loading...

سایت رسمی موج فوتبال

آبی های لندن پس از یک فصل رویایی و استراحتی نه چندان طولانی وارد فاز جدیدی از ماجراجویی ژوزه مورینیو شدند.آقای همیشه خاص برای رسیدن به اهداف بزرگ خویش ترجیح داد که در آغاز تابستان، چندین بازیکن را به

آخرین ارسال های انجمن

تحلیل روز: پایان کابوس تابستانی آقای خاص؟!

سیاوش سلیمی بازدید : 37 چهارشنبه 04 شهریور 1394 : 16:08 نظرات (0)
آبی های لندن پس از یک فصل رویایی و استراحتی نه چندان طولانی وارد فاز جدیدی از ماجراجویی ژوزه مورینیو شدند.
آقای همیشه خاص برای رسیدن به اهداف بزرگ خویش ترجیح داد که در آغاز تابستان، چندین بازیکن را به خدمت بگیرد. البته مورینیو بر خلاف گذشته، آنچنان هم ولخرجی نکرد و آسمیر بگوویچ را جایگزین پتر چک نمود.
تا پایان ماه جولای، بازیکنانی همچون رادامل فالکائو، دانیلو پانتیچ، رحمان بابا و کریستین مانیا هم وارد پروژه مورینیو شدند. چلسی برای دوره پیش فصل راهی آمریکا شد و اولین بازی فصل جدید را با شکست 4-2 مقابل نیویورک ردبولز آغاز کرد. هرچند مورینیو از این باخت استقبال و آن را به عنوان یک تلنگر برای تیمش لحاظ نمود، ولی پس از بازی های بی کیفیت چلسی و به ویژه شکست مقابل فیورنتینا نتوانست عصبانیتش را پنهان کند. از دست دادن کامیونیتی شیلد با شکست مقابل توپچی ها و دشمن خونی اش، آرسن ونگر ثابت کرد که مشکلات چلسی جدی تر از اینهاست. دو بازی ابتدایی آبی ها مقابل سوانزی و منچستر سیتی نیز به ترتیب با تساوی 2-2 و شکست 3-0 به پایان رسید.
خشم آقای خاص هم خیلی خاص بود که همه آن را یکجا بر سر کادر پزشکی چلسی و خانم اوا کانیرو خالی کرد. تعویض کردن جان تری بین دو نیمه بازی مقابل سیتی در ورزشگاه اتحاد هم یک تجلی دیگر از خشم ژوزه مورینیو بود. بسیاری از کارشناسان این اتفاق را آغازی بر پایان دوران طلایی تری در استمفورد بریج قلمداد کردند. حالا دیگر مورینیو نمی تواند به این نتایج بد و از آن مهم تر کیفیت نامطلوب بازی های تیمش بی تفاوت باشد. باخت تحقیر آمیز مقابل منچستر سیتی و پیگرینی یعنی پایمال شدن غرور آقای خاص. همه مصاحبه های طعنه آمیز مورینیو درباره پیگیرینی در فصل قبل را به خاطر می آورند ولی با این شکست، جایی برای تکرار طعنه ها و فخر فروشی های مورینیو نمانده بود.
بازیکنان چلسی
اما آقای خاص با مشاهده نتایج اسفبار تیمش در بازی های دوستانه و دو هفته آغازین لیگ برتر، خیلی زود متوجه شد که با خساست  نمی توان به روند فصل گذشته ادامه داد و عنوان قهرمانی لیگ را حفظ نمود. به همین دلیل در کمین پدرو رودریگز نشست و در آخرین لحظه، این ستاره کاتالونیایی را از دست فان خال و شیاطین سرخ ربود و همانند رادامل فالکائو، پیراهن آبی را بر تن وی پوشاند و چند روز بعد هم یک جوان مستعد برزیلی به نام کندی را از فلومیننزه خرید. پدرو هم در اولین حضورش با پیراهن چلسی در لیگ برتر مقابل وست بروم قرار گرفت و با زدن یک گل و یک پاس گل، نشان داد که پول می تواند حلال هر مشکلی باشد حتی مشکلات آقای خاص. پدرو پس از ماتا و دیه گو کاستا تبدیل به سومین بازیکن اسپانیایی چلسی شد که در اولین بازی اش در لیگ برتر موفق به گلزنی شده است و البته ششمین بازیکن اسپانیایی که برای چلسی در لیگ گلزنی کرده (پس از دل اورنو، تورس، ماتا، فابرگاس و کاستا).
چلسی در شبی که کاپیتان جان تری را به علت کارت قرمز از دست داد، با زحمت فراوان به پیروزی 3-2 دست یافت تا بالاخره طعم اولین پیروزی این فصل را بچشد. آبی ها علاوه بر پدرو و البته جیب رومن آبراموویچ، باید ممنون جیمز موریسون مهاجم وست بروم هم باشند که یک ضربه پنالتی را خراب کرد وگرنه معلوم نبود که سرنوشت مورینیو چه باشد. اولین گل آزپیلیکوئتا در لیگ برتر هم در این بازی رقم خورد. حالا فقط یک آرزوی تابستانی برای ادامه ماجراجویی های مورینیو وجود دارد و آن هم چیزی جز جذب یک مدافع چپ درجه یک نیست. همه نامش را می دانند، بله! جان استونز بازیکن اورتون و البته تیم ملی انگلیس. کم کم روزهای خوب از راه می رسند و دردسرهای شیرین. فقط کافیست به خط حمله نگاهی کنیم.
بازیکنان چلسی
رادامل فالکائو، دیه گو کاستا و پدرو رودریگز... این مثلث چه کم از MSN دارد؟ آری همه چیز حکایت از پایان کابوس تابستانی آقای خاص و آغاز یک فصل رویایی دیگر دارد.
و در پایان این جمله زیبا را که دیلی میرور در وصف کاپیتان JT (جان تری) نوشته که پس از 5 سال در لیگ برتر کارت قرمز گرفت:
من گریه نمی کنم، این باران است که روی صورتم نشسته!
برچسب ها آبی های لندن ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,426
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,718
  • بازدید ماه : 14,640
  • بازدید سال : 40,640
  • بازدید کلی : 2,233,272
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور