز بهترین راه رسیدن رئال مادرید به گل حمله کردن از ناحیه سمت چپ این تیم است. حمله کردن رئال مادرید از این ناحیه می تواند مزایای زیادی برای این تیم داشته باشت. در این ناحیه یوونتوس جورجو کیلینی و پاتریس اورا بازی می کنند که  نشان داده اند در صورت فشار آوردن امکان اشتباه آنها زیاد است. از طرف دیگر باید گفت که ناحیه راست یوونتوس قوی تر از سمت چپ این تیم است چرا که در این ناحیه لیخشتاینر و لئوناردو بونوچی بازی می کنند که بهتر از اورا و کیلینی هستند.


از طرف دیگر یوونتوس آرتور ویدال را در سمت راست خود دارد که این بازیکن شیلیایی هم در کارهای دفاعی خوب است و همه در حمله می تواند به تیمش کمک کند. بنابرین در هر حالتی برای کارلو آنچلوتی بهتر است که روی جناح چپ یوونتوس تمرکز کند.


آزاد گذاشتن کریستیانو رونالدو


وقتی رئال مادرید از جناح راست حمله می کند این بدین معنا است که کریستیانو رونالدو آزاد می شود و او می تواند از هر ناحیه ای که خواست به دروازه یوونتوس نزدیک شود. طبیعی است که بیشتر بازیکنان یوونتوس روی مهار کریستیانو رونالدو تمرکز داشته باشند. تمرکز زیاد روی رونالدو باعث می شود تا حمله کردن از جناح چپ یوونتوس آسان تر باشد و کهکشانیها راحت تر خود را به دروازه بوفون نزدیک کنند.


آزاد گذاشتن رونالدو باعث می شود تا امکان حمله کردن برای دیگر بازیکنان رئال مادرید آسان تر باشد. خامس رودریگز و ایسکو می توانند نقش بسیار تاثیر گذاری در این دیدار داشته باشند و با بازیسازی خود دیگر بازیکنان رئال را در موقعیت گلزنی قرار دهند.


راموس در وسط


به احتمال زیاد سرخیو راموس در دیدار برابر یوونتوس باردیگر در پست هافبک به میدان خواهد رفت. آسیب دیدگی لوکا مودریچ کار را برای کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بسیار سخت کرده است. موردیچ یکی از کلیدی ترین بازیکنان رئال مادرید به شمار می آید اما او به علت آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را تا پایان فصل همراهی کند.


آنچلوتی در دیدارهای اخیر رئال مادرید ترجیح داد تا از سرخیو راموس در پست هافبک دفاعی استفاده کند. او نشان داد که اعتمادی به ایارامندی و لوکاس سیلوا برزیلی ندارد و ترجیح می دهد تا به جای استفاده از این دو بازیکن راموس را در پست غیر اصلی خود به کار گیرد. راموس می تواند در دیدار برابر یوونتوس مهره تاثیر گذاری برای رئال مادرید باشد اما به شریطیکه کهکشانیها از جانب راست حمله کنند. در این حالت راموس می تواند پشت سر کارواخال و خامس رودریگز را به هنگام حمله کردن پوشش دهد و اجازه ندهد تا بازیکنان یوونتوس در ضد حملات شرکت کنند.


بازی دادن به راموس در پست هافبک می تواند یک مزیت دیگر برای رئال مادرید داشته باشد و آنها مهار کردن کارلوس توس خطرناک ترین بازیکن یوونتوس است. توس هر چند مهاجم نوک در یوونتوس است اما این ستاره آرژانتینی دوست دارد به عقب برگردد و خود در امر بازیسازی شرکت کند. اگر راموس در میانه میدان باشد با توجه به توانایی های که دارد می تواند مانع از بازیسازی کارلوس توس باشد. بدون شک مهمترین دغدغه کارلو آنچلوتی مهار کردن کارلوس توس است و برای این کار هیچ بازیکنی بهتر از راموس نیست.


از طرف دیگر هم باید این را گفت که آلوارو موراتا دیگر مهاجم یوونتوس به سمت چپ مایل می شود و حضور راموس در میانه میدان می تواند باعث مهار این ستاره جوان یوونتوس شود چرا که راموس به سمت چپ تمایل دارد و آنچلوتی با یک تیر می تواند دو نشان را زند. بنابرین برای رئال مادرید در هر شرایطی بهتر است که به راموس در میانه میدان بازی دهد. راموس در هر دو دیدار برابر سویا در رقابت های لیگا و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در پست هافبک دفاعی به بازی گرفته شد. او در هر دو دیدار نشان داد که می تواند جانشینی شایسته برای لوکا مودریچ باشد. او هر چند تا دیدار برابر اتلتیکو مادرید تا حدودی آشفته به نظر می رسید اما در دیدار برابر سویا بازی بهتری را به نمایش گذاشت و این نشان می دهد که به پست جدید خود عادت کرده است. بنابرین بهترین تصمیم برای آنچلوتی این است که از راموس در پست هافبک دفاعی متمایل به چپ استفاده کند.


حرکت بین خطوط


خامس رودریگز و کریستیانو رونالدو دو ستاره رئال مادرید در دیدارهای اخیر این تیم در بیشتر مناطق زمین حضور می یابند و این بهترین تاکتیک برابر یوونتوس است. ایتالیایها در بازی دفاع و یارگیری من تو من توانایی بسیار بالایی دارند. برای ستاره های رئال مادرید چون رودریگز و رونالدو بهتر است که در این دیدار حساس در یک منطقه خاص قرار نگیرند.


همه می دانند که هافبک توانایی چون آندرا پیرلو در دیدار برابر رئال مادرید از نظر بدنی کم خواهد آورد و چه بسا این توانایی را نداشته باشد که به دنبال هر توپی بدود. خستگی پیرلو در میانه میدان این امکان را به بازیکنان بزرگ رئال مادرید می دهد تا با آزادی عمل بیشتری به بازی خود ادامه دهند. خستگی پیرلو باعث می شود که ارتباط خوبی بین خط دفاعی و هافبک یوونتوس برقرار نشود و این بهترین فرصت برای رونالدو و خامس رودریگز است تا با سرعت بالای خود دروازه حریف را تهدید کنند.


تمرکز در کنارها و توپ های ارسالی


یوونتوس تیمی سرعت نیست و این یکی از مشکلات اصلی بیانکونریها است اما این تیم ایتالیایی چند بازیکن سرعتی بسیار خوب دارد که می تواند برای رئال مادرید دردسرساز باشند. کارلوس توس، آرتورو ویدال و آلوارو موراتا سه بازیکن خطرناک یوونتوس هستند که از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و استارات های آنها می تواند هر خط دفاعی را ویران کند. این سه بازیکن می تواند با سرعت بالای خود بازیکنان کناری رئال مادرید را اذیت کنند به ویژه مارسلو که در دیدار برابر سویا شب کابوس واری را پشت سر گذاشت.


اما یکی دیگر از جدی ترین مشکلات رئال مادرید توپ های عرضی و ارسالی از هر دو منطقه زمین است. رئال در دیدار برابر اتلتیکو مادرید به خوبی این نقطه ضعف خود را پوشش داد و توانست بازی بسیار خوبی را به نمایش گذارد اما این بدین معنا نیست که این مشکل به کلی برطرف شده است. یوونتوس هم نشان داده که روی توپ های ارسالی از دو طرف توان بالایی دارد و رئال اگر می خواهد در این دیدار گلی دریافت نکند باید در کنارها  و روی توپ های ارسالی و عرضی خود را تقویت کند و بی نقص ظاهر شود.


نکته بینی آخر

چه بسا کارلو آنچلوتی در این دیدار از مهاجم نو استفاده نکند و به جای قراردادن خاویر هرناندز در ترکیب اصلی از گرت بیل استفاده کند. حضور گرت بیل در سمت چپ و بازگرداندن خامس رودریگز به میانه میدان باعث خواهد شد تا کریستیانو رونالدو به محوطه جریمه یوونتوس نزدیک تر شود. این ترکیب می تواند رئال مادرید را هجومی تر از قبل نشان داد. در این ترکیب نیز رئال مادرید تلاش خواهد کرد تا از نقطه ضعف یوونتوس یعنی جناح چپ این تیم حمله کند و به نظر می رسد که این هم تاکتیکی خوب برای باز کردن دروازه یوونتوس است.


در کل می توان گفت که رئال مادرید با بازیکنان بزرگی که در اختیار دارد شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار دارد. کارلو آنچلوتی به بهترین قرعه ممکن خورد و با توجه به نقاط صعف یوونتوس می تواند برای دومین سال پیاپی تیمش را به فینال رساند.

برچسب ها سویا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5671
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 931
  • باردید دیروز : 2,284
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 4,641
  • بازدید ماه : 24,701
  • بازدید سال : 50,701
  • بازدید کلی : 2,243,333
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور