loading...

سایت رسمی موج فوتبال

چهل و چهارمین دوره جام ملت های آمریکا جنوبی موسوم به کوپا آمریکا به میزبانی کشور شیلی با حضور 12 تیم برگزار می شود. کونمبول - CONMEBOL (فدراسیون فوتبال آمریکا جنوبی) مسئولیت برگزاری این رقابت ها را در

آخرین ارسال های انجمن

آشنایی کلی با کوپا آمریکا 2015 شیلی

سیاوش سلیمی بازدید : 81 جمعه 01 خرداد 1394 : 15:52 نظرات (0)

چهل و چهارمین دوره جام ملت های آمریکا جنوبی موسوم به کوپا آمریکا به میزبانی کشور شیلی با حضور 12 تیم برگزار می شود. کونمبول - CONMEBOL (فدراسیون فوتبال آمریکا جنوبی) مسئولیت برگزاری این رقابت ها را در سال 2015 به عهده دارد. این مسابقات از تاریخ 11 ژوئن تا 4 جولای (جمعه 22 خرداد تا 14 تیر ماه)  با انجام دیدار شیلی و اکوادور آغاز خواهد شد و ورزشگاه ملی شیلی شهر سانتیاگو، میزبانی فینال این مسابقات می باشد. 9 ورزشگاه در 8 شهر از این رقابت های میزبانی می کنند.

10 تیم از منقطه کونمبول به نام های شیلی، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، پرو، پاراگوئه، بولیوی، ونزوئلا، اکوادور، کلمبیا و دو تیم میهمان از منقطه کونکاکاف (آمریکا شمالی و جنوبی) به نام های مکزیک و جامائیکا در این رقابت ها حضور دارند.

اولین دوره این رقابت‌ ها در سال ۱۹۱۶ برگزار شد و از سال ۱۹۸۴ تاکنون قدیمی ترین تورنمنت فوتبال در حال جریان دنیا به شمار می‌ رود. شکل کنونی این تورنمنت با شرکت ۱۲ تیم در ۳ گروه ۴ تیمی می باشد. در پایان مرحله گروهی کوپا آمریکا دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک‌ چهارم نهایی صعود می‌ کنند و دو تیم سومی که بهترین نتیجه را کسب کرده باشند نیز جواز حضور در مرحله حذفی را کسب می‌ کنند.

از آن‌جا که تعداد اعضای این کنفدراسیون فقط ۱۰ کشور است در هر دوره ۲ تیم از دیگر کنفدراسیون‌های عضو فیفا به این مسابقات دعوت می‌شوند. از سال ۱۹۹۳ تاکنون مکزیک همواره یکی از میهمانان این تورنمنت بوده‌است.

 

پر افتخارترین ها

در طول ۴۳ دوره برگزاری این مسابقات تیم اروگوئه با ۱۵ قهرمانی موفق‌ترین تیم مسابقات به شمار می‌رود. آرژانتین با ۱۴ قهرمانی، برزیل با ۸ قهرمانی، پاراگوئه و پرو با ۲ قهرمانی و کلمبیا و بولیوی با ۱ قهرمانی در جایگاه های بعدی قرار دارند.

کشور شیلی

تیم ملی اروگوئه که در سال 2011 فاتح کوپا آمریکا شده بود مدافع عنوان قهرمانی در این دوره است. قهرمان این دوره کوپا آمریکا به نماینده قاره آمریکا جنوبی در جام کنفدراسیون های سال 2017 که به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد شرکت می کند و اگر مکزیک و جامائیکا هم که به عنوان تیم های میهمان می باشند قهرمان شوند  می توانند در جام کنفدراسیون ها شرکت کنند.

 

میزبانی شیلی

کشور شیلی

برای میزبانی سال 2015 در ابتدا فدراسیون فوتبال برزیل اعلام آمادگی کرد، اما با توجه به سیاست انتخاب میزبانی کوپا آمریکا که میزبان ها بر اساس حروف الفبا انتخاب می شوند میزبانی این دوره به کشور شیلی رسید. شیلی در سال 1991 میزبان رقابت های جام ملت های آمریکای جنوبی بود ولی هرگز فاتح آن نشده است.

 

 

سید بندی

سید بندی این رقابت ها بر اساس رنکینگ فیفا مشخص شده است. 4 سید با حضور 3 تیم. در سید 1 تیم های شیلی، برزیل و آرژانتین ، در سید 2 تیم های کلمبیا، اروگوئه و مکزیک، در سید 3 تیم های اکوادور، پرو و پارگوئه و در سید 4 ونزوئلا، بولیوی و جامائیکا قرار گرفتند.

 

توپ کوپا آمریکا

توپ کوپا آمریکا 2015

نماد یا عروسک کوپا آمریکا 2015

توپ رسمی رقابت های کوپا آمریکا در تاریخ در 16 نوامبر سال 2014 در ورزشگاه ملی شیلی رونمایی شد و آرتورو ویدال ستاره تیم ملی شیلی نیز در این مراسم حضور داشت. شرکت سازنده این توپ شرکت نایکی است و طرح آن از رنگ های سفید، قرمز و آبی که نماد کشور شیلی می باشد. رنگ قرمز نماد مردم، آبی نماد آسمان شیلی و سفید نماد جغرافیای این کشور است.

 

نماد یا عروسک کوپا آمریکا

نماد یا عروسک کوپا آمریکا 2015

نماد یا عروسک رسمی کوپا آمریکا 2015 یک روباه جوان است. این عروسک در 17 نوامبر سال 2014 با حضور نمایندگان کشور های حاضر در این رقابت ها رونمایی شد. نام این عروسک "زینکا Zincha" است که در یک نظرسنجی از سوی مردم انتخاب شد. در این نظر سنجی نام های "اندی" و "کول" - "Andi" and "Kul" هم مطرح شده بود.

برچسب ها جامائیکا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 643
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 2,935
  • بازدید ماه : 13,857
  • بازدید سال : 39,857
  • بازدید کلی : 2,232,489
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور