loading...

سایت رسمی موج فوتبال

تنها 10 روز تا مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال اروپا در سال 2015 باقی مانده و شهر موناکو منتظر تعیین بهترین بازیکن است.هفته گذشته یوفا سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال اروپا در فصل 2014/15

آخرین ارسال های انجمن
تنها 10 روز تا مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال اروپا در سال 2015 باقی مانده و شهر موناکو منتظر تعیین بهترین بازیکن است.
هفته گذشته یوفا سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال اروپا در فصل 2014/15 را انتخاب کرد. لیونل مسی و لوییز سوارز از بارسلونا و کریستیانو رونالدو از رئال مادرید این سه نامزد هستند.
جایزه بهترین بازیکن سال اروپا عنوان جایزه‌ای است توسط یوفا به بازیکنی که بهترین عملکرد را در فصل پیش از آن داشته، اهدا می‌گردد. یوفا این جایزه را در سال ۲۰۱۱ جاشنین توپ طلای اروپا کرد. مسی، رونالدو، اینیستا و ریبری تا کنون این عنوان را یک بار کسب کرده اند.
با توجه به فصل که گذشت اولین سوالی که برای همه علاقه مندان به وجود می آید این است که به واقع چه کسی لایق این جایزه است؟ مسی؟ رونالد؟ یا سوارز؟
مسی، رونالد و سوارز
قصد داریم در این مطلب به بررسی این سه نامزد بپردازیم.
لوییز سوارز
این بازیکن اروگوئه ای به نسبت شانس کمتری از مسی و رونالدو برای تصاحب این عنوان دارد. اما نباید درخشش این مهاجم را در فصل 2014/15 فراموش کرد. سوارز که با محرومیت 4 ماهه از سوی فیفا مواجه شده بود و نمی توانست در بازی های ابتدایی بارسلونا در این فصل به میدان برود. بارسلونا هفته دهم لالیگا در فصل گذشته به مصاف رئال مادرید رفت و در همان بازی بود که سوارز موفق شد اولین دیدار رسمی اش را برای بارسا انجام دهد و اصلا در شرایط خوبی به سر نمی برد. چرا که وی برای مدت 4 ماه در میادین حاضر نشده بود. اما رفته رفته شرایط خوبی پیدا کرد و توانست کاملا با ترکیب بارسا سازگار شود.
لوییز سوارز
سوارز در فصل گذشته 43 بار به میدان رفت. 10 دیدار در رقابت های اروپایی و 33 دیدار در رقابت های داخلی (لالیگا و کوپا دل ری). این بازیکن در این 43 دیدار 25 گل به ثمر رساند و 24 پاس گل در کارنامه خود ثبت کرد.
لوییز سوارز در قهرمانی بارسلونا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نقش بسزایی داشت. وی گل برتری بارسلونا در فینال را مقابل یوونتوس به ثمر رساند و در نیمه نهایی هم مقابل بایرن مونیخ عملکرد قابل تحسینی داشت. البته نقش او در قهرمانی لالیگا را نباید فراموش کرد. با گلی که سوارز در دیدار برگشت ال کلاسیکو به ثمر رساند باعث شد میان بارسا و رئال در جدول اختلاف بوجود آید و همین موضوع باعث شد تا بارسا در ادامه به کسب قهرمانی امیدوار تر شود.
برخی از کارشناسان معتقد بودند که نیمار باید به جای او در این لیست سه نفره قرار می گرفت. شاید تا حدودی این ادعا درست باشد، اما این را نباید فراموش کرد که سوارز این عملکرد عالی را پس از محرومیت 4 ماه به دست آورده است.
 
لیونل مسی
شاید اولین کسی که برای تصاحب این عنوان بیشتر به ذهن می رسد لیونل مسی باشد. مسی فصل رویایی را به همراه بارسلونا داشت و در کسب سه گانه این تیم نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. به گفتی بسیاری از کارشناسان فوتبال اروپا و جهان شانس اول دریافت جایزه مرد سال اروپا مسی است، البته به گفته همین کارشناسان توپ طلا سال 2015 هم باید به مسی برسد.
مسی که به همراه بارسا در فصل 2013/14 نتوانست حتی یک عنوان را هم بدست بیاورد حالا در آستانه کسب هر عنوانی در سال 2015 است. وی تا کنون 4 قهرمانی به همراه بارسا کسب کرده است هنوز 4 عنوان دیگر تیمی و فردی برای او باقی مانده است. سوپر جام اسپانیا، قهرمانی جام باشگاه های جهان، مرد سال اروپا و توپ طلا.
لیونل مسی
مرد افسانه ای بارسلونا در فصل 2014/15، 57 بار به میدان رفت و موفق شد 58 گل به ثمر برساند، وی همچنین موفق شد 31 پاس گل هم در کارنانه خود به ثبت برساند. تا حد بسیار زیادی بارسلونا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حتی قهرمانی را مدیون این فوق ستاره آرژانتینی است. و با درخشش خیره کنند در دیدار نیمه نهایی مقابل تیم بایرن مونیخ نشان داد هر کاری بخواهد می تواند انجام دهد. همچنین مسی با گلی که در ویسنته کالدرون مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند قهرمانی لالیگا را برای تیمش به ارمغان آورد.
با توجه به کسب 3 عنوان معتبر در فصل گذشته، و تاثیر گذاری در این عناوین، شنانس اول دریافت جایزه بهترین بازیکن اروپا در فصل 2014/15 است. البته لئو برای تصاحب این عنوان باید با رونالدو به رقابت بپردازد.
 
کریستیانو رونالدو
رونالدو بر خلاف مسی و سوارز نتوانست عنوانی جزء آقای گلی رقابت های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا (مشترک با لیونل مسی) را کسب کند. فصل گذشته فصلی تلخ برای این فوق ستاره پرتغالی بود. چرا که او در مقطعی از فصل دچار مشکلات روحیه اهم از جدای با نامزد روسی خود شده بود. این مشکلات روحی متعدد باعث شد تا رونالدو نتواند به مانند فصل های گذشته به تیمش کمک کند. البته آمار فردی او به مانند گذشته خیره کننده بود. رونالدو استثنایی در فصل گذشته 52 بار با پیراهن رئال به میدان رفت و 61 گل به ثمر رساند. و 19 پاس گل هم در کارنانه خود ثبت کرد. این آمار نشان می دهد که از مسی و سوارز در امر گلزنی بهتر بوده است اما در کسب عناوین تیمی اینگونه نبوده است و شاید همین موضوع باعث شود در رقابت با مسی برای تصاحب این جایزه کمی دچار مشکل شود.
کریستیانو رونالدو
نباید درخشش رونالدو در فصل گذشته را فراموش کرد، او در بسیاری از دیدارهای رئال مادرید ناجی تیمش بود و با گل های فراوانی که به ثمر رساند همه را مجذوب خود کرد. رونالدو سال 2014 این عنوان مرد سال اروپا را کسب کرده بود و نقش بسزایی در قهرمانی رئال مادرید در اروپا داشت و حالا باید منتظر باشیم تا ببینم که چه چیزی در انتظار اوست.
 
بنابراین چه کسی می تواند جایزه مرد سال اروپا در فصل 2014/15 را به خود اختصاصی دهد؟ (مسی؟ رونالد؟ یا سوارز؟)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,390
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,682
  • بازدید ماه : 15,604
  • بازدید سال : 41,604
  • بازدید کلی : 2,234,236
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور