loading...

سایت رسمی موج فوتبال

رئال مادرید با قبول شكست مقابل ویارئال بدترین شروع فصل خود را بعد از هفت سال رقم زد. در این دیدار باز هم تونی كروس به بازیكنی نیمكت نشین بدل گردید و به نظر می رسد كه دیگر جایی برای این هافبك آلمانی در

آخرین ارسال های انجمن
رئال مادرید با قبول شكست مقابل ویارئال بدترین شروع فصل خود را بعد از هفت سال رقم زد. در این دیدار باز هم تونی كروس به بازیكنی نیمكت نشین بدل گردید و به نظر می رسد كه دیگر جایی برای این هافبك آلمانی در تركیب مورد نظر رافا بنیتز وجود نداشته باشد.

 گرت بیل در دقایق پایانی بازی مقابل ویا رئال به دلیل مصدومیت مارسلو به درخواست رافا بنیتز مجبور گردید در دفاع كناری چپ رئال مادرید قرار گیرد. این شاهزاده ولزی اما با ایجاد چنین تغییری چندان موافق نبود و با وجود برخورداری از تجربه بازی در چنین پستی در زمان حضور خود در تاتنهام، چندان عملكرد درخشانی از خود در این پست در لحظات پایانی رویارویی با ویارئال نشان نداد.

در حقیقت چنین صحنه ای را می توان با شریط نابسامان و نامساعد رئال مادرید در این روزها به طور كامل منطبق دانست، چون این تیم بعد از شكست سنگین خانگی در الكلاسیكو و رسوایی در رقابت های كوپا دل ری كه به كناره گیری اجباری این تیم از این رقابت ها منجبر گردید، باز هم شكستی دیگر را در رقابت های لالیگا متحمل شد تا فاصله اش با صدر جدول باز هم افزایش یابد.

در حالی كه اتلتیكو مادرید رقیب همشهری توانست با برد در این هفته به خوبی از دو مساوی اخیر بارسلونا برای كم كردن فاصله خود با صدر جدول بهره برد و به امتیازی مشابه با كاتالان ها دست یابد، رئال مادرید اما با باخت 0:1 خود مقابل ویارئال حال فاصله ای پنج امتیازی با دو رقیب صدرنشین خود پیدا كرده است. عملكرد شاگردان رافا بنیتز در این دیدار تا حدودی مایوس كننده بود، چون آنها نتوانستند تك گل روبرتو سولدادو مهاجم ویارئال را كه در نیمه اول به ثمر رسید، پاسخ دهند تا این دیدار با همین نتیجه به پایان رسد. په په پرتغالی مدافع رئال مادرید در این زمینه گفت:"ما باید انگیزه بیشتری داشته باشیم و با روحیه تیمی بالاتری مقابل حریفان ظاهر شویم." كیلور ناواس نیز نظر مشابهی با په په دارد:"مشكل بزرگ تیم كمبود انرژی و انگیزه بود." و لوكا مودریچ نیز از نبود كیفیت لازم در تیم شاكی به نظر می رسد:"با احترام به مالمو باید بگویم كه ما در چنین دیدارهایی باید كیفیت و سطح بالای خود را نشان دهیم."

از پیروزی پر گل مقابل مالموی سوئد در مطبوعات اسپانیایی پیش از این دیدار به عنوان درمانی روحی بزرگ برای مادریدی ها نام برده شده بود، اما به نظر می رسد كه این پیروزی خیلی زود تاثیر خود را از دست داده باشد، چون مادریدی ها در دیدار مقابل ویارئال به روند ضعیف خود در رویارویی مقابل تیم های بالانشین لالیگا ادامه دادند. شاگردان رافا بینتز از پنج بازی مقابل چنین تیم هایی در رقابت های این فصل تنها به یك پیروزی دست یافته اند.

اخراج برند شوستر با عملكردی مشابه

هم اكنون مادریدی ها پس از گذشت پانزده هفته از رقابت های لالیگا سی امتیاز كسب كرده اند كه این ضعیف ترین عملكرد ابتدای فصل آنها از فصل 2008/09 به حساب می آید، در آن سال برند شوستر آلمانی سرمربی رئال مادرید به دلیل چنین عملكرد غیر قابل قبولی از سمت خود اخراج شد با وجود اینكه وی در فصل قبل از آن عنوان قهرمانی در لالیگا را برای مادریدی ها به ارمغان آورده بود. رافا بنیتز اما با وجود افزایش انتقادات و نارضایتی ها از عملكرد و نتیجه گیری رئال مادرید می تواند همچنان به كار خود ادامه دهد و به نظر در این زمینه علاوه برحمایت كامل فلورنتینو پرز رئیس باشگاه و از آزادی عمل زیادی نیز برخوردار باشد.

رافا بنیتز در بازی مقابل ویارئال نیز از چنین اختیاری استفاده نمود و تونی كروس را همانند بازی مقابل مالمو نیمكت نشین كرد و حتی از این هافبك آلمانی به عنوان بازیكن ذخیره نیز در ادامه بازی بهره ای نبرد. در واقع كابوس نیمكت نشینی برای تونی كروس با توجه  به علاقه رافا بنیتز به استفاده از كازمیرو در تركیب اصلی و همچنین حضور هم زمان مثلث خطرناك رونالدو، بیل، بنزما به همراه رودریگوئز در این دو بازی اخیر رئال مادرید به حقیقت تبدیل شده و به نظر دیگر برای این هافبك آلمانی در تركیب اصلی مادریدی ها نمی توان مكانی متصور بود.

رافا بنیتز در پاسخ به پرسشی در زمینه نیمكت نشینی تونی كروس تنها به جمله"چون كازمیرو بازی كرد" بسنده نمود، تونی كروسی كه در فصل گذشته زیر نظر كارلو آنجلوتی به كارگردان اصلی مادریدی بدل شده بود، به نظر در این فصل دیگر جایی در سیستم رافا بنیتز ندارد. البته كروس در این فصل همانند كل تیم رئال مادرید عملكرد چندان قابل قبولی نداشته و در بین تمامی ستارگان كادر تیم تنها بازیكنی بوده كه رافا بنیتز از جرات قربانی كردن آن برخوردار بوده است.

تونی كروس قربانی سیستم رافا بنیتز

هنوز رافا بنیتز توضیح مشخصی برای نیمكت نشینی تونی كروس ارائه نداده است، اما به احتمال زیاد این مسئله با توجه به عملكرد خوب تونی كروس در فصل گذشته بحث های زیادی را در بین طرفداران رئال مادرید و روزنامه های اسپانیایی به همراه خواهد داشت. برند شوستر در گفتگویی با شبكه رادیویی Onda Cero اسپانیا از نیمكت نشینی این هافبك آلمانی به عنوان"اخراج كروس توسط بنیتز" نام برده است،‌ سرمربی سابق رئال مادرید البته به عملكرد نه چندان قابل قبول كروس در این فصل اذعان داشته اما معتقد است كه در فصل گذشته كارلو آنجلوتی بهتر می توانست از این هافبك خلاق در سیستم مورد نظر خود بهره گیرد.

در مطبوعات اسپانیایی پیش از بازی مقابل ویارئال این تئوری مطرح بود كه فاز دفاعی رئال مادرید با حضور كاسمیرو در جلوی خط دفاعی بسیار مستحكم تر از زمان حضور تونی كروس در این پست به نظر می رسد كه این تئوری نیز با شكست در بازی مقابل ویارئال به نوعی رد شد. در این بازی و به خصوص در اوایل آن فضاهای خالی مناسبی در فاز دفاعی رئال مادرید در اختیار بازیكنان تهاجمی رئال مادرید قرار می گرفت كه از این منظر این نتیجه به نفع تونی كروس بدل خواهد شد. حال باید دید كه آیا رافا بنیتز در ادامه فصل نیز باز تونی كروس را قربانی سیستم خود خواهد نمود و یا تغییری در افكار این سرمربی اسپانیایی پدید خواهد آمد.

برچسب ها گرت بیل , ویارئال , مارسلو ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,007
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,299
  • بازدید ماه : 14,221
  • بازدید سال : 40,221
  • بازدید کلی : 2,232,853
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور