loading...

سایت رسمی موج فوتبال

از نبرد بين تيم هاى آلمانى و انگليسى در ليگ قهرمانان مى توان به عنوان دوئل بر سر تسلط بر فوتبال باشگاهى در اروپا نام برد، اما در نهايت اين نمايندگان اسپانيا هستند كه بالاتر از رقباى آلمانى و انگليسى خ

آخرین ارسال های انجمن
از نبرد بين تيم هاى آلمانى و انگليسى در ليگ قهرمانان مى توان به عنوان دوئل بر سر تسلط بر فوتبال باشگاهى در اروپا نام برد، اما در نهايت اين نمايندگان اسپانيا هستند كه بالاتر از رقباى آلمانى و انگليسى خود بر قله فوتبال باشگاهى اروپا مى ايستند.

 اصطلاح هفته انگليسى* در هفته گذشته از لحاظ لغوى نيز به وقوع پيوست و به طور كامل معنا شد، چون چهارشنبه شب از هفته دوم رقابت هاى ليگ قهرمانان فصل جارى دو تيم آلمانى به مصاف حريفان انگليسى خود رفتند، در اولدترافورد منچستريونايتد متحول شده توانست وولفسبورگ را كه نگران تاثيرات منفى بحران كمپانى خودرو سازى فولكس واگن بر روى شرايط خود است، از پيش رو بردارد و در ديگر دوئل آلمانى- انگليسى نيز مونشن گلادباخ بحران زده مقابل منچسترسيتى متمول از پيش بازنده بود و حرفى براى گفتن نداشت.

نبرد آلمانى- انگليسى فوتبال در اروپا مى توانست به نوعى نبرد بر سر تسلط يكى از آنها بر فوتبال اروپا باشد، اما به دليل مشكلات ليگ داخلى اين دو كشور، نمايندگان آنها حداقل در دو سال اخير ليگ قهرمانان، نبرد را به رقباى اسپانيايى خود واگذار نموده اند. البته درآمدهاى بالاى ناشى از حق پخش تلويزيونى رقابت هاى ليگ برتر جزيره نتيجه حاصل از دوئل آلمانى-انگليسى را تا حدودى به نفع نمايندگان ليگ جزيره به هم زده است،  با وجود اينكه از سال آينده چنين درآمدهايى در فوتبال انگليس جريان خواهد يافت.

از قدرت اقتصادى بالاى بايرن مونيخ نسبت به ساير رقباى بوندسليگايى در سال هاى اخير مى توان به عنوان عامل اصلى قهرمانى اين تيم در بوندسليگا و غير قابل توقف بودن مونيخى ها نام برد و ساير تيم هاى آلمانى براى فتح بوندسليگا تنها زمانى شانس خواهند داشت كه بايرن مونيخ دچار اشتباهى گردد، مسئله اى كه در بيست سال گذشته تنها هشت مرتبه اتفاق افتاده است. رابطه بين بايرن مونيخ با بوندسليگا را مى توان به رابطه تيم هاى انگليسى با ليگ قهرمانان اروپا تعميم داد، به اين معنى كه انتظار مى رود قدرت بالاى اقتصادى تيم هاى ليگ برتر جزيره نسبت به ساير رقباى اروپايى مسير آنها را براى فتح ليگ قهرمانان به شدت هموارتر نمايد.

اما اينكه اين توان اقتصادى بالا به درخشش تيم هاى انگليسى در ليگ قهرمانان منجر نمى شود، شايد در اين نكته نهفته باشد كه نمايندگان جزيره خود به رقباى بزرگ يكديگر چه در بازار نقل و انتقالات و چه در ليگ برتر بدل مى گردند و اين رقابت سنگين تا حدودى از توان آنها براى پيروزى مقابل رقباى اروپايى مى كاهد. علاوه بر اين تعداد تيم هاى زياد حاضر در ليگ برتر، عدم وجود تعطيلات زمستانى، پرستيژ و جايگاه بالاى فتح ليگ برتر در انگليس و همچنين وجود رقابت هاى مختلف داخلى سبب شده كه نمايندگان انگليسى حاضر در ليگ قهرمانان، در بهار و هنگام اعطاى عناوين قهرمانى در اروپا خسته شده و از توان لازم برخوردار نباشند.

بايرن مونيخ از سوى ديگر براى رسيدن به عناوين قهرمانى در سطح آلمان نيازمند صرف انرژى و هزينه كمتر است، مسئله اى كه سبب مى شود در فازهاى تعيين كننده فصل مونيخى ها همانند دو فصل اخير از هماهنگى، ديسيپلين و شايد انگيزه لازم براى قهرمانى در اروپا برخوردار نباشند و همچنين افزايش فشار شديدى را بر روى سران بايرن مونيخ و كادر مربى گرى اين تيم به همراه داشته است. با اين تفاسير دوئل آلمانى-انگليسى فوتبال باشگاهى در اروپا به دليل مشكلات موجود در ليگ هاى داخلى آنها در نهايت به نفع اسپانيايى ها تمام خواهد شد و سرانجام اين تيم هاى دو شهر مادريد و بارسلونا هستند كه به خاطر حضور در ليگ كم فشار (نسبت به ليگ برتر جزيره) ، اما هيجان انگيز و محرك ترى (نسبت به بوندسليگا) نظير لاليگا مى توانند، رقباى آلمانى و انگليسى خود در ليگ قهرمانان را از پيش رو بردارند.

 

*هفته انگليسى: در فوتبال آلمان، هفته هايى كه در انتهاى آن بازى هاى بوندسليگا برگزار مى شود و در ميانه آن بازى هاى اروپايى پى گيرى مى گردد، به هفته هاى انگليسى مشهور هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,816
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,108
  • بازدید ماه : 16,030
  • بازدید سال : 42,030
  • بازدید کلی : 2,234,662
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور