loading...

سایت رسمی موج فوتبال

بازنده: ژوزه مورینیو در چلسیآقای خاص فصل پیش قهرمان لیگ برتر شده بود، دوباره با چلسی باشگاه محبوبش. آقای خاص قرارداد چهارساله جدیدی را با چلسی امضا کرده بود. قرار بود آقای خاص امپراطوری را در استمفورد

آخرین ارسال های انجمن

لیگ برتر انگلیس 16-2015؛ پرواز ها و سقوط ها

سیاوش سلیمی بازدید : 78 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 : 21:22 نظرات (0)


بازنده: ژوزه مورینیو در چلسی

آقای خاص فصل پیش قهرمان لیگ برتر شده بود، دوباره با چلسی باشگاه محبوبش. آقای خاص قرارداد چهارساله جدیدی را با چلسی امضا کرده بود. قرار بود آقای خاص امپراطوری را در استمفورد بریج بنا نهد، طولانی و پایدار. ولی چلسی طی 12 بازی 11 امتیاز کسب کرد، فقط 11 امتیاز! سپس در جام اتحادیه برابر استوک سیتی شکست خورد. دو هفته به سال جدید آقای خاص و چلسی با توافق دونفره جدا شده بودند.

بازنده: برندن راجرز در لیورپول

او پس از 23 سال لیورپول را تا آستانه قهرمانی لیگ پیش برده بود و شاید اگر استیون جرارد در آن دیدار لعنتی برابر چلسی به زمین نمی غلطید در صف بزرگان آنفیلد قرار گرفته بود، ولی جرارد به زمین غلطید و لیورپول فرصت قهرمانی را از کف داد. راجرز در این فصل پیش از تساوی 1-1 برابر لیورپول اخراج شده بود که خبر آن پس از بازی اعلام شد. زمانی که مردان آنفیلد طی 9 بازی فقط یک بار برنده شده بودند.

بازنده: استیو مک لارن در نیوکاسل

نیوکاسل با رهبری او قعرنشین شد و ورود رافا بنیتز هم جلوی سقوط راه راه پوش های سیاه و سفید را نگرفت.

بازنده: لوییس فن خال در منچستر یونایتد

چلسی قهرمان فصل پیش از آغاز راه به دست انداز افتاده بود. آرسنال از نیمه راه سقوط کرده بود. لیورپول در پاییز مربی اش را تغییر داده بود. منچستر سیتی سه ماه پیش از پایان فصل اعلام کرده بود مربی دیگری را به خدمت خواهد گرفت. با این وصف فن خال باز هم نتوانست یونایتد را قهرمان کند. همه انتظار داشتند فلسفه فن خال – هر چه بود – در این فصل تجلی یافته و به قهرمانی منجر شود. ولی آن چه عرضه شد فوتبال ملال آوری بود که اعتراض همه را درآورد. هر بار یونایتد به جلو تاخت روند تهاجمی با عقب کشیدن بازیکنان بدل شد به فوتبال محافظه کارانه. یونایتد فقط 46 گل زد و بیش از هر فصلی موقعیت های کمتری خلق کرد. یونایتد فصل پیش که چهارم شد 62 گل زده بود و فصل پیشتر که هفتم شد 64 گل. سرخپوش ها در اولدترافورد 24 گل زدند، در حالی که نوریچ و نیوکاسل سقوط کرده برابر تماشاگران شان 26 و 32 بار دروازه ها را گشودند. همه این ها یعنی زمان بازنشستگی لوییس فرا رسیده است.

بازنده: مانوئل پیگرینی در منچستر سیتی

سیتی قهرمان جام اتحادیه شد و پا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان گذاشت. سیتی تیم خوبی بود ولی نمی توانست بی ترحم بازی کند و حرف آخر را بزند. همه مانوئل را دوست داشتند، ولی خوب این کافی نبود.

بازنده: آرسن ونگر در آرسنال

آرسنال در ژانویه با دو امتیاز بیشتر از لستر سیتی صدرنشین لیگ بود و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شده بود و در جام حذفی هم در صف مدعیان قرار داشت. ولی چهار ماه بعد که گذشت 14 امتیاز کمتر از لستر داشت، در لیگ قهرمانان برابر بارسلونا زانو زده بود و در جام حذفی مقابل واتفورد. آنها در این مدت فقط در 6 دیدار لیگ از 15 بازی برنده شدند، یعنی مثل بورنموث. این که سقف بلندپروازی آرسنال این شده که در جدول بالاتر از تاتنهام قرار بگیرد نمایانگر پایین آمدن سقف انتظارات بود.

برنده: کلودیو رانیری و لستر سیتی

می گفتند شانس قهرمانی لستر یک در 5000 است، ولی لستر قهرمان شد. می گفتند تا بیست سال بعد تیمی نمی تواند چلسی، آرسنال و دو تیم منچستری را از آن بالا پایین بکشد، ولی لستر همه را پایین کشید. می گفتند هیچ تیمی بدون سرمایه گذاری هنگفت نمی تواند قهرمان لیگ برتر شود، ولی لستر با فقط 23 میلیون پوند قهرمان شد. می گفتند همه چیز در بلند مدت تحقق خواهد یافت و نه در کوتاه مدت، ولی چلسی که فصل پیش را با 87 امتیاز به پایان برده بود با 50 امتیاز این فصل را به آخر رساند. می گفتند لستر در اواخر فصل هم از نظر جسمی فرسوده خواهد شد و هم ذهنی، ولی آنها در هیچ زمینه ای نزول نکردند. می گفتند آمار و ارقام بازتابنده پیروزی است ولی لستر در حفظ توپ تیم 18 لیگ بود و در دقت پاس دادن تیم 20 لیگ. رانیری که همه او را در آغاز فصل به هجو گرفته بودند همه را مات کرد، مات!

برنده: جیمی واردی در لستر سیتی

آمار زیر جمع تعداد گل و پاس گل در لیگ برتر است:

یک: جیمی واردی - 30

دو: ریاض محرز - 28

سه و چهار: هری کین و سرخیو آگوئرو - 26

پنج: مسوت اوزیل- 25 

واردی که پارسال گمنام بود حالا ستاره شده است!

برنده: ریاض محرز در لستر سیتی

پسر الجزایری تبار عنوان بهترین بازیکن فصل را گرفت و حالا هیجان انگیزترین مرد میانی به شمار می رود، در حالی که لستر برایش کمتر از 400 هزار پوند پرداخته بود. قیمت پرداخت شده بازیکنانی که طی فقط سه سال اخیر بهترین بازیکن لیگ شدند به قرار زیر است:

2013: گرت بیل، 10 میلیون پوند

2014: لوییز سوارز، 23 میلیون پوند

2015: ادن هازارد، 32 میلیون پوند

برنده: پوچتینو و جوانان تاتنهام

پوچتینو توانست تاتنهام را از رتبه پنجم به رتبه سوم برساند و از 64 امتیاز به 70 امتیاز و از لیگ اروپا به لیگ قهرمانان. آن هم با تیمی که متوسط سن بازیکنانش فقط 24.9 سال بود. از هشت بازیکن تاتنهام که بیش از 30 بازی لیگ انجام دادند پنج نفر کمتر از 24 سال داشتند. از یازده بازیکن برتر جوان لیگ هفت نفر تاتنهامی بودند. تابی آلدرویرلد، دله آلی و هری کین فصل را خیره کننده سپری کردند. آلدرویرلد بهترین مدافع لیگ بود (کنار وس مورگان در لستر)، آلی حالا امید انگلیسی ها در یورو به شمار می رود و کین اولین انگلیسی است که از 1996 تاکنون در لیگ برتر طی دو فصل متوالی بیش از 20 گل زده است.

برنده: یورگن کلوپ در لیورپول

لیورپول با او طی هفت ماه هم راهی فینال جام اتحادیه شد و هم فینال لیگ اروپا. او به رغم در اختیار داشتن تیمی متوسط حال و هوای آنفیلد را به کلی عوض کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,741
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,033
  • بازدید ماه : 14,955
  • بازدید سال : 40,955
  • بازدید کلی : 2,233,587
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور