loading...

سایت رسمی موج فوتبال

به احتمال فراوان گرت ساوت‌گیت از فیل فودن در سمت چپ فاز تهاجمی انگلیس در جریان یورو 2024 استفاده خواهد برد. به گزارش فوتبال 360، نه ارلینگ هالند و نه کوین دی‌بروینه، این فصل، فیل فودن، ست

آخرین ارسال های انجمن
به احتمال فراوان گرت ساوت‌گیت از فیل فودن در سمت چپ فاز تهاجمی انگلیس در جریان یورو 2024 استفاده خواهد برد.
به گزارش فوتبال 360، نه ارلینگ هالند و نه کوین دی‌بروینه، این فصل، فیل فودن، ستاره درخشان تیم تحت هدایت پپ گواردیولا در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا بوده است. فیل در مصاف با استون‌ویلای دردسرساز، تحت حمایت رودری یک تنه تیم را به 3 امتیاز رساند تا پسران پپ بیش از این از کورس قهرمانی جا نمانند و همزمان، این بهترین خبر برای گرت ساوت‌گیت خواهد بود.
آمادگی چشمگیر فیل فودن، ستاره انگلیسی منچسترسیتی بهترین خبر برای مردی است که تیمش تابستان پیش رو برای تبدیل نایب قهرمانی اروپا به قهرمانی و تاریخ‌سازی تلاش خواهد کرد. انگلیس در یورو 2024 چاره‌ای جز قهرمانی ندارد و این واپسین فرصت گرت ساوت‌گیت برای پایان دادن به خشکسالی سه‌شیر در سال‌های متوالی گذشته خواهد بود.
آنها آخرین بار سال 1966 فاتح جام جهانی شده‌اند و از آن زمان تاکنون، آنچه برای فوتبال ملی انگلیس باقی مانده، حسرتِ از دست دادن‌ها بوده و حسرت و حسرت. نگاه به درخشش فودن اما خیال هواداران سه‌شیر از بابت تضمین سمت چپ فاز تهاجمی تیم ملی انگلیس را راحت می‌کند.
رویای پایان 58 سال طلسم
سال‌ها بازیکنانی چون راشفورد یا رحیم استرلینگ در قامت مهاجم معکوس بر این مشکل تیم در آرایش 2-4-4 سرپوش می‌گذاشتند اما انتخاب ترکیب با آرایش 2-5-3، عملاً پاسخ سرمربی در جام‌جهانی 2018 به عدم توفیق تیمش به تکیه بر سمت چپ فاز تهاجمی بود. ساوت‌گیت به نظر در یورو 2024 قرار است از آرایش 3-3-4 برای به میدان فرستادن بازیکنان استفاده ببرد و در مسیر این مهم، خلا در یک پست خاص  باید به بهترین نحو پر شود.
استرلینگ آخرین بار 15 ماه پیش در جریان جام‌جهانی 2022 قطر برای انگلیس به میدان رفته و مارکوس راشفورد به اندازه‌ای فصل بحرانی را پشت سر می‌گذارد که کمتر کسی حتی رایگان حاضر به استخدام او تا پایان فصل خواهد بود. فودن اما اگر تا پایان فصل در جریان رقابت‌های فشرده فوتبال انگلیس با مصدومیت مواجه نشود در ترکیب ابتدایی سه‌شیر برای تلاش در مسیر قهرمانی یورو 2024 حاضر می‌شود.
تک ستاره فصل عجیب منچسترسیتی
اگرچه او در جریان دیدارهای دور مقدماتی یورو 2024 چندان مورد نظر گرت ساوت‌گیت نبود اما درخشش خیره‌کننده‌اش در ترکیب منچسترسیتی، این اطمینان را می‌دهد فودن قرار است شایسته اعتماد سرمربی تیم ملی در تورنمنت پیش رو باشد. اگر منچسترسیتی در فصل جاری لیگ برتر انگلیس عنوان قهرمانی را به نام خود زده و به‌ عنوان نخستین تیم تاریخ در لیگ برتر فوتبال این کشور، چهارمین قهرمانی پیاپی را تجربه کند در فصلی که دی‌بروینه و هالند درخشش چشمگیری نداشته و کاملاً به حاشیه رفته‌اند، فودن را باید نقش اول این تاریخ‌سازی اعجاب‌انگیز دانست.

ساوتگیت اخیراً از فودن در آرایش مدنظرش در پست شماره 10 یا سمت راست فاز تهاجمی استفاده برده اما چنین استراتژی، زمانی به کار گرفته شده بود که انگلیس صعودش به تورنمنت را مسجل کرده و سرمربی، آزمون و خطا برای انتخاب ترکیب مدنظرش را پشت سر می‌گذاشت. بنابراین بعید است فودن را در همان منطقه پستش در در واپسین دیدارهای دور مقدماتی ببینیم.
3 بازیکنی که شانس خود را به فودن داده‌اند
همزمان با دیدارهای دور مقدماتی اگرچه فیل فودن آماده برای به میدان رفتن و شایسته دریافت اعتماد سرمربی بود اما گرت ساوت‌گیت ترجیح داد از جیمز مدیسون، مارکوس راشفورد و جک گریلیش در سمت چپ فاز تهاجمی استفاده ببرد. البته هر 3 در صورت تداوم روند فعلی، بعید است نظر ساوت‌گیت را به خودشان جلب کنند.
مدیسون تحت تاثیر مصدومیتی قرار گرفته که از ابتدای فصل با آن دست به گریبان بوده و راشفورد، غریبه‌ای با فوتبال بازی کردن است. گریلیش هم ظاهراً پس از فتح سه‌گانه با منچسترسیتی، چندان انگیزه‌ای برای فوتبال بازی کردن ندارد و با مشکلات آمادگی جسمانی دست و پنجه نرم می‌کند. این موضوع حکایت از عدم آمادگی کاملش دارد.
ستاره‌ای در کلاس جهانی
پپ پس از پیروزی در داربی منچستر، تمجید ویژه‌ای از فیل فودن تحت عنوان «بازیکنی در کلاس جهانی و مورد نیاز برای کسب پیروزی در دیدارهای بزرگ» داشت و ثمره این درخشش، حضور ستاره جوان در ترکیب انتخابی ساوت‌گیت برای 2 دیدار دوستانه به میزبانی ومبلی در ماه مارس بود.
فیل مقابل برزیل و بلژیک، هر 2 بازی را از ابتدا آغاز کرد اما در شرایطی که مقابل برزیل بار دیگر در سمت راست فاز تهاجمی آزموده شده بود در دیدار مقابل بلژیک به سمت چپ فرستاده شد و درخشش قابل قبولی در آن منطقه از خود به نمایش گذاشت. او در طول 90 دقیقه، 3 خلق موقعیت داشت و دقت پاسی به میزان 90 درصد از خود به نمایش گذاشت.
اعتماد به نفسی که تنها مدافعان دارند!
فیل فودن در جریان دیدار مقابل منچستریونایتد، 9 شوت به سمت چارچوب دروازه حریف شلیک کرد. این میزان، از مجموع شوت‌های تیم رقیب چه به سمت چارچوب و چه به مقصد خارج از آن، سه‌برابر بیشتر نشان داد. او رکورد شوت‌زنی به سمت چارچوب در جریان یک دیدارش با پیراهن سیتی را مقابل منچستریونایتد شکست و هر چند مقابل کریستال‌پالاس مشغول استراحت کامل بود اما از مصاف با استون‌ویلا تعداد گل‌هایش با پیراهن سیتی در چارچوب تمامی رقابت‌ها را به 21 افزایش داد.

فودن نه یک مهاجم فرصت طلب، بلکه بازیکنی است که با نهایتِ زیرکی برای گشودن دروازه رقبا تلاش می‌کند و به همین سبب امید گلی پایین‌تر از میانگین 0.10 داشته‌. میانگین لمس توپ او در برابر رقیبانی دفاعی و متراکم در زمین خودی به 116 لمس توپ می‌رسد و میانگین دقت پاس 95.2 درصد او، روی کاغذ و بدون توجه به پستی که در میدان از این جوان انتظار می‌رود، آماری است برای یک مدافع میانی توپ پخش‌کن، وقتی تیم حریف ترجیح به پرس نکردن دارد!
به چپ، چپ!
در جریان دیدار مقابل منچستریونایتد، فیل ابتدا در سمت راست فاز تهاجمی به میدان می‌رفت اما وقتی به نظر کار گره خورده بود، پپ ترجیح داد در چشم بر هم زدنی او را به سمت چپ فاز تهاجمی منتقل کند و درخشش ویژه ستاره جوان، برتری در دیدار مقابل حریفی را به سیتیزن‌ها هدیه داد که فاز تدافعی‌اش اجازه نداد ستارگان لیورپول به محوطه جریمه رسیده و امکان لمس توپ را با محبوس کردن مهاجمان و هافبک‌های قرمزها پشت محوطه جریمه از اهالی آنفیلد گرفته بود.
هرچند فودن قادر نخواهد بود در ترکیب تیم ملی آزادی عمل روزهای بازی زیر نظر پپ را دریافت کند اما انگلیس در مسابقات یورو 2024، 3 بازیکن دیگر به جز فودن دارد. آنها قادر هستند با درخشش در لحظه‌ها، پیروزی را برای تیم به ارمغان بیاورند؛ هری کین، بوکایو ساکا و جود بلینگام. 2 نفر از آنها در پست مهاجم و پشت مهاجم به میدان خواهند رفت و دیگری سمت راست فاز تهاجمی تیم‌هایش را قبضه کرده.
چه خوش‌شانسی آقای ساوت‌گیت!
بنابراین بعید است ساوت‌گیت تصمیم به استفاده همزمان از فودن و بلینگام در پست شماره 8 به صورت چرخشی داشته باشد و بر اساس چنین اصل مهمی، روی از بین بردن انگیزه ستارگانش در یک تورنمنت یک ماهه قمار نخواهد کرد. در نتیجه به میدان فرستادن فیل فودن در سمت چپ فاز تهاجمی تیم، بهترین راه‌حل برای بیشترین استفاده از پتانسیل این نسل فوتبال انگلیس در مستطیل سبز است.
فودن در ترکیب منچسترسیتی، وقتی در سمت راست فاز تهاجمی تیم حاضر است، بیش از درخشیدن با خود کلنجار می‌رود اما حضور در سمت چپ، از این ستاره جوان، یک هیولای گلزنی و کنترل جریان بازی می‌سازد. فودن بیش از پیش در فصل جاری تحت هدایت پپ به حضور در سمت چپ فاز تهاجمی اقبال نشان داده و حرکاتش به سمت مرکز میدان مقابل محوطه جریمه تیم حریف، هر خط دفاعی را با تصور حضور جود بلینگام در حمایت از او یا فرارها و موقعیت‌شناسی هری کین، تسلیم می‌کند.
اگر مصدومیت گریبانگیر نشود...
تنها نکته‌ نگران‌کننده در مورد بازی گرفتن از فیل در سمت چپ فاز تهاجمی، عدم حضور یک بازیکن حامی در همان جناح برای اهدای آزادی عمل به فودن یا حضور همزمان مدافعانی چون لوک شاو و بن‌چیلول در سمت چپ فاز تدافعی تیم خواهد بود.
با صرفنظر از نگرانی‌ها، باید اذعان داشت اگر مصدومیت بازیکنان دست گرت ساوت‌گیت برای انتخاب ترکیب در یورو 2024 را نبندد و تیم ملی انگلیس ترکیب کاملش را در طول مدت زمان تورنمنت تا دیدار نهایی احتمالی در اختیار داشته باشد، سه‌شیر قادر خواهد بود با تکیه بر حضور فودن در سمت چپ، بدون نگرانی از بابت این پاشنه آشیل در سال‌های اخیر، رویای قهرمانی در جام ملت‌های اروپا برای نخستین بار در تاریخ را باور کرده و به آن پر و بال دهد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,081
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,373
  • بازدید ماه : 15,295
  • بازدید سال : 41,295
  • بازدید کلی : 2,233,927
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور