loading...

سایت رسمی موج فوتبال

 دو تیم بزرگ پایتخت، حساس ترین دیدار نیم فصل دوم لیگ برتر ایران را روز جمعه، برگزار خواهند کرد.زمان و مکان برگزاری اين مسابقهروزتاريخزمانمحل برگزاریجمعه27 فروردین ماه 139517:00ورزشگاه آزادی تهران

آخرین ارسال های انجمن
 دو تیم بزرگ پایتخت، حساس ترین دیدار نیم فصل دوم لیگ برتر ایران را روز جمعه، برگزار خواهند کرد.
زمان و مکان برگزاری اين مسابقه
روزتاريخزمانمحل برگزاری
جمعه27 فروردین ماه 139517:00ورزشگاه آزادی تهران

تیم داوری این دیدار
داور وسطکمک داور اولکمک داور دوم
محسن ترکیسعید علی نژادیان محمدرضا منصوری

پيش بازی

طرفداری- دربی هشتاد و یکم، تحت تاثیر مرگ ناباورانه کاپیتان پرسپولیس، هادی نوروزی، با حال و هوای عجیبی و با صحنه های جالبی همراه بود. اما آن دربی که با تساوی 1 بر 1 و با گل تساوی پرسپولیسی ها در آخرین دقیقه بازی، پس از گل انصاری در ابتدای نیمه اول، همراه بود، به هیچ وجه از نظر حساسیت با دربی هشتاد و دوم قابل مقایسه نیست.دربی برگشت این فصل در حالی برگزار می شود که پرسپولیس، توانست خود را از انتهای جدول، به بالا بکشد و با بازی هایی فوق العاده در طول فصل، حالا در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار بگیرد.

در طرف دیگر نیز، استقلال از ابتدای فصل در بالای جدول رده بندی قرار دارد اما فصلی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است و تساوی های گاه و بیگاه این تیم، اجازه اختلاف گرفتن از سایر مدعیان این فصل را به این تیم نداده است. اما حالا شاگردان برانکو و پرویز مظلومی، در مقابل هم صف آرایی خواهند کرد تا بتوانند با یک پیروزی، ضمن رسیدن به صدر جدول رده بندی، شانس خود برای قهرمانی را از تیم دیگر، بیشتر کنند و به صدر جدول بروند. پرسپولیس در این بازی، کمال کامیابی نیا محروم را ندارد اما استقلال، می تواند از همه بازیکنان خود در این بازی، استفاده کند.

ترکيب احتمالی دو تيم در اين ديدار

استقلال تهران


پرسپولیس تهران

اخبار آخرين وضعيت دو تيم

استقلال تهران: همه بازیکنان این تیم، برای این بازی در دسترس هستند.

پرسپولیس تهران: تیم پرسپولیس در این بازی، تنها کمال کامیانی نیا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

نکات جالب اين بازی

* دیدار گذشته این تیم، با تساوی به پایان رسید و این در حالی است که دو دیدار قبل از این بازی با برتری سرخپوشان به پایان رسیده بود. گفتنی است  که قبل از آن، دیدار این دو تیم، با 4 تساوی بدون گل همراه بود و قبل از آن، باز هم این پرسپولیس بود که به پیروزی رسیده بود.

* پرویز مطلومی در دوره گذشته مربیگری خود، موفق به 4 پیروزی پیاپی (بدون احتساب بازی دو تیم در جام ولایت که به تساوی انجامید وبا احتساب پیروزی در وقت های اضافه در بازی این دو تیم در جام حذفی) شد که به همین دلیل، لقب "سوبله چوبله" را از هواداران استقلال دریافت کرد.

*استقلال با 24 پیروزی در این دیدار، بیشترین پیروزی را دارد. این در حالی است که 3 پیروزی این تیم پس از رای فدراسیون پس از یک بازی نیمه تمام بوده است. پرسپولیس نیز 20 بار در دربی پیروز شده است.

*پرگل ترین بازی تاریخ این دو تیم، به 16 شهریور سال 1352 بر می گردد که پرسپولیس با 6 گل توانست حریف خود را شکست دهد. این پرگل ترین پیروزی پرسپولیسی ها در دربی و به طور کل پرگل ترین پیروزی در دربی نیز بوده است.

*پرگل ترین پیروزی استقلال در دربی، پیروزی با 3 گل بوده است که دو بار در دربی های 20 و 73 برای این تیم پدید آمده است.

* محسن ترکی، داور این دیدار، برای هفتمین بار قضاوت این بازی را در اختیار دارد. در 6 بازی قضاوت شده توسط ترکی، استقلال دو پیروزی داشته است و چهار  بار این دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 

* از نکات جالب دیگر داوری ترکی در این دیدار، این است که او به طلسم 14 ساله قضاوت داوران خارجی بر دربی پایتخت پایان داد و اولین داور ایرانی بود که پس از 14 سال قضاوت دربی پایتخت را بر عهده گرفت.

*پرویز مظلومی تاکنون سرمربیگری در 7 بازی دربی را تجربه کرده است که 4 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست حاصل کار او بوده است. شکست در ده دقیقه پایانی با هت تریک ایمون زاید در دربی 74، تلخ ترین تجربه وی در دربی محسوب می شود.

* در مقابل، این سومین تجربه دربی برای برانکو ایوانکوویچ، سرمربی قرمز هاست. او در دو تجربه قبلی خود، یک پیروزی و یک تساوی در کارنامه خود ثبت کرده است.

وضعيت دو تيم در جدول رده بندی
رتبهتيمبردمساويشکستگل زدهگل خوردهامتياز
2استقلال11122331945
3پرسپولیس1294382745

*استقلال به دلیل تفاضل گل بهتر، در جایگاه دوم است. 

5 بازی گذشته دو تيم
استقلالباختبردبردمساویمساوی
پرسپولیسبردمساویمساویبردبرد
بهترين بازيکن های هر تيم
استقلال تهران
بهترین گلزن هابیشترین پاس گل
سجاد شهباز زاده  (6 گل)خسرو حیدری (3 پاس گل)
امید ابراهیمی(6 گل)جابر انصاری (3 پاس گل)
جابر  انصاری ( 5 گل)سجاد شهباز زاده(3 پاس گل)

پرسپولیس تهران
بهترین گلزن هابیشترین پاس گل
مهدی طارمی (14 گل)امید عالیشاه (6 پاس گل)
علی علیپور و جری بنسون (5  گل)فرشاد احمدزاده 4پاس گل)
امید عالیشاه (2 گل)مهدی طارمی (3  پاس گل)
نتیجه 5 بازی آخر رو در رو این دو تیم
تاریخنتیجه دیدارگلزنانجام
1394/8/8استقلال 1-1 پرسپولیس-لیگ برتر
1394/2/25استقلال 0-1 پرسپولیسعلی علیپورلیگ برتر
1393/9/02پرسپولیس 2-1 استقلالمحمد نوری، امید عالیشاه؛ سجاد شهباززادهلیگ برتر
1392/10/27استقلال 0-0 پرسپولیس-لیگ برتر
1392/6/15استقلال 0-0 پرسپولیس-لیگ برتر
اظهار نظر مربیان دو تیم پیش از این دیدار

پرویز مظلومی (سرمربی استقلال): ما به دنبال آرامش هستیم  و عزم خود را جزم کرده ایم تا پرسپولیس را شکست دهیم. تیم ما که هدفش قهرمانی است، این سه امتیاز برایش خیلی مهم است. امیدواریم تیم خوب پرسپولیس را شکست دهیم و راه خود را هموار کنیم. نقاط ضعف و قوت پرسپولیس را شناخته ایم و بازیکنانمان کاملا از وضعیت حریف آگاه هستند. (صحبت های کامل مظلومی را از اینـــجابخوانید.)

برانکو ایوانکوویچ (سرمربی پرسپولیس): فکر می کنم موقعیت جدول و امتیازاتی که گرفته ایم، بهترین دعوت نامه برای هوادارانمان هست که بیایند و بازی را تماشا کنند. افتخار می کنیم مقابل  بیش از صدهزار هوادار به میدان برویم. طبیعی است در این فضا انتظار داریم که بازیکنانمان توان خود را بگذارند تا هوادارانمان خوشحال شوند و تمام تلاشمان را می کنیم تا قهرمان شویم. (صحبت های کامل برانکو را از اینــجا بخوانید.)

پیش بینی طرفداری از نتیجه این دیدار

استقلال تهران 1-1 پرسپولیس تهران

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,088
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,380
  • بازدید ماه : 15,302
  • بازدید سال : 41,302
  • بازدید کلی : 2,233,934
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور