loading...

سایت رسمی موج فوتبال

در تاریخ فوتبال دروازه بانان بزرگ زیادی نام خود را ثبت کرده اند. از لئو یاشین افسانه ای گرفته تا اولیور کان؛ در کنار نام های بزرگی مثل سپ مایر، شوماخر، گوردون بنکس، دینو زوف، والتر زنکا، زوبی زاره تا،

آخرین ارسال های انجمن
در تاریخ فوتبال دروازه بانان بزرگ زیادی نام خود را ثبت کرده اند. از لئو یاشین افسانه ای گرفته تا اولیور کان؛ در کنار نام های بزرگی مثل سپ مایر، شوماخر، گوردون بنکس، دینو زوف، والتر زنکا، زوبی زاره تا، میشل فرودوم، چیلاورت، اشمایکل، بوفون، کاسیاس و خیلی های دیگر، نمی توان ادوین فان در سار را نادیده گرفت.
دروازه بی حاشیه، متواضع و البته مطمئن هلندی متولد 7 آبان (29 اکتبر) است.
به همین مناسبت پرونده ویژه ای برای وی در نظر گرفتیم.
ادوین فان در سار در 29 اکتبر 1970 در ورهووت هلند بدنیا آمد. پدرش کارمند اداره مالیات و مادرش معلم بود. ادوین خیلی زود استعداد و علاقه اش به محبوب ترین ورزش جهان، یعنی فوتبال را از خود نشان داد و مورد توجه تیم فرهونته قرار گرفت. وی در رده جوانان برای فرهونته و نوردویک  به میدان رفت تا بالاخره در سال 1990 به آژاکس آمستردام، پیوست.
9 سال حضور در بهترین تیم هلند که در آن سال ها از بهترین های اروپا هم به شمار می رفت، فان در سار را تبدیل به دروازه بانی آبدیده کرد. قهرمانی با آژاکس در فینال جام باشگاه های اروپا، با تک گل کلایورت به میلان ایتالیا، بعد از موفقیت های پی در پی در اردی ویزه [لیگ هلند]، برای ادوین یک تجربه بی نظیر بود.

بازی برای تیم ملی هلند تحت هدایت گاس هیدینک و حضور در جام جهانی 1998، بار دیگر نام فان در سار را بر سر زبان ها انداخت. در آن زمان در ترکیب لاله های نارنجی، اد دیگوی، رقیب جدی ادوین برای قرارگرفتن درون دروازه بود.
شکست به برزیل در ضربات پنالتی، در نیمه نهایی جام جهانی 98 باعث شد تا حسرت فتح جام در بازی های ملی بر دل این دروازه بان بماند.
دو سال بعد، وقتی هلندی ها به همراه بلژیک میزبانی یورو 2000 را بر عهده داشتند، سپر بی ادعای قصه ما آرزوی کسب قهرمانی را در سر می پروراند. اما شکست در مقابل ایتالیا و درخشش غیر قابل وصف فرانچسکو تولدو، بار دیگر فان در سار را ناکام گذاشت.
بازی های خوب او در تیم ملی هلند، در جام جهانی 98 باعث شد تا سران یوونتوس دست به کار شوند و این هلندی 197 سانتی متری را به تورین بیاورند.
با خرید جان لوئیجی بوفون در سال 2001، عملا جا برای فان در سار تنگ شد و این مرد هلندی فولهام انگلیس را به عنوان باشگاه بعدی اش انتخاب کند.

در این بین لاله های نارنجی در راه رسیدن به جام جهانی 2002 ناکام ماندند، بازی در فولهام هم چیزی نبود که باعث دیده شدن فان در سار شود. وی تا 2005 در باشگاه کوچک لندنی عضویت داشت و جام ملت های 2004 را هم با حذف مقابل پرتغال میزبان تجربه کرده بود. بالاخره تصمیم درست را اتخاذ کرد و به جایی رفت که باید خیلی زودتر از این های می رفت.
الکس فرگوسن که بعد از پیتر اشمایکل، نتوانسته بود دروازه بان قابل اعتمادی پیدا کند، خسته از بارتز گاهی خوب و گاهی بد و البته تیم هاوارد پراشتباه و برد فریدل  که بعد اشمایکل دانمارکی وظیفه حراست از دروازه شیاطین سرخ را بر عهده داشتند، به سراغ گلر تیم ملی هلند رفت.
فان در سار در سال 2005 به منچستریونایتد پیوست. شش سال حضور در تیم اول شهر منچستر و بدست آوردن عناوین زیادی مثل قهرمانی لیگ برتر انگلیس، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ قهرمانان اروپا نشان دهنده عملکرد بی نظیر او و اعتماد فرگی است.
او در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2007/08 با واکنش های خوب خود در ضربات پنالتی آخر بازی، به همراه شیاطین سرخ موفق شد قهرمان این بازی ها شود.

وی هم چنین دو قهرمانی در جام اینترتوتو دارد که یکی را با یوونتوس و دیگری را با فولهام کسب کرده است.
وی با منچستر یونایتد توانست قهرمانی جام باشگاه های جهان را هم تجربه کند. وی توانسته دو بار عنوان بهترین دروازه بان اروپا در سال های 1995 و 2009 را بدست بیاورد.
وی تا سال 2008 در ترکیب لاله های نارنجی جا داشت و پس از یورو 2008 از بازی های ملی خداحافظی کرد. او در فاصله سال های 1994 تا 2008 ، یکصد و سی بار با پیراهن تیم ملی هلند به میدان رفت
برچسب ها ادوین فان در سار ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,339
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,631
  • بازدید ماه : 14,553
  • بازدید سال : 40,553
  • بازدید کلی : 2,233,185
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور