loading...

سایت رسمی موج فوتبال

تيم هاى برزيل و آرژانتين از رقابت هاى مقدماتى جام جهانى 2018 در حالى به مصاف هم مى روند كه نيمار در روزهاى اوج خود به تيم ملى برزيل باز مى گردد، اما آرژانتين به دليل مصدوميت مسى همچنان از حضور كاپيتان

آخرین ارسال های انجمن
تيم هاى برزيل و آرژانتين از رقابت هاى مقدماتى جام جهانى 2018 در حالى به مصاف هم مى روند كه نيمار در روزهاى اوج خود به تيم ملى برزيل باز مى گردد، اما آرژانتين به دليل مصدوميت مسى همچنان از حضور كاپيتان تاثيرگذار خود محروم خواهد بود.

ريوالدو ستاره سابق برزيلى بارسلونا پيش از ديدار كلاسيكوى آمريكاى لاتين بين برزيل و آرژانتين با انتشار پيامى در اينستاگرام خود مدعى شد كه نيمار هم وطن او بيش از ليونل مسى در اين سال از شايستگى معرفى شدن به عنوان برترين بازيكن فوتبال جهان در سال 2015 برخوردار است و به اين ترتيب به بحث ها در اين زمينه پيش از رويارويى اين دو غول آمريكاى لاتين دامن زده است. ريوالدو برزيلى كه خود در سال 1999 چنين عنوانى را كسب نموده بى ترديد نظر خود در زمينه برترى نيمار نسبت به ليونل مسى را با توجه به درخشش فوق العاده نيمار در تركيب بارساى بدون مسى در هفته هاى اخير رقابت هاى لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا بيان داشته و به احتمال زياد سوپر گل نيمار در پيروزى 3:0 اين هفته كاتالان ها در مقابل ويارئال نيز در اظهار نظر وى بى تاثير نبوده است.

به همين دليل كاكا نيز اعلام كرده كه از حضور دوباره نيمار در اردوى تيم ملى برزيل خوشحال است:"براى ما بسيار فوق العاده است كه مى توانيم نيمار را دوباره داشته باشيم."، چون محروميت چهار جلسه اى نيمار به خاطر جنجالى كه در رقابت هاى كوپا آمريكا به وجود آورده بود درست در قبل از بازى مقابل آرژانتين به پايان مى رسد و اين ستاره برزيلى مى تواند با فرم ايده آل خود كمك بزرگى براى سلسائو در ديدار موسوم به كلاسيكوى آمريكاى لاتين  در استاديوم مونومنتال شهر بوينس آيرس باشد.

نيمار در حال حاضر همچنين با به ثمر رساندن يازده گل صدر جدول گل زنان رقابت هاى لاليگ را به تسخير خود در آورده كه هشت گل از آنها را اين ستاره برزيلى از تاريخ بيست و ششم سپتامبر به بعد، روزى كه ليونل مسى در ديدار مقابل لاس پالماس از ناحيه زانوى پاى چپ دچار آسيب ديدگى سختى شد، به ثمر رسانده است. در حقيقت از زمان دورى مسى از ميادين فوتبال، عملكرد نيمار برزيلى پيشرفت كم نظيرى داشته و به معناى ديگر نيمار در زمان غيبت مسى شكوفا شده و ارزش واقعى خود را به نمايش گذاشته است.

نيمار در كنار لوئيز سوارز اروگوئه اى با نمايش خوب خود به نوعى تمامى ترديدها در زمينه وابستگى كامل بارسلونا و تيم لوئيز انريكه به ليونل مسى را به طور كامل از بين برده و منتقدين خود و بارسا را وادار به خاموشى نموده است، اما شرايط تيم ملى آرژانتين بدون ليونل مسى چگونه است؟ بر خلاف بارسلونا آلبى سلسته بدون "لئو" قدرت خود را به طور چشم گيرى از دست داده و غيبت مسى در اين تيم كاملا محسوس بوده است، اين مسئله همچنين ترديدهاى زيادى را در خصوص ضعف نايب قهرمان جهان بدون حضور ليونل مسى به همراه داشته است. سرخيو رومرو سنگربان تيم ملى آرژانتين نيز به نوعى با صحبت هاى خود اين مسئله را تاييد مى نمايد:

مسى بى ترديد برگ برنده ما است و اين موضوع در بازى هايى كه وى در تيم حضور ندارد كاملا قابل لمس است.

آرژانيتنى ها بدون ليونل مسى هرگز شروع خوبى در بازى هاى انتخابى جام جهانى 2018 نداشته اند، شاگردان تاتا مارتينو ابتدا شكست تلخ 0:2 را در يك بازى خانگى مقابل اكوادور تجربه نمودند و بعد در بازى مقابل پاراگوئه تنها به يك تساوى بدون گل رضايت دادند. روز پنج شنبه آرژانتينى ها در ادامه اين ديدارهاى انتخابى به مصاف برزيل خواهند رفت و روز سه شبه آتى مى بايست در مقابل كلمبيا صف آرايى نمايند، در صورت عدم كسب نتيجه لازم و مطلوب از سوى ياران مسى در اين دو ديدار، شروعى بسيار ضعيف در رقابت هاى انتخابى جام جهانى روسيه آلبى سلسته را تهديد مى نمايد كه علاوه بر ليونل مسى، از حضور كارلوس توز و سرخيو آگوئرو نيز به علت آسيب ديدگى محروم مى باشد.

با اين وجود كارلوس دونگا سرمربى تيم ملى برزيل نبرد با آرژانتينى ها را هموراه بسيار خاص مى داند:"بازى مقابل آرژانتين يك جنگ واقعى است و پيروزى در آن خود يك قهرمانى محسوب مى گردد." برزيل نيز در راه رسيدن به جام جهانى روسيه بعد از تجربه يك شكست 2:0 مقابل شيلى، موفق به پيروزى 3:1 مقابل ونزوئلا شده و چندان از شرايط ايده آلى در اين رقابت هاى انتخابى همانند آرژنتين بزرگترين رقيب خود برخوردار نيست.

به اين ترتيب در سومين روز از بازى هاى اين مرحله مى بايست از ديدار اكوادور مقابل اروگوئه با توجه به شرايط دو تيم در جدول رده بندى اين رقابت ها به عنوان بازى بزرگ نام برد. تيم ملى اروگوئه همچنان از حضور لوئيز سوارز مهاجم برتر خود برخوردار نخواهد بود، اما ادينسون كاوانى بعد از دوران پايان محروميت خود به دليل جنجالى كه در رقابت هاى كوپا آمريكا داشت، مى تواند بار ديگر در تركيب تيم حضور داشته باشد. ديگر ديدار حساس اين روز بين دو تيم شيلى و كلمبيا برگزار خواهد شد، شيلى به عنوان قهرمان رقابت هاى كوپا آمريكا از شرايط خوبى برخوردار است و مى خواهد همچنان دروازه خود را بر روى حريفان بسته نگه دارد كه اين مسئله با توجه به حضور هامس رودريگوئز ستاره جام جهانى 2014  و آدريان راموس دورتموندى در تركيب كلمبيا اندكى دشوار به نظر مى رسد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 3,216
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,508
  • بازدید ماه : 16,430
  • بازدید سال : 42,430
  • بازدید کلی : 2,235,062
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور