loading...

سایت رسمی موج فوتبال

یک فصل گذشت و زمزمه های شکست به گوش می‌رسد و حالا تنها بازی های ملی است که توسط مادریدی ها تماشا می‌شود. یکشنبه تیتر مارکا توجهات رو برانگیخت که تصویری از خوش و بش بنیتز و گرت بیل رو پیش از بازی ولز و

آخرین ارسال های انجمن
یک فصل گذشت و زمزمه های شکست به گوش می‌رسد و حالا تنها بازی های ملی است که توسط مادریدی ها تماشا می‌شود. یکشنبه تیتر مارکا توجهات رو برانگیخت که تصویری از خوش و بش بنیتز و گرت بیل رو پیش از بازی ولز و بلژیک نشان می‌داد.

این مربی تلاش می‌کند بیل را مانند خنتو، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باشگاه رئال به قلب هواداران بازگرداند. مارکا سرنوشت اوایل حضور این پیشکسوت را مانند بیل می‌داند. 

خنتو از راسینگ سانتاندر به مادرید امد و با وجود بازی های متوسط خود در دو فصل اولین، در فصل سوم به یکی از بهترین بازیکنان ساکن در اسپانیا تبدیل شد. پس از ان وی ۱۲ لیگ و ۶ قهرمانی اروپایی به دست اورد و ۱۸ سال در باشگاه ماند.

برای بیل این افتخارات نشدنی است اما رئال بیشتر می‌خواهد. حالا بیل از شر فصل های دوم بد بازیکنان خلاص شده است و می‌تواند زیر نظر مربی جدید بدرخشد. هدف بنیتز سه چیز است؛ بازگرداندن اهمیت وی در زمین، ازاد گذاشتن او و استفاده از همه استعداد های وی.

به همین خاطر بیلی که همیشه مورد ترس تیم هاست اما هنوز استعداد های خود را شکوفا نکرده است، می‌تواند بزرگترین خرید بنیتز باشد.

اخرین باری که لوس بلانکوس قهرمان لیگ شد در فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲ بود که حالا در ۷ سال تنها یک بار این افتخار را به دست اورده است. اوزیل، خدیرا و دی ماریا در تابستان ۲۰۱۰  امدند و با اینکه نتیجه سریع به دست نیامد ولی باشگاه در مسیر خود باقی ماند. در تابستان بعد مورینیو همان تاثیر را داشت و تنها بازیکنانی که به انها نیاز نبود از باشگاه رفتند. کسانی مثل کوئنتراو و واران و شاهین به  تیم اضافه شدند. 

ان تابستانی بود که بیش از هر فصل دیگری در این ۷ سال برای فلورنتینو پرز با ثبات بود. نتیجه ان ثبات در تابستان با پرز و مورینیو، شکسته شدن رکورد امتیاز لالیگا و گل های زده بود. در اخر پس از ان تابستان بود که مادرید قهرمان لیگ شد. این امار می‌تواند درس های برای انها داشته باشد. 

حالا برای چند لحظه به ترکیب رئال در ارامش نگاه کنید. قدر اینها را باید دانست. رونالدو، بیل، بنزما، کروس، هامس، ایسکو، مودریچ، کارواخال، راموس و واران. لیگ های در اروپا هستند که اندازه این تیم هم ستاره ندارند. زیر نظر پرز همیشه مشکلات خارجی تصور می شود و نه داخلی. مورینیو برای اولین بار تلاش کرد مشکلات را داخلی حل کند و نه در خارج از باشگاه.

حالا پس از یک فصل ناکامی هواداران شکم خود را برای امثال اگوئرو، پوگبا، ده خیا و... صابون زده اند. این لیست بسیار بلند بالا است اما ایا این ها واقعا ضروری هستند؟

مارکا می‌گوید بنیتز تیمی را به ارث برده است که در دوران اوج خود است. ترکیب قوی و جوان است و میانگین سنی ۲۵ سال است. تنها یک دروازه بان خوب می‌تواند ضروری باشد و بقیه گزینه ها به نظر اضافی می اید.

تفاوت های رئال و بارسلونای موفق در این فصل های اخیر در همین فاصله های زیاد میان دو باشگاه بوده است. در این تغییر قدرت در لالیگا به سمت بارسلونا در این ۷ فصل اخیر، بارسلونا ۷۳۷ گل زده است و رئال ۷۳۳. در دو فصل اخیر رئال با ۲۲۲ گل زده از هر تیمی در اروپا گلزن تر بوده است. اما با این حال تیم ها بر اساس قدرت هجومی تقسیم نمی‌شوند بلکه این ثبات انها است که به انها در این راه کمک می‌کند. 

کاتالان ها یک پروژه قابل تعریف دارند. در نیوکمپ یک سیستم برای چندین فصل تعریف شده است. هسته اصلی ان هم کاملا توسط باشگاه حمایت شده است. با این تصمیمات، باشگاه یک فوتبال متعادل داشته است که فوق العاده نیز بوده است با این حال فوتبال با نظم است که به نتیجه می‌رسد.

در بارسلونا در این ۷ سال باشگاه ۵ بازی را بیشتر از رئال برده است و در ۱۴ بازی از انها کمتر باخته است. این یک فاکتور اصلی را به ما نشان می‌دهد؛ گل های خورده کمتر. 

دقیق بخواییم بگوییم ۶۷ گل کمتر!

برای رئال مادرید نبود ثبات پایه های تیمی را به هم ریخته است. چهره های جدید یعنی سیستم جدید و سیستم جدید یعنی اشتباهات جدید. مادرید نظم بارسلونا را نداشته است.

برای رئال مادرید چهره های جدید نیستند که ضروری هستند بلکه این "نگرش" جدید است که الزامیست.

در زمان امدن بنیتز تیم در کارهای دفاعی با استعداد است، در خط میانی طلایی است و در حملات ترکیب تیم مثل الماس می‌درخشد. در تیم صاحب توپ طلا، سه قهرمان جهان و گران ترین بازیکن دنیا حضور دارند.

با این حال در تابستان افرادی ضعف های تیم را زیر نظر دارند و به نظر می‌رسد که یک هافبک دفاعی برای تیم الزامیست. بعضی ها می گویند تیم باید از نظر فیزیکی بهتر شود و در نظر دارند که چطور بارسلونا تنها با بوسکتس، اینیستا و راکتیچ سه گانه برده است. با اینکه مسئله دروازه بانی باید حتما مشخص شود اما به نظر می‌رسد پاسخ مشکلات در نزدیکی بازیکنان، اعتماد و ثبات در باشگاه باشد. 

با این حال گل موراتا و تنها دو امتیاز بود که رئال را این فصل بی جام کرد و نباید فراموش شود که داریم از جزئیات صحبت می‌کنیم. رئال با ترکیب حاضر خود ۹۸% راه را می تواند برود و تنها در اخر کار است که باید نتایج را تغییر دهد. با این حال ان دو درصد باقی مانده با خرید های بزرگ به دست نمی‌اید و این مسئله در تاریخ رئال ثابت شده است. نتایج تیم در هفته های دوم و سوم نشان می دهد که بازیکنان جدید در این هفت فصل  برای جا افتادن نیاز به زمان داشتند. این دو هفته یعنی شش امتیاز یعنی یک جام.

حالا فصل تمام شده است و تابستان اغاز شده است. این دوره می‌تواند پر زرق و برق باشد اما باشگاه باید به جواب های درست نگاه کند. 

چیزی که مشخص است این است که رئال دائما تلاش می‌کند که خودش را فراموش کند و به دنبال جواب در بازار تابستانی باشد. پیشرفت رئال اما باید در داخل باشد نه خارج از باشگاه.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,940
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,232
  • بازدید ماه : 16,154
  • بازدید سال : 42,154
  • بازدید کلی : 2,234,786
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور