loading...

سایت رسمی موج فوتبال

کافیست سری به گیشه ی مطبوعات ورزشی زد، تیتر های داغ و جنجالی را باید خواند..، پس از مکثی کوتاه ذهنتان را پاک کنید از تمام حواشی، تیتر های سیاه شگفت انگیز اما بی محتوا؛ پول های داده نشده، ماشین های باز

آخرین ارسال های انجمن

طلای یازده عیار

سیاوش سلیمی بازدید : 107 جمعه 08 خرداد 1394 : 13:53 نظرات (0)
کافیست سری به گیشه ی مطبوعات ورزشی زد، تیتر های داغ و جنجالی را باید خواند..، پس از مکثی کوتاه ذهنتان را پاک کنید از تمام حواشی، تیتر های سیاه شگفت انگیز اما بی محتوا؛ پول های داده نشده، ماشین های بازیکنان میلیاردی، قهر های تکراری، آشتی های روتین، اخراج های تاریخ مصرف گذشته و .. ، به نظر اثری از فوتبال و عشق به چهار چوب و مستطیل سبز نمی آید، صد و هشتاد درجه زاویه دید ذهنتان را بچرخوانید به کمی آن طرف تر! به جایی که چشم ما کوتاهی می کند گاه و ناگاه..، مستطیل سبز را می بینید با یازده مرد زرد پوش بی ادعا، با جیب های دوخته شده و ماشین های خریده نشده! با چهره های از مد افتاده و پر اشتیاق، با ساق هایی پر از عطش برای دویدن و انگیزه ی ای اعجاب آور برای دیده شدن، آشنا به نظر می آیند جوانانی که چراغ خاموش و آهسته آهسته سیر صعود را درنور دیدند. آنهایی که نه قرمز اند و نه آبی ، وابسته اند و می جنگند برای زرد طلایی؛ نفت تهران، آفتاب گرم زمستان این روز های مستطیل سبز.

چندی پیش بود که دو چشم آبی و قرمز ما زاویه ای زرد رنگ را ملاحظه کرد، به شعاع نفت تهران و مختصات بی اسم و رسمی که برای اولین بار نامشان را از زبان گزارشگر معادله های تکراری 90 دقیقه ای آن روز ها شنیدیم! نام شان را بلافاصله پس از 90 دقیقه به فراموشی سپردیم و باز به اغما ی آبی و قرمز برگشتیم، اما شاید نمی دانستیم که روزی همان شعاع زرد رنگ ما را مجاب به تسخیر شدن خواهد کرد!

نفتی ها که پس از ماراتن یک ساله با ارائه ی فوتبال پاک و زنده و لبالب از شور و طراوت به جایگاه سومی در لیگ برتر فصل 93 - 94 ایران دست یافتند، هم قسم شدند تا برای هدفی بزرگ تر بجنگند. لیگ قهرمانان آسیا، میدانی بزرگ برای آنهایی که نمی هراسند از چهارچوب دروازه.
پس از اتمام مرحله ی گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده ی ایران موفق به حضور در مرحله ی حذفی مسابقات شدند؛ پرسپولیس و نفت تهران، هر دو به قرعه ی تیم های عربستانی می خورند؛ یکی به الاهلی عربستان و دیگری به الهلال عربستان.

هردو نماینده ی ایران بازی دور رفت خود را در خانه ی خود برگزار می کنند، پرسپولیس با پشتیبانی صد هزار هوادار در لحظات پایانی موفق به برد در خانه می شود و نفت با حضور اندک هوادار موفق به کسب نتیجه در خانه می شود.

هر دو نماینده ی ایران دست پر به سوی نود دقیقه ی پایانی مرحله ی یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا می روند، در سناریو ای از پیش تعیین شده، اعراب دست به عملی ناپسند و تاجوانمردانه و آشنا می زنند، تیم فوتبال پرسپولیس را در فرودگاه تهران به بهانه های مختلف و غیر عادی مجبور به تاخیر می کنند و پس از تاخیری چند ساعته بالاخره فراخوان پرواز می دهند تا کلافه گی و خسته گی در میان کادر و بازیکنان پرسپولیس طغیان کند.

تیم فوتبال نفت متضاد پرسپولیس به راحتی به آسمان جده وارد می شود..، اما در بدو ورود با اعمال قبیح و تنفر انگیز اعراب روبرو می شوند، این بار هم با بهانه های مثال زدنی و ناشایست نماینده ی کشورمان را دچار حاشیه می کنند و سعی می شود تا روحیه را در میان کادر جوان و بازیکنان نفت به تاراج ببرند.

پس از کش و قوس های بسیار و حواشی متنوع دو نماینده ی کشورمان پا به زمین مسابقه می گذارند، پرسپولیس با ارائه ی فوتبالی سراسر اشتباه و محتاط و احساسی متحمل شکست 3 - 0 مقابل الهلال عربستان در ورزشگاه نیمه پر ملک فهد ریاض می شود و در نهایت با نتیجه ی 3 - 1 از دور مسابقات حذف می شود و چراغ امیدی برای ایران در این رقابت ها خاموش می شود.

از آن سو شاگردان جوان و با استعداد این روزهای علیرضا منصوریان، سر مربی آینده دار و بی واهمه ی نفت تهران برای تلافی و گرفتن حق پا به عرصه می گذارند، فوتبال ناب ایرانی بی واهمه از ورزشگاه مملو از تماشاگر در ورزشگاه ملک عبدالله جده.

فوتبالی که تاکتیک وحشیانه ی سعودی ها را چاشنی قرار داده بود! یاران نفت بی محابا به سوی دروازه ی سعودی ها می تازند و یاران الاهلی بی ملاحظه به سوی ساق ها و سینه های نفت هجوم می آورند، گویی داور چشم بادامی لرزیده از نسیم اعراب و از رفتار های نا جوانمردانه سعودی ها چشم پوشی می کند، اما نفت بی اهمیت به مسائل سرشار از انگیزه و هیجان می دود تا به گل برتری دست می یابد.

ارسال های ایمان مبعلی و فرار های وحید امیری و بی باکی علیرضا بیرانوند گل نومیدی به دل سعودی ها می نشاند، الاهلی با استفاده از تمام توان خود اعم از: ستارگان میلیاردی و هواداران و تیم داوری در نهایت امر موفق به دو بار گلزنی می شود، اما این برای صعود کافی نیست! و سرانجام در میان دیدگان هزاران سعودی نفت با نتیجه ی مساوی 2 - 2 و امتیاز گل زده در خانه ی حریف موفق به صعود در خانه ی سعود می شود.

پس از پایان بازی، باز هم اعراب دست بردار نیستند و می خواهند برای نفت حاشیه بسازند و به سوی تیم نفت اشیائی پرتاب می کنند که به قریب یقین از چشم ناظر A F C دور خواهد ماند، جوانان نفت غرور انگیز و به تلافی شادی الهلالی ها در مقابل چشمان پرسپولیسی ها ، شادی معنا داری می کنند و پرچم ایران را به رخ اعراب می کشانند، سپس با فریاد یا حیدر تیر آخر را به گوش های سعودی ها می زنند.

میتوان اینگونه برداشت کرد که؛ فوتبال ساق های عاشق و جنگنده می خواهد نه افاده های میلیاردی..
علیرضا منصوریان که خودش از نسل طلایی جام جهانی 98 فرانسه است در پایان اینگونه می گوید: حرف های بسیاری برای گفتن داریم و مطمئنا نوید نسلی نو و با انگیزه برای فوتبال ملی  ایران در راه است.

نا حق نمی گوید مردی که با شاگردانش چون برادر است، بارها و بارها به وضوح دیده ایم که هزینه های میلیاردی و امکانات و مدعی گری و  اسامی بزرگ فوتبال زیبا را خلق نکردند، بلکه عشق و انگیزه و شور و شوق فوتبال زیبا را خلق کرده است.

همه ما این جمله ها را از بر شده ایم؛ همه ی مان دارای فاکتور های رموز موفقیت هستیم اما به وقت نمایش جز تکرار و تکرار هیچ نمی بینیم. قابل ستایش است عزت نفس جوانانی که بی ادعا می جنگند و چه پیروز و چه بازنده در آخر برنده ی میدان اند.

سال ها به خواب رویایی اسطوره ها فرو رفته ایم، گویی که دیگر چشمه ی خلق اسطوره ها خشکیده و طوری از آن ها سخن می گوییم که انگار قهرمان رویا هایمان را در کودکی توصیف کرده ایم. سال هاست به جای تزریق منش فوتبالی و علم فوتبال و آموزش جامع، فقط و فقط به ساق های بازیکنانمان ارز ترزیق کرده ایم و آنها را در دانه بار آورده ایم که سر سفره ای جز قاشق و چنگال نقره، لب به خوراک نمی زنند، سال هاست مربیانمان به یکدیگر تهمت وارد کرده اند و می کنند و به یکدیگر می تازند و ایراد وارد می کنند و کلاس آمورش ادب و علم برای همان میلیاردی ها می گذارند و در آخر می گویند : عده ای بی لیاقت در زمین راه می روند؛ آنها نمی دانند که دست پرورده ی خود را ملاحظه کرده اند.

بزرگ ترین کلاس فوتبال همین جاست در همین حوالی، کافیست ذهن بالغ مان پردازش مناسب داشته باشد همین و بس، این گونه است که نفت تهران امثال نفت به میدان می آیند و فوتبال را به نمایش در می آورند و توپ فوتبال را زیر پایشان به رقص وادار می کنند، به راستی که باید برای جوانانی چون علیرضا بیرانوند که از دامنه ی ضعیف روزگار آمده تا لیاقتش را به فوتبال بین المللی نشان دهد و انگیزه و شوق و استعدادش را اثبات کند  تا اصحاب فوتبال را به تحسین وادارد، احترام ویژه ای قائل شد و به احترامشان باید بلند شد و کلاه مان را برداریم.
برچسب ها A F C ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,144
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,436
  • بازدید ماه : 15,358
  • بازدید سال : 41,358
  • بازدید کلی : 2,233,990
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور