loading...

سایت رسمی موج فوتبال

در حالی که انتظار می رفت منچستریونایتد شروعی طوفانی را در نقل و انتقالات تابستانی امسال تجربه کند، هر آنچه از اخبار نقل و انتقالات این باشگاه به گوش می رسد تنها شایعه و گمانه زنی است. آیا آن ها در تاب

آخرین ارسال های انجمن
در حالی که انتظار می رفت منچستریونایتد شروعی طوفانی را در نقل و انتقالات تابستانی امسال تجربه کند، هر آنچه از اخبار نقل و انتقالات این باشگاه به گوش می رسد تنها شایعه و گمانه زنی است. آیا آن ها در تابستان امسال سرنوشتی مشابه تابستان سال 2013 را تجربه خواهند کرد؟

 سرجیو راموس از رئال مادرید، باستین شواین اشتایگر از بایرن مونیخ، مورگان اشنیدرلین از ساوتهمپتون و فابینیو از موناکو، گزینه های این هفته منچستریونایتد در بازار نقل و انتقالات بوده اند. در کنار این ها، نیکولاس گایتان - وینگر بنفیکا - را نیز قرار دهید، کسی که از سال 2011 به طوری دائم در آستانه پیوستن به منچستریونایتد است. در کم ترین حالت ممکن، 25 نفر دیگر را نیز می توان به این لیست اضافه کرد.

متس هوملز با 36 میلیون پوند، ناتانیل کلاین با 15 میلیون پوند، پل پوگبا با 75 میلیون پوند، گرت بیل با 120 میلیون پوند، جکسون مارتینز از پورتو با 25 میلیون پوند. این لیست کار را برای من آسان خواهد کرد. سال آینده، ما قهرمان لیگ خواهیم بود.

این جمله را لوییز فن خال در ماه آوریل گفت، زمانی که در یک مراسم خیریه، یکی از هواداران یونایتد لیستی را از نقل و انقالات ایده آلش در تابستان به او داد.

تا اولین بازی منچستریونایتد در لیگ برتر همچنان 40 روز مانده باقی مانده است، اما این بازه 40 روزه، سرشار از عبارت هایی همچون 'در حال آماده کردن پیشنهادی'، 'در حال دادن پیشنهادی' و 'در حال ارائه دادن پیشنهادی رسمی 'خواهد بود. 'منابع نزدیک' در هفته های اخیر چیزهای زیادی را گفته اند، اما انتظار برای تزریق خونی جدید در رگ های منچستریونایتد همچنان ادامه دارد.

مهم ترین دیدارهای منچستریونایتد در تقویم سال 2015 - شاید مهم ترین دیدارهای این باشگاه پس از دوران بازنشستگی سر الکس فرگوسن - در ماه آگوست (شهریور) برگزار خواهد شد، جایی که شیاطین سرخ باید در دیداری رفت و برگشت در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان بازی کنند تا جواز صعود به مرحله نهایی این تورنمتِ با اهمیت اروپایی را کسب کنند. حریفانی همچون لاتزیو، اسپورتینگ لیسبون، زسکا مسکو و موناکو حریفان خطرناکی به نظر می رسند، مخصوصاً اگر به عملکردهای منچستریونایتد در بخش عمده ای از فصل گذشته دقت کنیم.

قبل از این 2 دیدار اما منچستریونایتد به تور تابستانی خود در آمریکا سفر خواهد کرد و در اولین بازی، 16 جولای در برابر باشگاه کلوب امه ریکا از مکزیک قرار خواهد گرفت. این گونه که به نظر می رسد، یونایتد در این تور تنها با یک چهره جدید نسبت به فصل قبل پای به خاک آمریکا خواهد گذاشت؛ ممفیس دیپای، خرید 25 میلیون پوندی فن خال از پی اس وی آیندهوون در ماه می.

در حال حاضر، یونایتد باید به طور جدی از تکرار شدن فاجعه نقل و انتقالاتی تابستان 2013 نگران باشد. سالی که منچستریونایتد به گونه ای وحشت زده به دنبال لیستی از بازیکنان سرشناس بود که از آن جمله می توان به سسک فابرگاس اشاره کرد. اما در نهایت آن ها - و تنها در واپسین دقایق ممکن -–موفق به جذب مروانه فلاینی از اورتون شدند.


یک سال قبل - تقریباً در چنین روزهایی–- این گونه به نظر می رسید که یونایتد، آتش بازی نقل وانتقالاتی مورد انتظارش را شروع کرده است. در 26 ژوئن 2014، آن ها آندر هررا از اتلتیکو بیلبائو را به خدمت گرفتند. یک روز پس از آن، لوک شاو از ساوتهمپتون به منچستریونایتد منتقل شد. در نهایت، آن ها با هزینه ای 150 میلیون پوندی که با به خدمت گیری بازیکنانی همچون آنخل دی ماریا، رادامل فالکائو، آندر هررا، لوک شاو، دالی بلیند و مارکوس روخو همراه شد، رکورد هزینه کردن در دوره نقل وانتقالاتی واحدی را در بریتانیا شکستند.

حتی با به خدمت گیری تمام این بازیکنان نیز نمایش های یونایتد به ندرت قابل قبول بود. یکی از مشکلات - همانگونه که فن خال خود ذکر کرد -–پیش فصل کوتاه مدتی بود که فرصت هماهنگ شدن بازیکنان جذب شده را از منچستریونایتد گرفت. آن ها در فصل گذشته تنها موفق به زدن 62 گل در لیک برتر شدند که بدترین آمار گلزنی آن ها در 10 سال گذشته بود. همچنین رونی با زدن 14 گل به بهترین گلزن این تیم در فصل گذشته بدل شد و این آمار نیز از سال 1982 که فرانک استپلتون با 13 گل، بهترین گلزن فصل یونایتد شناخته شد، بی نظیر بود.

جایگاه چهارم منچستریونایتد در فصل گذشته را می توان رتبه ای قابل پیش بینی از قبل دانست. نتیجه های بد لیورپول در فصل گذشته موجب شد تا شیاطین سرخ به راحتی جایگاه چهارم را از آن خود کنند. پس از آخرین بازی خانگی یونایتد در فصل گذشته که با تساوی 1-1 مقابل آرسنال به پایان رسید، لوییز فن خال به گونه ای به  فصل کم فشاری که روی نیمکت اولدترافورد سپری کرده بود اعتراف کرد.

هواداران شگفت انگیز بوده اند. در صورت قهرمانی ما، آن ها چه واکنشی را نشان خواهند داد؟!

این جمله، یک زنگ هشدار برای یادآوری توقعاتی بود که از سرمربیان و تیم های منچستر انتظار می رود؛ حتی در روزهای فرانک استپلتون که یونایتد 26 فصل را بدون کسب قهرمانی پشت سر می گذاشت.

در این بین، رقبای منچستریونایتد بدون هرگونه وحشت و نگرانی در حال انجام وظایفشان هستند. چلسی تا به اکنون بازیکنی را جذب نکرده است، اما آن ها در این تابستان نیاز به تقویتی کم رنگ دارند، نه یک خانه تکانه اساسی. آرسنال نیز کم و بیش وضعیتی مشابه چلسی دارد. آن ها ترکیبی سراسر با استعداد - مخصوصاً در خط هافبک–- را در اختیار دارند و به جای بازسازی زیربنایی، می توانند به تزئیناتی جزئی بسنده کنند. پتر چک در حال پیوستن به آن هاست و آن ها را در درون دروازه ایمن خواهد کرد. آرسنال فعلی با تیمی مدعی قهرمانی، تنها به اندازه داشتن یک مهاجم تراز اول فاصله دارد. در استادیوم اتحاد نیزمنچسترسیتی قصد انجام خریدهای گران قیمتی را دارد. به نظر می رسد که رحیم استرلینگ در تابستان جاری، مقصدی جز سیتی نخواهد داشت.

لیورپول اما تا به همین حالا موفق به خرید 6 بازیکن شده است که از جمله آن ها می توان به 'رابرت فیرمینو' ـیی اشاره کرد که زمانی اخبار پیوستن او به منچستریونایتد به گوش می رسید. فیرمینو، امید 29 میلیون پوندی جدید لیورپول برای تولدی دوباره محسوب می شود. پس از او می توان به کلاین اشاره کرد، یکی دیگر از بازیکنانی که پیش تر، از انتقال او به منچستریونایتد صحبت می شد. به نظر می رسد او نیز تا چند روز آینده به آنفیلد منتقل شود.

پیش از فرا رسیدن تابستان، یونایتد از قطعی بودن انتقال 3 بازیکن مطمئن به نظر می رسید، اما تا به اکنون تنها موفق به جذب دیپای شده است و تازه قطعی شدن همین انتقال را نیز می توان به موجب دست به کار شدن لیورپول برای جذب او بر شمرد. با جنگ جدید در گرفته میان یونایتد و رئال مادرید بر روی داوید ده خیا، به نظر می رسد که نام هایی همچون نیکولاس اوتامندی و متس هوملز به تدریج در شهر منچستر در حال فراموش شدن هستند.

جدایی داوید ده خیا از منچستریونایتد، امید به جذب متقابل سرجیو راموس را در شهر منچستر افزایش داده است، اما از سویی نیز باید به تبلیغاتی بودن این حرکت و سوء استفاده از نام منچستریونایتد برای افزایش حقوق درخواستی راموس از رئال مادرید توجه ورزید. اتفاقی که در مورد دنی آلوز نیز مشابه آن تکرار شد.

هواداران منچستریونایتد نگران هستند که مبادا اتفاقات تابستان 2013 بار دیگر تکرار شود. باشگاه، پول کافی برای موفق خارج شدن از بازار نقل و انتقالات را داراست، اما زمان عاملیست که با گذشت هر ثانیه، بر خلاف امیال و آرزوهای آن ها پیش می رود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,642
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,934
  • بازدید ماه : 14,856
  • بازدید سال : 40,856
  • بازدید کلی : 2,233,488
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور