loading...

سایت رسمی موج فوتبال

قطار زمستانی پس از سی و یک روز در آلمان راه افتاد و نیم فصل دوم بوندسلیگا 16-2015 آغاز شد.یک: انتقالات آرامهمه چیز  در بازار آرام برگزار شد. بیش از حد بی سر و صدا. مگر آن که بازگشت کوین گروس کروب

آخرین ارسال های انجمن
قطار زمستانی پس از سی و یک روز در آلمان راه افتاد و نیم فصل دوم بوندسلیگا 16-2015 آغاز شد.

یک: انتقالات آرام

همه چیز  در بازار آرام برگزار شد. بیش از حد بی سر و صدا. مگر آن که بازگشت کوین گروس کروبتز از گالاتاسارای به اشتوتگارت پس از فقط شش ماه را انتقال قابل اشاره ای قلمداد کنید. گروس کرویتز یکی از ربایندگان جام جهانی به شمار می رود.

 

دو: قهرمانی 25 بایرن مونیخ

سومین قهرمانی متوالی پیش روی باواریایی ها این بار با پپ گواردیولا خودنمایی می کند. آنها به سنت همیشگی شان در نیم فصل سپری شده هم سوای صدرنشینی نقاط اوج خود را رقم زدند: رکورد 10 برد متوالی و رکورد 14 بازی بی شکست. بایرن در لیگ فقط یک بار زانو زد: 1-3 در زمین مونشن گلادباخ پس از سپری کردن یک نیمه بدون گل. ورود داگلاس کاستا و کینگزلی کومان که در دو گوش جای روبن و ریبری را پر کردند با درخشش روبرت لواندوفسکی همراه بود و ترکیب سه نفره هیجان انگیزی را شکل داد. نیم فصل دوم با پیروزی 2-1 در زمین هامبورگ آغاز شد. در حالی که ریبری، گوتسه، فیلیپ لام و داوید آلابا هنوز از بند مصدومیت رهایی نیافته اند. ولی قهرمانی 25 بایرن در آلمان همین نزدیکی ها است.

سه: پایان ماموریت گواردیولا در بایرن

پپ خواهد رفت. پپ باواریا را ترک خواهد کرد. او با بایرن در این فصل قهرمان لیگ خواهد شد که یعنی سه قهرمانی متوالی در آلمان. او در بایرن رکورد متوسط کسب امتیاز 53/2 و متوسط زدن 58/2 گل و رکورد دریافت متوسط کمترین تعداد گل 57/0 را کسب کرده، ولی کارنامه اش با آن چه در لیگ قهرمانان انجام خواهد داد ارزیابی خواهد شد. شکست 0-3 در نیوکمپ برابر بارسا در نیمه نهایی فصل پیش از یاد نرفته و پپ باید برای قرار گرفتن در معبد بزرگان بایرن، قهرمان اروپا شود. حریف بایرن در مرحله یک هشتم نهایی یوونتوس اوج گرفته به شمار می رود که گوشزد می کندمسیر پیش رو چقدر صعب العبور است. به همین دلیل جمله "کسی نمی تواند آن چه یوپ هاینکس در بایرن انجام داد را تکرار کند" را بر زبان آورده است. بایرن در شش ماه آخر هاینکس 16 بار پیروز شد، به یک تساوی دست یافت و طعم شکست را نچشید و سرانجام سه گانه جادویی را به چنگ آورد. پپ هم می تواند؟

 

چهار: توخل در دورتموند به کجا خواهد رسید؟

زردپوش ها نیم فصل را با فاصله هشت امتیاز از بایرن به پایان بردند. فاصله ای که پر کردنی نخواهد بود. ولی جام حذفی و لیگ اروپا برابر دورتموندی ها خودنمایی می کنند. هرچند رویارویی برابر پورتو در مرحله یک شانزدهم دشوار به نظر می رسد. آنها 48 گل در همه رقابت ها طی نیم فصل اول به ثمر رساندند که یعنی یک گل بیشتر از بایرن صدرنشین:47 گل. پیروزی های پرگل آنها پرشمار بودند: 4-0 برابر گلادباخ، 4-0 برابر اینگولشتات، 2-4 برابر هانوفر، 1-5 برابر آکسبورگ، 1-4 برابر اشتوتگارت، 1-4 برابر اینتراخت فرانکفورت.  توماس توخل تازه وارد آرامش را به دورتموند بازگردانده و طرفداران رویای سال های خوش با یورگن کلوپ را در ذهن می پرورانند. مرد شکوفا شده دورتموند در نیم فصل اول پیر امریک اوبامیانگ مهاجم 26 ساله فرانسوی بوده که که قراردادش را همین فصل تمدید کرده و با زدن 18 گل عنوان بهترین گلزن نیم فصل اول را به دست آورده است. توخل امیدوار است بازگشت مارکو رویس مصدوم بتواند جان دیگری به حمله های دورتموند ببخشد.

پنج: آیا درخشش هرتا برلین ادامه پیدا خواهد کرد؟

برلینی ها نیم فصل دوم را در رتبه سوم آغاز خواهند کرد که رویایی بi شمار می رود. باید آن چه پال داردای مربی مجاری در هرتا انجام داده را ستایش کرد. او بود که فصل پیش در نیمه راه روی نیمکت هرتا نشست و آنها را که در انتهای جدول قرار داشتند از  سقوط رهایی بخشید. داردای که در سال های حضورش در میدان برای هرتا (2011-1997) بازی کرده خط دفاعی آهنینی را در برلین بالا برده است. مردان او در نیم فصل سوای بایرن با 18 گل خورده بهترین خط دفاع را معرفی کرده اند، در حالی که سایرین مرز 20 گل خورده را پشت سر گذاشته اند. برلینی ها می خواهند پس از 1999 برای نخستین بار راهی لیگ قهرمانان شوند.

 

شش: نامزدهای ورود به لیگ قهرمانان فصل

سوای بایرن و دورتموند که روند ثابتی را پیموده اند و راهی لیگ قهرمانان خواهند شد، رقابت بین سایر مدعیان بسیار فشرده است. پس از هرتا برلین، مونشن گلادباخ ایستاده که پس از آغازی مصیبت بار که به رفتن لوسین فاوره منجر شد خود را دوباره پیدا کرد. بایر لورکوزن (با راجر اشمیت)، شالکه (با آندره بریتنرایتر) و وولفسبورگ (با دیتر هکینگ) مدعیان دیگر هستند، در عین حال ماینس، کلن و هامبورگ هم به رتبه چهارمی نگاه می کنند.

هفت: سقوط کننده کدام ها هستند؟

پیش بینی بسیار دشوار است. فاصله بین هوفنهایم قعر جدولی 13 امتیازی و مونشن گلادباخ در رتبه چهارم فقط 16 امتیاز است. چنان که این فاصله در لیگ برتر انگلیس بین آستون  ویلا و تاتنهام 27 امتیاز است و در لالیگا بین لوانته قعرنشین و والنسیا 26 امتیاز. در حقیقت هوفنهایم می تواند با فقط یک پیروزی سه رتبه بالا برود. اینگولشتات تازه وارد با 20 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد و می تواند با دو باخت در صف سه قعرنشین قرار بگیرد. دارمشتاد و فرانکفورت در رتبه های سیزدهم و چهاردهم هم در آرامش به سر نمی برند و هانوفر، وردربرمن، اشتوتگارت و اینتراخت فرانکفورت هم در معرض سقوط قرار دارند. به همین دلیل همه نبردهای ظاهرا میانه جدولی بوندسلیگا هم پرتب و تاب دنبال خواهند شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,871
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,163
  • بازدید ماه : 16,085
  • بازدید سال : 42,085
  • بازدید کلی : 2,234,717
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور