loading...

سایت رسمی موج فوتبال

از متس هوملس پيش از اين به عنوان جانشين احتمالى فرانتس بكن باوئر در تيم ملى آلمان نام برده مى شد، در حال حاضر اما وى تنها به دليل برخى اظهار نظرهاى حاشيه اى توجه همگان را به خود جلب نمود و بواتينگ در

آخرین ارسال های انجمن
از متس هوملس پيش از اين به عنوان جانشين احتمالى فرانتس بكن باوئر در تيم ملى آلمان نام برده مى شد، در حال حاضر اما وى تنها به دليل برخى اظهار نظرهاى حاشيه اى توجه همگان را به خود جلب نمود و بواتينگ در اين زمينه از وى پيشى گرفته است.

 فرانتس بكن باوئر هرگز مدافعى معمولى نبوده، بلكه بهترين ليبروى دنيا محسوب مى گرديده، او بازيكنى فوق العاده بود كه تيم ملى آلمان و باشگاه بايرن مونيخ را به افتخارات فراوانى رسانده است. ژروم بوآتينگ نيز از اين واقعيت ها به خوبى آگاه است و به همين دليل هر گونه مقايسه خود با قيصر فوتبال آلمان را رد مى كند.

توماس مولر بعد از پيروزى 5:1 بايرن مونيخ و دورتموند به دليل عملكرد فوق العاده ژروم بوآتينگ در اين ديدار، از او به عنوان "قيصر" تمجيد نموده بود، اما ژروم بوآتينگ در كنفرانس خبرى تيم ملى فوتبال آلمان صحبت هاى توماس مولر را "يك شوخى" ارزيابى نمود. با اين حال مطبوعات آلمانى صحبت هاى توماس مولر را تنها تاييدى بر عملكرد خارق العاده ژروم بواتينگ در بازى بزرگ بوندسليگا مى دانند.

در طرف ديگر متس هوملس كاپيتان دورتموند بعد از اين بازى، هم تيمى هاى خود را بار ديگر مورد شديدترين انتقادات قرار داد ، چون از نظر وى بازيكنان دورتموند نتوانسته بودند مانعى براى ارسال دو پاس منجر به گل بواتينگ ايجاد نمايند، دو پاسى كه از نظر گوارديولا و همچنين توخل در رقم زدن سرنوشت بازى نقشى حياتى داشتند. در حقيقت خود هوملس نيز در ارسال چنين پاس هايى از تخصص خوبى برخوردار است اما در بازى مقابل بايرن مونيخ، زوج وى در عمق خط دفاعى تيم ملى المان در اين زمينه بسيار موفق تر ظاهر شد.

متس هوملس به دليل تحرك بالا و قدرتى كه در حركات تهاجمى به عنوان يك مدافع داشت در فوتبال آلمان با فرانتس بكن باوئر بزرگ مقايسه مى گرديد و بواتينگ بر خلاف او همواره به كندى و عدم تحرك لازم متهم مى شد، برداشتى كه با نگاهى به آمار از ابتدا اشتباه بوده است، بوآتينگ بازيكن باهوشى محسوب مى گردد كه با ذخيره انرژى خود از دويدن هاى غير ضرورى تا حد امكان جلوگيرى مى نمايد و در صحنه هاى حساس به سرعت بالاى خود اطمينان دارد. در بين بازيكنان بايرن مونيخ تنها داگلاس كاستا با سرعتى معادل 33.6 كيلومتر در ساعت از سرعت بيشترى در دوندگى نسبت به بوآتينگ برخوردار است.

بوآتينگ همچنين به رهبرى واقعى در خط دفاع بايرن مونيخ بدل گشته است، در فصل جارى رقابت هاى بوندسليگا وى در 69 درصد از نبردهاى دو نفره خود پيروز بوده و از موفق ترين بازيكنان حاضر در بوندسليگا به حساب مى آيد. در بين بازيكنان بايرن مونيخ نيز بوآتينگ با 46 پاس بلند، ارسال يشترين پاس هاى بلند را به خود اختصاص داده كه 63 درصد از آنها به صورت سالم به مقصد رسيده اند.

متس هوملس نيز در 69 درصد از نبردهاى دو نفره پيروز بوده و در نبردهاى هوايى درصد موفقيت خود را در اين زمينه به عدد 75 رسانده است، وى نيز در دورتموند همانند بوآتينگ اقدام به ارسال 46 پاس بلند نموده، اما تنها 39 درصد از پاس هاى بلند او به مقصد رسيده اند. در آمار گل زنى اما هوملس در بوندسليگا نيز بسيار بهتر از بوآتينگ ظاهر شده است، كاپيتان دورتموند تا كنون موفق به ثبت هيجده گل در بوندسليگا شده در حالى كه بواتينگ تنها سه مرتبه دروازه حريفان را باز كرده است. در تيم ملى آلمان نيز  هوملس با 42 بازى و چهار گل زده نسبت به بوآتينگ با 55 بازى و يك گل زده، بسيار موفق تر بوده است، ضمن اينكه متس هوملس در جام جهانى 2014 با گل زنى خود در ديدارها مقابل پرتغال و فرانسه بسيار خوش درخشيد.

فرانتس بكن باوئر در مقايسه با اين دو مدافع ملى پوش 103 بازى ملى در كارنامه خود به ثبت رسانده و چهارده مرتبه نيز در باز كردن دروازه رقيبان موفق بوده است. قيصر فوتبال آلمان اما درباره اظهار نظر توماس مولر و مقايسه بوآتينگ با خود معتقد است:"بواتينگ مدافعى است كه وظيفه اصلى او سازماندهى خط دفاعى است، وى بسيار سريع است و ديگر شاهد اشتباهات بى مورد همانند سال هاى گذشته از او نيستيم، در حقيقت بوآتينگ به بازيكنى بزرگ و در سطح جهانى بدل گشته است."

اين روزها اما بوآتينگ به كيفيت سابق خود نظير دوران جام جهانى بازگشته اما متس هوملس بعد از طى كردن چندين مصدوميت هنوز براى بازگشتن به روزهاى خوب خود بايد مبارزه نمايد، البته بوآتينگ از انتقادات علنى هوملس در تيم ملى ترسى نداد:"ما در تيم ملى از رابطه اى كاملا نرمال برخوردار هستيم، ما هرگز از يكديگر انتقاد نكرده ايم و در آينده نيز اين كار را نخواهيم كرد. ممكن است در حين يك بازى ما با صداى بلند با يكديگر صحبت كنيم، اما به اندازه كافى بزرگ شده ايم و هيچ حرفى را نسنجيده بيان نخواهيم نمود." بوآتينگ و هوملس با قرار گرفتن در عمق خط دفاعى مانشافت جام جهانى برزيل را فتح نموده اند، در سال آتى نيز آنها مى خواهند قهرمان رقابت هاى يورو گردند، اگر آنها به چنين موفقيتى در فرانسه دست يابند، حداقل مى توانند از اين منظر با فرانتس بكن باوئر برابرى نمايند.

برچسب ها متس هوملس ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,139
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,431
  • بازدید ماه : 14,353
  • بازدید سال : 40,353
  • بازدید کلی : 2,232,985
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور