loading...

سایت رسمی موج فوتبال

http://s6.picofile.com/file/8252978968/inter_3521.jpgاینتر در نیم فصل اول صدرنشین شده بود. فقط سه بار شکست خورده بود. کسب پنج برد در پنج دیدار اول بسیار دلگرم کننده به نظر می رسید. رسانه های ایتالیایی

آخرین ارسال های انجمن

اینتر 16-2015؛ از پرواز بلند تا سقوط تمام نشدنی

سیاوش سلیمی بازدید : 77 چهارشنبه 05 خرداد 1395 : 22:37 نظرات (1)

http://s6.picofile.com/file/8252978968/inter_3521.jpgاینتر در نیم فصل اول صدرنشین شده بود. فقط سه بار شکست خورده بود. کسب پنج برد در پنج دیدار اول بسیار دلگرم کننده به نظر می رسید. رسانه های ایتالیایی پیروزی های با اختلاف یک گل اینتر را مترادف با بازی دفاعی یادآور اینتر قدیم قلمداد می کردند، ولی صدرنشینی برای هواداران سخت خوش آیند بود. در آن دوران هندانوویچ بی اشتباه بود و مدافعان شامل میراندا، گری مدل و موریو در قلب دفاع و سانتون، خوان خسوس و آلکس تلس در کناره ها معرکه بودند. میراندای 31 ساله آمده از آتلتیکو مادرید دفاع را سامان بخشیده و سایر مدافعان هم همساز با او باصلابت شده بودند.

در آن هفته ها مانچو چنان اعتماد به نفسی داشت که سیستم تیمش را تغییر می داد. دورانی که بازیکنانش انعطاف پذیر به نظر می رسیدند و بسیار کارآ. برای مثال در سیستم 2-1-3-4 پالاسیو و ایکاردی دو مهاجم بودند و بروزوویچ پشت سرشان بازی می کرد. در سیستم 3-3-4 پریشیچ، ایکاردی و لیائیچ / یووتیچ سه مهاجم بودند و فلیپه ملو، گوارین و کوندوگبیا در میانه میدان قرار داشتند. در سیستم 2-5-3 سانتون، میراندا و مدل / خسوس ترکیب دفاع سه نفره می ساختند. در سیستم 2-4-4 پریشیچ، ملو / گوارین، مدل / کوندوگبیا و بروزوویچ در میانه میدان قرار داشتند. تیم از نظر ذهنی هم قوی بود و پس از شکست غیرمنتظره چهار گله برابر فیورنتینا خود را پیدا کرد، یووه را متوقف ساخت و رم را شکست داد.

با این وصف همه چیز در نیم فصل دوم نزول کرد. تیم نزول کرد و هرگز کمرش را برای بازگشت به صدر جدول راست نکرد. باورکردنی نبود، ولی راه راه پوش های سیاه و آبی طی سه هفته ژانویه در سراشیبی افتادند. در لیگ از ساسولو شکست خوردند و از میلان سه گل دریافت کردند. سپس سه گل از یووه در جام حذفی خوردند. شکست از فیورنتینا و یووه در فوریه پایان رویای قهرمانی نراتزوری محسوب می شد. مانچو تلاش کرد رویکرد تیم را تهاجمی کند ولی دفاع شکننده تر شد ولی اینتر در نیم فصل دوم نتوانست یکی از بزرگان را مغلوب کند. نه یووه و نه ناپولی و رم را و نه میلان نزول کرده را.

فصل که تمام شد اینتر 11 بار شکست خورده بود، بیش از هر تیمی بین شش تیم اول جدول. این تعداد شکست همان تعداد شکست فصل 15-2014 بود، در حالی که ساسولو 9 بار شکست خورد و رم فقط 4 بار. سه شکست هفته های پایانی مترادف بود با دل کندن از رتبه سوم و وداع با لیگ قهرمانان. شکست با گل دیرهنگام برابر جنوا – جایی که اینتر از 2011 برنده نشده – پایان رویای لیگ قهرمانان بود که سپس به شکست از لاتزیو و در آخرین روز برابر ساسولو رسید، جایی که مردان مانچو در نیمه اول سه گل دریافت کردند.

اینتر فصل را با 50 گل زده به پایان رساند، یعنی 8 گل کمتر از فصل قبل. در صف مهاجمان اینتر، فقط ایکاردی فصل قابل قبولی را سپری کرد که طی 34 دیدار 16 گل در همه رقابت ها زد، در حالی که تعداد گل های هیچ یک از همتایانش دو رقمی نشد. ایوان پریشیچ 9 گل زد، یووتیچ 7 گل و لیائیچ فقط 4 گل. روبرتو پالاسیو در همه رقابت ها فقط 3 بار دروازه را گشود تا بدترین فصل زندگی حرفه ای اش را سپری کند. ادر که در نیم فصل از سامپدوریا آمد در 14 دیدار فقط یک گل زد تا خرید بی ثمری محسوب شود. در چنین قابی مارسلو بروزوویچ در خط میانی ستاره شکوفا شده اینتر شد. پسر 23 ساله کروات که مانچو گفته بود یکی از بهترین مردان میانی اروپا خواهد شد 7 گل زد و 5 پاس گل در همه رقابت ها داد. بیشترین درصد پاس های دقیق به این شماره 77  تعلق داشت.

بنابراین هرچند مانچینی با جمله های مثبتی از دستاورد این فصل یاد کرد ولی کارنامه اینتر در پایان راه چیزی نبود که طرفداران انتظارش را می کشیدند. فاصله 24 امتیازی با یوونتوس قهرمان و فاصله 13 امتیازی با رتبه سوم همه آرزوهای طرفداران اینتر نبود، بود؟ در کنار همه اینها مانچینی در دو فصل سپری شده در اینتر کمترین درصد پیروزی را از بدو مربیگری اش کسب کرد، یعنی 47.37 درصد. او بار اول در اینتر در 62 درصد دیدارهای نراتزوری برنده شده بود. درصد پیروزهای او در منچستر سیتی 59.16 درصد بود و در گالاتاسارای 52.17 درصد.

اینتر فصل بعد را در لیگ اروپا سپری خواهد کرد و امید مالی باشگاه به کمپانی چینی " Suning Group " است که قصد دارد بیست درصد سهام اینتر را خریداری کند و ادعا کرده بدهی های باشگاه را خواهد پرداخت. با این وصف دلشوره طرفداران قدیمی اینتر فقط پول نیست. آنها یادشان نرفته ماسیمو موراتی طی دوران طولانی در اینتر پول خرج کرد و مربیان و بازیکنان آمدند و رفتند بی آن که رویای قهرمانی را تحقق بخشند. با این وصف استخوان بندی کنونی تیم مستحکم به نظر می رسد. هندانوویچ  سنگربان قابل اطمینانی است و هرچند باشگاه های لیگ برتر انگلیس به دنبالش هستند ولی حفظ او یک "باید" به شمار می رود. میراندا، مدل، خوان خسوس، موریو، کوندوگبیا، بروزوویچ و ایکاردی بازیکنان برجسته ای به شمار می روند و اور بانگا هم از سویا وارد شده تا خط حمله را سامان بخشد. زمزمه رفتن فلیپه ملو، آلکس تلس، آدام لیائیچ، یووتیچ  به گوش می رسد که بدین معنی است اینتر تابستان شلوغی را در بازار سپری خواهد کرد.

برچسب ها نراتزوری ,
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هاست در تاریخ 1395/03/14 و 19:30 دقیقه ارسال شده است


با سپاس و قدردانی فراوان مطلب مفید و ارزنده ای بود موفق و پیروز باشید
پاسخ : خواهش میکنم نظر لطفتونه.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 3,163
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,455
  • بازدید ماه : 16,377
  • بازدید سال : 42,377
  • بازدید کلی : 2,235,009
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور