loading...

سایت رسمی موج فوتبال

کمی به این مطلب فکر کیند و سعی کنید ان را تصور کنید. ما در سیاره زمین در حال زندگی کردن هستیم حال این سیاره را به باشگاه بارسلونا تشبیه می کنیم. در زمین چیز های زیادی وجود دارد که باعث ادامه زندگی ما

آخرین ارسال های انجمن

کمی به این مطلب فکر کیند و سعی کنید ان را تصور کنید. ما در سیاره زمین در حال زندگی کردن هستیم حال این سیاره را به باشگاه بارسلونا تشبیه می کنیم. در زمین چیز های زیادی وجود دارد که باعث ادامه زندگی ما می شود مانند اکسیژن ، نور ، آب.

حال فرض کنیم از این سیاره اکسیژن را بگریم. در ثانیه های اول همه دست پاچه می شوند ولی یا باید کاری کنند یا بمیرند. تنها راهی که به قکر می رسد استفاده از کپسول اکسیژن است و این کاری است بسی سخت زیرا باید یکجا بنشینیم و خیره بمانیم. آن اکسیژن برای بارسلونا ، لیونل مسی است. کسی که وقتی هست زندگی به حالت عادی ادامه دارد. اما وقتی نیست باید یکجا نشست و خیره ماند و شاید در لحظات آخر به گذشته با اکسیژن فکر کرد و به آینده ای که شاید هیچوقت در کار نباشد.

لیونل مسی در بازی بارسلونا مقابل لاس پالماس از ناحیه رباط جانبی پای راست دچار مصدومیت شد و هفت الی هشت هفته خانه نشین شد. این یعنی بارسلونا یا باید بدون اکسیژن بازی کند و جان دهد و یا با ماسک اکسیژن، به صورت خیلی کند به راهش ادامه دهد.

خواه و یا ناخواه بارسلونا به مسی وابسته است. در واقع مسی پلم بی باشگاه است. هر جا به مشکل برخورید فقط صدایش کنید.

بارسلونا در این دوماه باید به مصاف حریفانی چون سویا و ویارئال و ختافه در لیگ برود و البته در لیگ قهرمانان با لورکوزن بازی کند. البته 21 نوامبر یا 30 آبان را فراموش نکیند، دیدار ال کلاسیکو. مسی شاید در آن بازی هم حضور نداشته باشد. لیونل مسی در فصل گذشته در لالیگا 43 گل برای بارسلونا به ثمر رساند او در مجموع از روی 187 شوت این تعداد گل را به ثمر رسانده است.وی همچنین فصل گذشته  18 پاس گل داد. مسی در فصل قبل لالیگا به طور میانگین در هر بازی 4.9 شوت به سمت دروازه زده است که 2.5 شوتش در هر بازی درون چارچوب دروازه بوده است. او در فصل قبل آمار 174 دریبل موفق در طول فصل را به نام خودش ثبت کرد. او بیشترین تعداد دریبل موفق را داشت در حالتی که این آمار برای رونالدو به 54 عدد رسید.

اگر در زمینه آمار هم نخواهیم مسی را مقایسه کنیم و از اهمیت حضورش صحبت کنیم می توانیم به مدارک کاملا واضح مراجعه کنیم. برای مثال بازی این فصل اتلتیکو و بارسلونا به یاد بیاورید مسی روی نیمکت نشسته بود و در نیمه دوم وارد زمین شد و گل پیروزی تیمش را وارد دروازه کرد. شاید بعضی اعتقاد داشته باشند تک به تکی که لیونل مسی در آن بازی گل کرد را هر بازیکن دیگری تبدیل به گل می کرد. اما این را مد نظر داشته باشید، یک و دو مسی با سوارز بی نظیر بود و جا گیری اش در آن لحظه و ضربه ی آخرش آیا هر بازیکن دیگری توانایی انجام همه ی این کار ها را داشت. و یا بازی سوپر کاپ اروپا که بارسلونا 1 بر صفر عقب افتاد و با دو ضربه آزاد مسی، نتیجه 2 بر 1 شد.

اما مشکل این روز های بارسلونا فقط مسی نیست و تنها مصدوم بارسلونا هم مسی نیست. مسی به لیست سیاه نفرین شده این فصل بارسلونا اضافه شد و البته به لیست سیاه خرید های محروم از بازی مانند آردا. حال نقش مسی را بازیکنی چون منیر الحدادی باید به دوش بکشد یعنی در سمت راست قرار بگیرد به عقب بیاید و توپ بگیرد و بازی را پخش کند که کاری سخت و شاید غیر ممکن برای او است. اما شاید لوییز انریکه نقشه ی دیگری در سر داشته باشد. چیزی که مشخص است مسی نقشی آزاد در تیم داشت که به همه جا سرکشی می کرد گاهی بازی ساز بود و گاهی تمام کننده. از همه ی اینها که بگذریم مسی به تنهایی یک تاکتیک بود فقط توپ را به او می رساندید و منتظر معجزه اش می شدید. اما آیا در بارسلونا با این همه مصدوم بازیکنی هست که بتواند گره از کار بازی بگشاید. می توان به سوارز و نیمار اشاره کرد اما همه می دانند که آن ها مسی نیستند هر چقدر هم که خوب باشند پس از مدتی و پس از چند بازی خسته می شوند و بازدهی قبل را ندارند و در ضمن برای آن ها جانشینی وجود ندارد تا گاهی مانند اینیستا و راکیتیچ و یا حتی دنی آلوز استراحت کنند. شاید بعضی از ساندرو نام ببرند ولی آیا ساندرو به حدی رسیده است که در تیم اصلی بارسلونا فیکس بازی کند و گره از کار بازی بگشاید.

شعار معروفی وجود دارد که می گوید ، "محدودیت، خلاقیت می آورد. " باید دید لوییز انریکه می تواند از بارسلونا محدود و بدون اکسیژن تیمی آزاد و بی نیاز از اکسیژن بسازد. زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد.

برچسب ها باشگاه بارسلونا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,028
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,320
  • بازدید ماه : 14,242
  • بازدید سال : 40,242
  • بازدید کلی : 2,232,874
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور