loading...

سایت رسمی موج فوتبال

وینگر 23 ساله مصری باشگاه چلسی اخیرا با قراردادی قرضی راهی باشگاه رم ایتالیا شد.طرفداری- محمد صلاح که از سال 2011 به عنوان یک ملی پوش در لباس تیم ملی کشورش به میدان می رود، سابقه حضور جام جهانی جوانان

آخرین ارسال های انجمن
وینگر 23 ساله مصری باشگاه چلسی اخیرا با قراردادی قرضی راهی باشگاه رم ایتالیا شد.

طرفداری- محمد صلاح که از سال 2011 به عنوان یک ملی پوش در لباس تیم ملی کشورش به میدان می رود، سابقه حضور جام جهانی جوانان در سال 2011، حضور در المپیک 2012، قهرمانی جام حذفی سوئیس و انتخاب به عنوان بهترین استعداد جوان آفریقا در سال 2012 را دارد. او در سال 2013 هم به عنوان بهترین بازیکن لیگ سوئیس انتخاب شد.

صلاح که فوتبال را از آکادمی باشگاه المقاولون مصر شروع کرده بود، در سال 2010 نخستین بازی خود را در سطح بزرگسالان برای این باشگاه انجام داد. وی در دسامبر 2010 و در بازی مقابل الاهلی نخستین گل خود را به ثمر رساند. او در فصل 12-2011 نیز در همان باشگاه حضور داشت و این تا زمانی بود که فاجعه استادیوم پورت سعید منجر به تعلیق تمام فعالیت های فوتبالی در کشور مصر شد. استعداد یاب های باشگاه بازل سوئیس، بازی صلاح را در جریان بازی دوستانه بین تیم المقاولون و تیم زیر 23 سال مصر دیدند و پسندیدند. در آن بازی صلاح در نیمه دوم به بازی آمد و دو گل به ثمر رساند تا باشگاه وی با نتیجه 4-3 به پیروزی دست یابد.

در آوریل سال 2012، صلاح با قراردادی 4 ساله به طور رسمی به عنوان بازیکن جدید باشگاه بازل سوئیس معرفی شد. او در ژوئن نخستین بازی و در آگوست نخستین حضور رسمی خود به عنوان بازیکن بازل را تجربه کرد. صلاح یک هفته پس از اولین حضور در لیگ، نخستین گل را برای سوئیسی ها به ثمررساند. در راه رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا آن فصل، او در آوریل مقابل تتنهام گلزنی کرد. در نیمه نهایی آن ها مقابل چلسی قرار گرفتند و باز صلاح در نقش گلزن ظاهر شد اما این کافی نبود و شکست 5-2 در مجموع حکم به فینالیست شدن آبی های لندن داد. در آگوست 2013 و در بازی مقابل تیم مکابی حیفا، صلاح با بازیکنان حریف  دست نداد. باشگاه بازل این اقدام را اتفاقی دانست و حاضر نشد بپذیرد بازیکن مسلمان باشگاه حاضر به دست دادن با بازیکنان تیم اسرائیلی نشده است. در بازی برگشت علارغم صحبت هایی که در خصوص عدم حضور وی در بازی وجود داشت، وی به تل آویو سفر کرد و به جای دست دادن با بازیکنان حریف، با مشت (در شرایطی که سعی داشت دوستانه به نظر برسد) به دست بازیکنان حریف زد. در لیگ قهرمانان آن فصل، صلاح مقابل لودوگورتس بلغارستان و بار دیگر چلسی ( در دو بازی رفت و برگشت) گلزنی کرد. نخستین جام او که جام حذفی سوئیس بود، در فصل 14-2013 با بازل به دست آمد. 

در ژانویه 2014 خیر انتقال صلاح به چلسی با مبلغی حدود به 11 میلیون پوند منتشر شد. این انتقال، او را به نخستین بازیکن مصری تاریخ چلسی تبدیل می کرد. در فوریه همان سال، صلاح در پیروزی مقابل نیوکاسل اولین حضور خود در لیگ برتر را جشن گرفت. نخستین گل او، در دربی لندن مقابل آرسنال به ثبت رسید. در پیروزی 3-0 در آوریل 2014، بازیکنان استوک دو بار روی صلاح مرتکب خطای پنالتی شدند. آن فصل با تنها دو حضور 90 دقیقه ای برای صلاح به اتمام رسید. وی یک نیم فصل دیگر نیز در ترکیب آبی های لندن باقی ماند. نیم فصل نخست فصل بعد نیز برای صلاح با چند حضور کوتاه در تنها سه بازی لیگ برتری به اتمام رسید.

در ددلاین روز پایانی نقل و انتقالات زمستانی 2015 صلاح به طور قرضی راهی فیورنتینا شد. در واقع این انتقال بخشی از انتقال خوان کوادرادو به استمفوردبریج می شد. شش روز بعد او در پیروزی 3-2 مقابل آتالانتا به جای خواکین و به عنوان یار تعویضی پا به زمین گذاشت. نخستین حضور ثابت او در بازی هفته بعد مقابل ساسولو بود، که وی در این بازی موفق به گلزنی شد و دو دقیقه بعد یک پاس گل برای خوما باباکار ارسال کرد. در بازی اول مارس مقابل اینتر، او باز هم گلزنی کرد. یکی از بهترین نمایش های وی در بازی نیمه نهایی کوپا ایتالیا مقابل یوونتوس بود که توانست دو بار در تورین گلزنی کند. در شرایطی که فیورنتینا در نظر داشت قرارداد وی را دائمی کند، این بازیکن زیر بار نرفت و اخیرا با قرارداد قرضی دیگری راهی باشگاه رم ایتالیا شد. این قرارداد می تواند در پایان فصل به طور قطعی به ثبت برسد. 

آمار، تاثیر گذاری، پست و نقاط قوت بازیکن

توانایی های بازیکن

ارزش در بازار نقل و انتقالات

استایل بازی

صلاح علارغم اینکه با سرعت و تکنیک خود توانایی عبور از رقبا را دارد، یک بازیکن تاکتیک پذیر به حساب می آید. او یک وینگر است اما توانایی بازی پشت سر مهاجم یا مهاجمان تیم را نیز دارد. به او لقب مسی مصر را داده اند. وقتی مورینیو او را به خدمت گرفت از وی به عنوان یک بازیکن جوان، سریع، خلاق و مشتاق یاد کرد. مورینیو اعتقاد داشت که وی علارغم توانایی هایش، در زمین فروتن است و در خدمت تیم کار می کند. ژوزه وی را با استعدادی به مانند اسکار و آرین روبن دانسته بود. 

برچسب ها وینگر ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 348
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 2,640
  • بازدید ماه : 13,562
  • بازدید سال : 39,562
  • بازدید کلی : 2,232,194
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور