loading...

سایت رسمی موج فوتبال

اگر سوارز بتواند به طور کامل خودش را در ترکیب بارسلونا جا بیندازد پدرو می تواند راحت تر بارسا را ترک کند و به منچستریونایتد بپیوندد.این دقیقا همان چرخه ای است که پدرو پس از بازی خانگی شان به رسانه ها

آخرین ارسال های انجمن

موفقیت سوارز = رفتن پدرو به یونایتد

سیاوش سلیمی بازدید : 62 جمعه 02 مرداد 1394 : 1:11 نظرات (0)

اگر سوارز بتواند به طور کامل خودش را در ترکیب بارسلونا جا بیندازد پدرو می تواند راحت تر بارسا را ترک کند و به منچستریونایتد بپیوندد.

این دقیقا همان چرخه ای است که پدرو پس از بازی خانگی شان به رسانه ها گفت. او در ابتدا قدری درمورد بازی صحبت کرد و نهایتا درباره آینده خودش. او همیشه مثل دیپلمات ها صحبت می کند و چیز زیادی بروز نمی دهد اما به راحتی می شود فهمید که ذهنش از اما و اگرهای زیادی پر شده است.

لوئیس انریکه حدود دو روز پیش درمورد پدر به روزنامه اسپورت کاتالان گفت:

پدرو؟! اگر بخواهد می تواند برود،ما به باشگاهی که بخواهد او را بخرد مجوز رفتن پدرو را خواهیم داد.من با پدرو درمورد وضعیتی که در باشگاه دارد صحبت کرده ام. من نظراتم را درمورد او گفتم و او هم نظراتش و احساساتش را به من گفت اما او مسلما چیزی درمورد صحبت هایی که ما باهم داشتیم بروز نمی دهد.

منچستریونایتد خواهان پدرو است. گرچه هنوز قراردادی میان این دو منعقد نشده است اما ظاهرا یونایتد بیش از آنکه تصور می شد خواهان این بازیکن ۲۷ ساله است.

پدرو می تواند هم در بال راست و هم در بال چپ بازی کند اما وینسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا پدرو را در خط میانی و دفاع در ۵ بازی یورو ۲۰۱۲ بازی داده است. دل بوسکه معتقد است که پدرو به اندازه کافی نمی تواند خطوط تهاجمی را پوشش دهد. به همین خاطر پدرو در تیم ملی به عنوان مدافع تمرین می کرد اما در بارسلونا به عنوان مهاجم به زمین می رفت.

یکی دیگر از اتفاقات جالبی که برای پدرو افتاد این بود که او از حدود فاصله ۸۰۰ کیلومتر بارسلونا یعنی جایی در روستای آبادس آمده بود و با یک شوک فرهنگی عمیق مواجه شده بود اما به خاطر سازگاری خوبی که با محیط داشت توانست به موفقیت های خودش ادامه دهد و روز به روز هم پیشرفت داشته باشد. خود پدرو فصل گذشته در این مورد توضیح می دهد:

سازگارکردن خودم آن هم از یک روستا در یک جزیره کوچک که به یک کلان شهر آمده بودم کار سختی بود.

در بارسلونا ترافیک بسیار سنگینی بود و من یک اتوبان شش باندی می دیدم که کاملا اتومبیل ها در آن در ترافیک بودند. من خیلی تلاش کردم تا بتوانم با ریتمی که در این کلان شهر وجود دارد کنار بیایم خصوصا با زبان کاتالانی. دیگر اکنون برایم آسان شده است اما دوست دارم که بهتر بتوانم کاتالانی صحبت کنم. فرهنگ میان روستای ما و بارسلونا هم خیلی تفاوت داشت، غذاها و مردم هم متفاوت بودند. در اینجا مردم زیادی از هرجای دنیا را می شد دید این یک تغییر بزرگ برای من بود.

زمانی که پدرو توانست با شرایط جدید کنار بیاید یک سرمربی که به او اعتقاد داشت در کنارش ظاهر شد و او کسی نبود جز پپ گواردیولا. با سرمربیگری گواردیولا، پدرو از روی نیمکت در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ به تیم اول رسید و تقریبا در تمامی بازی ها به زمین رفت.

پدرو پسر یک کارگر پمپ بنزین در مرکز سانتاکروز بود. او توانست ۲۳ گل در اولین فصلی که در لالیگا حضور داشت به ثمر برساند. او در سال ۲۰۰۹ و جام هایی که در این سال برای بارسا به دست آمد به شخصیت متفاوتی تبدیل شده بود؛ تمامی بازیکنان میکروفون ها را گرفته بودند و در جشن قهرمانی شان فریاد می زدند ” زنده باد بارسا ، زنده باد کاتالونیا” اما پدرو فریاد می زد ” زنده باد بارسا زنده باد تنریف (شهری که روستایش در آن واقع شده است)”. در همین هنگام بود که بسیاری از کاتالانی های حاضر در مراسم به پدرو خندیدند.

او توانست با بارسا مقابل یونایتد قرار بگیرد و در سال ۲۰۰۹ قهرمان لیگ قهرمانان شود. در همین هنگام بود که اولین بازی اش را هم برای تیم ملی اسپانیا انجام داد و پس از تنها ۶ هفته توانست جام جهانی را هم بالای سر ببرد.

او در جام جهانی ۲۰۱۰ در ۵ بازی برای اسپانیا به زمین رفت و مقابل عربستان سعودی اولین گل ملی اش را به ثمر رساند. او یکی از ۷ بازیکنی بود که از بارسا به تیم اسپانیا رفته بود.

هم تیمی هایش او را به سخت کوشی اش می شناسند گرچه شاید رکوردهای خوبی در گلزنی در تیم کشورش و بارسا نداشته باشد.

خوشحالی منحصر به فرد پدرو پس از قهرمانی تیمش در جام جهانی 2010

خوشحالی منحصر به فرد پدرو پس از قهرمانی تیمش در جام جهانی ۲۰۱۰

او منزلی در مولیس دل ری (منطقه ای کارگرنشین) خرید و به همراه همسرش که اهل آنجا بود زندگی ساده ای را در بارسلونا آغاز کرد. پدرو در مورد تعاملات با مردم آنجا می گوید:

مردم هر روز مرا در نانوایی یا کافه ها به همراه سگ کوچکم و یا فرزندم می دیدند. همه هواداران بارسا، اسپانیول و مادرید آنجا بودند اما همه شان با من دوستانه برخورد کردند. آنجا یک رستوران آرژانتینی خوب هم بود که ما در آنجا خاطرات خوبی را داشتیم.

پدرو درمورد استارت ماشین گلزنی اش آن هم از فواصل دور گفت:

من نیاز داشتم که بهتر از اینها باشم. شاید خیلی خوش شانس بودم و یا هم تیمی هایم کار را برایم آسان کرده بودند.

پدرو درمورد اینکه می تواند در هردوبال راست و چپ تیم ها بازی کند هم گفت:

من می توانم در هر دو جناح بازی کنم اما در بال چپ راحت تر می توانم بازی کنم آن هم به خاطر پای تخصصی ام. من از پای راستم بیشتر استفاده می کنم. من خیلی دوست دارم که با پای راستم هم مانند پای چپم گل بزنم.

اکثر موفقیت های او چنانکه خودش می گوید به دوران جوانی اش در آکادمی بارسا بازمی گردد:

باشگاه یک اصل خیلی ساده داشت و آن اینکه به ما یاد بدهد چگونه فوتبال بازی کنیم. توپ را دریافت کنیم، پاس بدهیم و حرکت کنیم. این مسائل را خیلی سریع به ما یاد می دادند و ماهم به خوبی یاد می گرفتیم.

ما همچنین یک سری بازیکنان کلیدی را در جلوی رویمان داشتیم. ما بازیکنانی مانند ژاوی و اینیستا را می دیدیم که بازیکنان را مانند گواردیولا نگاه می کردند. جوان ها در این آکادمی شانس خوبی داشتند.

ژاوی و اینیستا همیشه برای پدرو الگو بوده اند

ژاوی و اینیستا همیشه برای پدرو الگو بوده اند

پدرو آغازی خوب در بارسا داشت اما به خاطر یک سری اشتباهات شخصی که در بازی ها انجام داد نتوانست روند خوبش را حفظ کند. این بازیکن اکنون ۲۷ سال سن دارد و بیش از ۳۰۰ بازی برای بارسا و ۵۰ بازی برای تیم ملی کشورش به زمین رفته است؛ حتی اگر همین فردا هم از بازی حرفه ای فوتبال کناره گیری کند یک رکورد خوب برای او به حساب می آید اما نکته ای که هست او هنوز به اندازه کافی در نگاه های هواداران وجود ندارد.

پدرو هنوز راه زیادی تا قله دارد. او در کنار سه تن از بازیکنان برتر دنیا بازی می کند: نیمار، سوارز و مسی. این سه بازیکن پول های هنگفت نگرفته اند که روی نیمکت بنشینند پس کار برای پدرو خیلی سخت است.

به همین دلیل پدرو در فصل گذشته کمتر از تمامی فصل هایی که برای بارسا به زمین رفته است بازی کرد. شاید اینکه بگوییم او در ۵۰ بازی برای بارسا به زمین رفته در ظاهر آمار خوبی باشد اما او از بازی پانزدهم در لیگ شروع کردو فقط ۴ بازی از ۱۳ بازی در لیگ قهرمانان را برای بارسا به زمین رفت. ۱۱ گلی که پدرو در این فصل زد نسبت به ۱۹ گلی که در فصل پیشین آن زده بود افول زیادی کرده بود.

شاید زمانی که نیمار و مسی و سانچز در تیم بودند پدرو می توانست شرایط را تحمل کند اما پس از موفقیت های زیادی که سوارز کسب کرده است واقعا کار برای پدرو سخت شده به همین خاطر است که فکر پدرو در باشگاه های لیگ جزیره می چرخد. گراهام هانتز کارشناس فوتبال اسپانیا درمورد صحبت هایی که در این زمینه با پدرو داشته گفته :

تفکرات خوب و رفتارهای خوب چیزی است که باعث می شود به راحتی بتواند به فوتبال انگلیس وارد شود و با این حساب سرعت پیشرفتش هم بیشتر خواهد شد.

آخرین باری که با او صحبت می کردم به من گفت که علاقمند است که به فوتبال انگلیس برود، مثل خیلی از بازیکنان دیگر اسپانیا.

او گفت: من بازی در انگلیس را دوست دارم. استادیوم های آنها شلوغ و پرسر و صداست و هواداران به تیم هایشان افتخار می کنند. من در اسکاتلند مقابل تیم های آرسنال، چلسی و سلتیک به زمین رفته ام که بهترین دوران ورزشی من بوده است. من همچنین دوست دارم که در اولدترافورد بازی کنم.

این صحبت های پدرو نشان می دهد که او می تواند در یونایتد هم بازی کند…

 

به نظر شما آیا پدرو در لیست خرید فن خال حضور دارد؟ با سرمایه گذاری زیادی که فن خال روی خط تهاجمی یونایتد کرده آیا حضور پدرو دچار دردسرهای جدید نخواهد شد؟


منبع : http://sooot.ir/1394/05/01/%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%AF.html/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 3,438
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,730
  • بازدید ماه : 16,652
  • بازدید سال : 42,652
  • بازدید کلی : 2,235,284
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور