loading...

سایت رسمی موج فوتبال

آبی های لندن به تازگی یکی از پدیده های فوتبال آمریکا را جذب کرده اند، بازیکن جوانی که شاید خیلی از هواداران فوتبال آشنایی زیادی با او نداشته باشند. همین امروز بود که رسانه های معتبر و غیرمعتبر ور

آخرین ارسال های انجمن
آبی های لندن به تازگی یکی از پدیده های فوتبال آمریکا را جذب کرده اند، بازیکن جوانی که شاید خیلی از هواداران فوتبال آشنایی زیادی با او نداشته باشند.

 همین امروز بود که رسانه های معتبر و غیرمعتبر ورزشی دنیا خبر دادند که باشگاه چلسی لندن که این روزها شرایط خیلی باثباتی ندارد، دست به قماری بزرگ زده است و یکی از جوان ترین خرید های تاریخ خود را با آوردن یک مدافع بلندبالای آمریکایی کرده است. مدافعی که کمتر کسی نه اسم او را شنیده و نه بازی او را دیده است. به همین دلیل قصد داریم با هم نگاهی به گذشته این بازیکن بیندازیم و او را بیشتر بشناسیم.
 

رده باشگاهی

مت میازگا متولد 19 جولای سال 1995 در شهر کلیفتون ایالت نیوجرسی آمریکا از والدین لهستانی است و به همین دلیل دارای ملیت آمریکایی-لهستانی می باشد. از همان دوران کودکی به دلیل جثه و قدرت بدنی بالایش به بازی در پست دفاع مشغول بود و خیلی زود مسیر خود در دنیای فوتبال را پیدا کرد و در سال 2009 در سن 14 سالگی بازی حضور در تیم های نیویورک ردبولز را تجربه کرد.


به مدت 4 سال در تیم های پایه نوجوانان و جوانان نیویورک ردبولز مشغول بود و روز به روز به تجربه و کیفیت فنی خودش اضافه می کرد و حتی به همراه تیم آکادمی ردبولز به قهرمانی مسابقات ملی آکادمی های فوتبال در آمریکا در سال 2012 رسید تا اینکه بالاخره در سال 2013 موفق شد به تیم اصلی راه پیدا کند و دنیای جدید فوتبال حرفه ای را بیش از پیش لمس کند. در ماه مِی 2013 اولین قراردادش را با تیم اصلی امضا کرد و به عنوان یکی از بازیکنان آکادمی بازی و تمرین کردن در کنار ستاره های باتجربه تیم را تجربه کرد. در سال اول با وجود 18 سال سن خیلی فرصت بازی پیدا نکرد و تنها در طول فصل در یک بازی به میدان رفت و نتواند فرصت زیادی برای خودنمایی پیداکند. سال بعد آن یعنی 2014 نیز با کمی شانس بیشتر در طول فصل در 7 مسابقه به عنوان یار جایگزین بازیکنان اصلی بازی کرد و کمی بیشتر خود را به هواداران معرفی کرد، اما داستان موفقیت او از سال گذشته یعنی سال 2015 آغاز شد.


شاید بتوان گفت برای خودش هم باورنکردنی بود چرا که مدافع 193 سانتی متری جوان تیم که در دو فصل گذشته تنها در 8 بازی به میدان رفته بود، به طور عجیبی مورد توجه خسه مارش سرمربی وقت تیم قرار گرفت و توانست از ماه مارس 2015 تا پایان لیگ در 30 بازی برای تیمش به عنوان بازیکن اصلی به میدان برود. عملکرد او به طوری تمامی رسانه های آمریکایی را متحیر کرده بود و به قدری درخشان بود که در پایان فصل به عنوان چهارمین مدافع برتر لیگ MLS در سال 2015 انتخاب شد، موضوعی که شاید خودش هم در رویا نمی توانست آن را تصور کند. بازی کردن در 8 مسابقه طی 2 سال تا قرار گرفتن در بین مدافعین برتر سال لیگ MLS.

رده ملی

در رده ملی او اولین بار که پیراهن یک کشور را بر تن کرد برای تیم زیر 18 سال های لهستان بود که ترجیح داد برای لهستان بازی کند اما خیلی فرصت پیدا نکرد و تنها در یک دیدار به میدان رفت. سپس تصمیمش عوض شد و در سال 2013 به تیم زیر 18 سال های آمریکا آمد و طی 2 سال به تیم زیر 20 ساله ها رسید و در اولین تورنمنت رسمی ملی اش به همراه این تیم در 4 بازی از 5 بازی آمریکا در جام جهانی اخیر که تابستان گذشته برگزار شد، حضور پیدا کرد. او همچنین سابقه انجام 3 بازی به همراه تیم زیر 23 سال ها و شکست دادن کلمبیا و صعود به رقابت های المپیک ریو را دارد و باید در تابستان به همراه یانکی ها به ریو سفر کند.


در رده بزرگسالان اما او هنوز خیلی شناخته شده نیست و تنها یک بار در رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه برابر سنت وینسنت و گرنادین‌ها توسط کلینزمن دعوت شد و تا به امروز تنها همان بازی کارنامه اش در تیم ملی بزرگسالان آمریکا می باشد.

سبک بازی

با توجه به 1/93 متر بلندی قامت او کاملا در جدال های هوایی متخصص است و سرزنی یکی از ویژگی های او به شما می رود. از لحاظ قدرت بدنی کاملا آماده و محکم است، در جدال های تن به تن محکم و گاهی خشن است و همچنین در بازی خوانی مهاجمان مهارت دارد به طوری که بازی برابر داوید ویا و سباستین جووینکو در MLS از بازی های درخشان او در سال گذشته یاد می شود. با توجه به سن کمی دارد اما اعتماد به نفسش در بازی سازی از عقب بالاست و این توانایی را دارد تا با پاس های مستقیم مهاجمین را تغذیه کند. 


در کنار این ها اما گاهی خطاها و اشتباهاتش نیز برای او دردسر ساز شده است به طوری که در 38 بازی برای تیم بزرگسالان ردبولز، 3 مرتبه از زمین مسابقه اخراج شده است.

صحبت ها و نقل قول های مت میازگا

"مسابقات بازیکنان اروپایی را تماشا می کنم و به حضور آن ها در بازی های حساس و تاثیرگذار دقت زیادی دارم."

همیشه بواتنگ را تحسین می کنم، همچنین راموس و واران دو بازیکن دیگر محبوب من هستند."

"از کسی تقلید نمی کنم و سبک خودم را در بازی دارم."

"شاید در یک یا دو مورد از دیگران حرکتی را اقتباس کنم اما در کل سعی می کنم سبک و نوع بازی مخصوص به خودم را داشته باشم."

صحبت های خسه مارش مربی اسبق او در مورد میازگا

"سقف آرزوهای او خیلی بالاست. یعنی از شرایط روانی تا هوشیاری و شور و اشتیاق او این موضوع را به خوبی نشان می دهد. من فکر می کنم او امسال ( 2015 ) یکی از بهترین مدافعین لیگ بوده است و باید این را یک پیشرفت در نظر گرفت."

"او کارش را به خوبی انجام داد و من به او افتخار می کنم. حالا بازیکن بزرگی شده است اما هنوز مسیر زیادی پیش رویش برای پیشرفت است."


لازم به ذکر است میازگا با قراردادی چهار سال و نیمه راهی لندن شد. گفتنی است که باشگاه چلسی مبلغ این انتقال را فاش نکرده است.وی در نخستین مصاحبه اش پس از پیوستن به چلسی اذعان کرده است:

خیلی خوشحال هستم که با چلسی قرارداد امضا کرده ام؛ باشگاهی نامدار در سطح جهانی که به افتخاراتی بزرگ دست یافته است. به حضور در لیگ برتر، بهترین لیگ دنیا، افتخار می کنم و نمی توانم برای ملاقات هم تیمی های خود صبر کنم.من هنوز در ابتدای راه هستم اما معتقدم این جا مکانی عالی برای یادگیری خیلی چیز ها از یک سری از بهترین بازیکنان جهان است.

باید صبر کرد و دید که آیا این بازیکن جوان می تواند جا پای بزرگانی همچون جان تری بگذارد و سال های زیادی خیال شیرها را از بابت خط دفاعی راحت کند یا خیر.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,996
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,288
  • بازدید ماه : 16,210
  • بازدید سال : 42,210
  • بازدید کلی : 2,234,842
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور