loading...

سایت رسمی موج فوتبال

رافائل بنیتز با Cadena مصاحبه مفصلی انجام داده است که آن را با هم می‌‌خوانیم. به گزارش AS, بنیتز در مورد موارد زیر صحبت کرد؛انتقادات:به من گفتند که چند انتقاد وجود دارد اما من روی مربیگری تم

آخرین ارسال های انجمن
رافائل بنیتز با Cadena مصاحبه مفصلی انجام داده است که آن را با هم می‌‌خوانیم.

 به گزارش AS, بنیتز در مورد موارد زیر صحبت کرد؛

انتقادات:

به من گفتند که چند انتقاد وجود دارد اما من روی مربیگری تمرکز می‌‌کنم. نیازی به خواندن روزنامه‌ها ندارم. نکته مهم کار‌های است که انجام داده‌ام و چیز‌های که باید به اطرافیانم بگویم. من وقتی‌ رسانه‌‌ها را می‌‌خوانم اذیت نمی‌‌شوم. من نسبت به این انتقادات در امان هستم.

مربیگری در تیم ملی‌:

شاید در آینده. فعلا نه اما بله دوست دارم.

مربیگری در اتلتیکو:

من مربی‌ رئال مادرید است، سوال شما را درک نمی‌‌کنم.

کارواخال:

فکر کردیم که مصدومیتش جدی نیست اما او بازیکن سفت و محکمی است.

جوّ تیم بعد از مساوی در کالدرون در اتوبوس باشگاه:

ما احساس کردیم که دو امتیاز از چنگ ما در آمده است. ما بازی را در نیمه اول کنترل کردیم و تنها روی گل و پنالتی اشتباه داشتیم. ما در تمام کردن بازی و گل دوم ضعف داشتیم. نیمه دوم اتلتیکو آتشین ظاهر شد و ما در ضدّ حملات خود دقت نداشتیم. به همین دلیل آخر بازی ضربه دیدیم.

راموس:

ما در طول هفته چندین بار گفتیم که اتلتیکو چطور از کمترین اشتباهات استفاده می‌‌کند. بازیکنان احمق نیستند؛ خودشان می‌‌دانند که اشتباه کردند.

بنزما:

رابطه خوبی‌ داریم و بازیکن فوق العاده ی است. برای او یک چالش تعریف کردم که باید ۲۵ گل به ثمر برساند. از پاسخ او به چالش خود هم راضی‌ هستم. من هم اگر مربی‌ من را تعویض کنم ناراحت می‌‌شوم. اگر من جای وی بودم در هر بازی ۲ گل می‌‌زدم که تعویض نشوم. هیچ مشکلی‌ با وی ندارم.

رونالدو دست نیافتنی:

این هم یک برداشت غلط است. من با رونالدو هر روز صحبت می‌‌کنم و روز‌های که استراحت او به نفع تیم است، او استراحت خواهد کرد. او کسی‌ است که به من گفت که به پروژه من ایمان دارد و حالا هر دو ما از سبک بازی آگاه هستیم. خیلی‌ مشکلات کمتر از آنچه می‌‌گویند است. همه چیز قاطی‌ پاتی می‌‌شود چون رسانه‌‌ها علاقه زیادی به رئال مادرید دارند.

دشام:

اینکه گفته بود بنزما را تعویض نمی‌‌کنم را در روزنامه‌ها خوانده ام. (سکوت می‌‌کند)

عصبانیت:

من هنوز عصبانی‌ هستم چون می‌‌دانم می‌‌توانستیم دو امتیاز دیگر در روز یکشنبه‌ بگیریم. من بازی را دانلود کردم تا دوباره مطالعه کنم. من از دادن پنالتی عصبانی‌ بودم و با سرخیو صحبت کردم. او می‌‌داند اشتباه کرده است؛ نیازی به دادن پاسی که غیر اساسی‌ است، نبود. اتلتیکو به خوبی‌ پرس می‌‌کند و در کنترل بازی سریع عمل می‌‌کند. ما قبل از بازی می‌‌دانستیم و باز هم یک اشتباه انجام دادیم.  

آیا رئال مادرید عقب نشست تا اتلتیکو فشار بیاورد؟

اتلتیکو واقعاً سر تا پا حمله شده بود و مجبور بودیم دفاع کنیم. وقتی‌ تیمی عقب می‌‌نشید معمولا به خاطر حمله تیم مقابل است. مشکل ما استفاده نکردن از ضدّ حملات بود. وقتی‌ خط‌ حمله شما کار را انجام نمی‌‌دهد، دشوار است که تیم زیر فشار گل نخورد. این اتفاقی‌ بود که در نیمه دوم رخ داد. 

بازی دفاعی به صورت اتوماتیک:

آیا واقعاً فکر می‌‌کنید به تیم گفتم عقب بنشیند‌. من از ناپولی می‌‌آیم که ۱۰۴ گل به ثمر رساند. فکر می‌‌کنید رئال مادرید من واقعاً فوق العاده دفاعی خواهد بود؟ تیمی که موقعیت‌های زیادی می‌‌سازد و در کنترل بازی فوق العاده است. چنین تیمی دفاعی نیست. مسئله دیگر اینکه که اتلتیکو ما را مجبور به عقب نشستن کرد. این چیزی نبود که ما تمرین کرده باشیم. ما کواچیچ را فرستادیم تا بال‌ها را تقویت کند. با این حال اتلتیکو باز فشار آورد و باز هم فشار آورد.

بیل اماده بازی نبود:

از اول بازی نه. او ۳ هفته مصدوم بود و نیاز داشت ۳۰ دقیقه بازی کند. خوشبختانه بیل کار خود را درست انجام داد و شاید البته او آن سرعتی که نیاز بود را نداشت. 

شما دارید به بازی دفاعی معروف می‌‌شوید:

چیزی که از همه من را بیشتر آزار می‌‌دهد این نیست که می‌‌گویند من بسیار دفاعی هستم. از دست دادن ۲ امتیاز است که من را آزار می‌‌دهد. 

شروع شما در باشگاه که گفته بودید رونالدو بهترین نیست:

من می‌‌خواهم از همه بازیکنانم به خوبی‌ یاد کنم. رونالدو بازیکن حرفه ی است. این کاملا مشخص است. اگر بقیه تیم او را بازیکن کلیدی می‌‌داند، من احمق نیستم که بگویم نه. من رونالدو را هر روز می‌‌بینم و رابطه ما دائما در حال بهبود است. اگر از من می‌‌پرسید بله، من او را بهترین بازیکن دنیا می‌‌دانم. 

آیا شما بنزما را باز هم نیمکت نشین می‌‌کنید؟

اگر نیاز باشد بله. کریم پدیده است و اگر او به جای یک گل در هر بازی دو گل بزند، من خوشحال تر هم خواهم بود.

به آنهای که سبک بازی رئال را متقاعد کننده نمی‌‌دانند چه می‌‌گویید؟

تصویری که آنها از ما دارند، شفاف نیست. ما از بارسلونا و اتلتیکو از همه نظر بهتر هستیم. شوت به سمت دروازه و غیره. ما تنها ۳ ماه است که با هم هستیم. در مسیری خوبی‌ قرار داریم و ترکیبی‌ خوبی‌ در اختیار دارم و به همین دلیل بسیار خوشبین هستم. 

بازی‌ها در اسپانیا:

در انگلیس بیشتر فیزیکی‌ است، در ایتالیایی بیشتر تاکتیکی و در اسپانیا تمرکز زیادی روی تاکتیک و تکنیک به شکل همزمان است. 

ترکیب: 

بهترین ترکیبی‌ که داشته ام.

چالش شما در بیرون کشیدن بهترین بازی از هر بازیکن:

نه. یکی‌ از کاراکتر‌های تیم‌های نغبه این است که خود بازیکنان بسیار اهل رقابت هستند. درصد زیادی از ترکیب ما بسیار جاه طلب است و حتی یک ضربه ساده در تمرینات هم برای آنها مهم است. آنها با بازیکنانی که مجبور هستند در تمرینات نقش داور را داشته باشند شوخی‌ می‌‌کنند. لحظه ی پس از اینکه یک نفر یک توپ را خراب کرد، آنها با او شوخی‌ می‌‌کنند. 

مصدومیت‌های عضلانی:

مصدومیت دنیلو عضلانی نبود. این چیزی خارج از کنترل ماست. هامس در کلمبیا ضربه دید. بنزما، گرت و په په اما مشکل عضلانی داشتند. ضربه دیدن بازیکنان فوتبال کاملا طبیعی است. ما با سرعت پیشرفت می‌‌کنیم چون نیاز داریم. 

کواچیچ:

خیلی‌ خوب او را می‌‌شناختم. با راموس مارتینز و خوزه آنخل سانچز صحبت کردم. کاسیمرو برگشت چون احساس کردیم آن بازیکنی است که به او نیاز داریم. او بازیکن خوبی‌ است که به خوبی‌ به دستورات گوش می‌‌کند. وقتی‌ یک نفر به شما گوش می‌‌دهد، کار را راحت تر می‌‌کند. از زمان اینتر می‌‌شناسمش. وقتی‌ اسم او به میان آمد، من کاملا موافق خرید بودم. او یک هافبک دفاعی معمولی نیست، او یک جوان با آینده ی بسیار روشن است.

فروش آلونسو به رئال مادرید در زمان حضور در آنفیلد:

وقتی‌ کسی‌ مسئولیتی دارد، باید آن را درک کرد. من به پول آن به عنوان مربی‌ نیاز داشتم. شما از فروش بازیکنان بد آنچنان پولی‌ به دست نمی‌‌آورید. او از این قضیه خوشحال نبود. با او و مدیر برنامه‌هایش بسیار رک صحبت کردم. باشگاه لیورپول او را برای فروش گذاشت. فصل فوق العاده ی داشت و ما او را با پول خوبی‌ فروختیم که به بازسازی تیم کمک کرد. 

کاسیاس:

با ایکر رابطه مستقیم و شفافی دارم. من قبل از اینکه در تعطیلات ناگهان به او بر خوردم، او را زیاد نمی‌‌شناختم. شرایط او جنجالی نیست. با او حرف زدم. به او نظرم را گفتم همانطور که به سرخیو گفتم. به ایکر گفتم که به من بگوید که نقشه‌اش برای آینده چیست. من مذاکرات خود با بازیکنان را محرمانه نگه می‌‌دارم. رابطه ما بسیار خوب است. 

ناواس:

من نسبت به همکارانم کمی‌ پیر تر هستم اما آنتونیو گومز او را از زمان الباسته می‌‌شناخت. ما گزارش‌های از پیشرفت او داشتیم. من کاملا خیالم راحت بود چون هر اتفاقی‌ می‌‌افتاد، من باز هم یک دروازه بان خوب داشتم. 

خرید ها:

من اینقدر ترکیب خوبی‌ دارم که نیازی به خرید نمی‌‌بینم. باید بهترین بازی را از آنها بگیرم. 

مورینیو:

با او اخیرا صحبت نکردم. علاقه ی هم به این کار ندارم.

جرارد:

اینکه کتاب او نیاز دارد که به فروش برسد را درک می‌‌کنم. استیو یک پدیده است. به عنوان مربی‌ رابطه خوب با بازیکنان به شما کمک می‌‌کند. با کاپیتان خود مرتب صحبت می‌‌کنم. مخصوصاً در انگلستان که این کار بیشتر انجام می‌‌شود. با استیو هر روز صحبت می‌‌کردم. اگر او با بقیه مربیان رابطه بهتری داشته است، از کنترل من خارج است. 

فلورنتینو:

هر رئیس باشگاهی مسئولیتی دارد. آنها کار خود را انجام می‌‌دهند. چه قبل و چه بعد از بازی. با او اگر ببازیم صحبت می‌‌کنم چون اندازه من عصبانی‌ می‌‌شود. وقتی‌ نیاز باشد با او و خوزه آنخل سانچز صحبت می‌‌کنم. وقتی‌ رئیس‌های زیادی داشته باشید درک می‌‌کنید که آنها مسئولیت‌های دارند. به رئیس‌های برخوردم که فوتبال برای آنها فقط یک تجارت بود اما در مورد فلورنتینو، او می‌‌خواهد رئال ببرد و خوب بازی کند. 

پروسه شما هنگام پیوستن به رئال:

وقتی‌ نیاز باشد با فلورنتینو صحبت می‌‌کنم. چه مستقیم چه با خوزه آنخل. فلورنتینو بود که من را برای این پست انتخاب کرد نه خوزه آنخل. فلورنتینو بود که با من در مورد آلونسو مذاکره کرد. ما در مورد مبلغ صحبت کردیم. در انگلیس مدیران مالی‌ کار‌های اقتصادی را انجم می‌‌دهند اما شما به عنوان مربی‌ می‌‌دانید که بازیکن شما چه ارزشی دارد. رفتن آلونسو هم به درد رئال خورد اما به درد لیورپول.

راموس:

هیچگاه نمی‌‌ترسیدم که به یونایتد برود. من پیشرفت را دیدم و به او گفتم که او برای تیم من کلیدی است.

هواداران:

احساس خاصی‌ نسبت به آنها دارم چون خودم زمانی‌ روی سکو‌ها بودم و هوادار این باشگاه بودم. آنها می‌‌خواهند تیم رئال خوب بازی کند، رقابت کند و آنها را سرگرم نگه دارد. تیمی که شوت‌های زیادی به سمت دروازه می‌‌زند و بازی‌ها را می‌‌برد. 

مربی‌ شخصیتی منزوی دارد:

همه جای دنیا اینچنین است اما در آخر این من هستم که باید جواب بدهم که چرا بنزما تعویض شد. رسانه‌‌ها باید حرف‌های من را قبول کنند نه چیزی که دوست دارند قبول داشته باشند. 

ضربات آزاد رونالدو:

وقتی‌ در تمرینات آنها را می‌‌زند، خوب کار می‌‌کند و به توانایی‌‌های او ایمان دارم. به او می‌‌گوید که برای شما ویدیو ی از ضربات ایستگاهی‌اش را درست کند.

حضور موبایل‌ها در رختکن:

آنها را ممنوع نکردم چون کنترل آنها دشوار است. در اینتر، بازیکنان زیر دوش هم از آنها استفاده می‌‌کردند. 

هیگواین:

پدیده است. آرزو بهترین‌ها را برای او دارم.

آنچلوتی:

دوست خوب و ترجیح می‌‌دهم در مورد مورینیو هم صحبت نکنم.

 

برچسب ها رافائل بنیتز ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,301
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,593
  • بازدید ماه : 14,515
  • بازدید سال : 40,515
  • بازدید کلی : 2,233,147
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور