loading...

سایت رسمی موج فوتبال

منچستر یونایتد یکی از باشگاه‌های فوتبال حرفه‌ای لیگ برتر انگلستان است . این باشگاه دارای استادیومی اختصاصی به نام الدترافورد با ظرفیت 76.500 نفر در حومهٔ شهر منچستر است که بعد از ویم

آخرین ارسال های انجمن

با گران قیمت ترین باشگاه جهان اشنا شوید

سیاوش سلیمی بازدید : 292 سه شنبه 27 تیر 1391 : 11:21 نظرات (5)

http://up.tarafdaran-football.ir/mnu.jpg

منچستر یونایتد یکی از باشگاه‌های فوتبال حرفه‌ای لیگ برتر انگلستان است . این باشگاه دارای استادیومی اختصاصی به نام الدترافورد با ظرفیت 76.500 نفر در حومهٔ شهر منچستر است که بعد از ویمبلی بزرگ‌ترین استادیوم بریتانیا محسوب می‌گردد . بنا بر گفته سر بابی چارلتون به این ورزشگاه « تئاتر رویاها » نیز می‌گویند .

امروزه این باشگاه با داشتن حدود سیصد و سی میلیون هوادار در تمام دنیا ، پر طرفدارترین تیم در جهان است . این تیم همراه با لیورپول پرافتخارترین تیم لیگ فوتبال بریتانیا نیز هست که در طی بیست سال از سال ۱۹۸۶ توانسته ۱۸ بار عنوان قهرمانی مسابقات مختلف را کسب کند . منچستر یونایتد اولین قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را با پیروزی ۴ بر ۱ در برابر بنفیکا در سال ۱۹۶۸ کسب کرد . همچنین این باشگاه با قهرمانی در ۱۱ جام حذفی انگلستان ، پرافتخارترین تیم در این زمینه می‌باشد .

از سال ۱۹۹۰ باشگاه منچستر یونایتد ثروتمند ترین باشگاه ‌فوتبال در دنیا است و تا به امروز که در رتبه اول ثروتمندترین باشگاه‌ها قرار دارد ، دچار لغزش نشده است ، این باشگاه از لحاظ ارزش مالی باشگاه‌های فوتبال جهان گران قیمت ترین باشگاه جهان محسوب میشود .

از نوامبر ۱۹۸۶ تاکنون ، مربی مشهور اسکاتلندی ، سر الکس فرگوسن ، سکان هدایت تیم را در دست دارد . گری نویل نیز از زمانی که روی کین منچستریونایتد را ترک کرد (در سال ۲۰۰۵) ، کاپیتانی تیم شیاطین سرخ را بر عهده گرفته‌است . 

افتخارات منچستر یونایتد  

قهرمانی در لیگ دسته اول و لیگ برتر : ۱۹۰۸، ۱۹۱۱، ۱۹۵۲، ۱۹۵۶، ۱۹۵۷، ۱۹۶۵، ۱۹۶۷، ۱۹۹۳، ۱۹۹۴، ۱۹۹۶، ۱۹۹۷، ۱۹۹۹، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۳ ، ۲۰۰۷ ، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا : ۱۹۶۸، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۸

قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان : ۱۹۹۹ و ۲۰۰۸

قهرمانی در جام حذفی انگلستان : ۱۹۰۹، ۱۹۴۸، ۱۹۶۳، ۱۹۷۷، ۱۹۸۳، ۱۹۸۵، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۱۹۹۶، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۴

قهرمانی در جام اتحادیه انگلستان : ۱۹۹۲ و ۲۰۰۶و ۲۰۰۹

قهرمانی در جام خیریه انگلستان : ۱۹۰۸، ۱۹۱۱، ۱۹۵۲، ۱۹۵۶، ۱۹۵۷، ۱۹۶۵، ۱۹۶۷، ۱۹۷۷، ۱۹۸۳، ۱۹۹۰، ۱۹۹۳، ۱۹۹۴، ۱۹۹۶، ۱۹۹۷، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸

قهرمانی در سوپر جام اروپا : ۱۹۹۱

قهرمانی در جام در جام اروپا : ۱۹۹۱

 تاریخچه  ورزشگاه

الدترافورد یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال در بریتانیا و جهان است . در اوضاع و احوالی که بسیاری از باشگاه‌ها از ورزشگاه‌های قدیمی خود به محل‌هایی جدید نقل مکان می‌کنند ، منچستر الدترافورد را حفظ می‌کند و به جای رفتن به جایی دیگر همان ورزشگاه قدیمی را توسعه می‌دهد .

بابی چارلتون اسطورهٔ فوتبال انگلستان این ورزشگاه را « تئاتر رویاها » نامیده‌است .

« زیباترین و بهترین در نوع خود . فوق‌العاده‌ترین ورزشگاهی که تابه حال دیده‌ام . این ورزشگاه در دنیا نظیر ندارد و افتخار شهر منچستر است . اینجا خانهٔ تیمی است که در آن می‌تواند شگفتی بیافریند و ... » این جملات نویسندهٔ یکی از روزنامه‌های منچستر در روز پس از افتتاح ورزشگاه در سال ۱۹۱۰ است .

ورزشگاه الدترافورد حدود یک قرن عمر دارد . پیش از آن تیم منچستر ورزشگاهی کوچک و قدیمی داشت و الدترافورد به عنوان خانهٔ جدید باشگاه در غرب شهر منچستر بنا شد . الدترافورد در آن دوران با هزینه‌ای معادل ۶۰ هزار پوند ساخته شد که در زمان خود رقمی سرسام آور بود . آرچینا لیچ مهندس معروف اسکاتلندی طراح این ورزشگاه بود . او ورزشگاه‌های معروف وایت هارت لین در شمال شهر لندن و همدن پارک در شهر گلاسگو را نیز طراحی کرده‌است . الدترافورد در سالهای ۱۹۱۱ و ۱۹۱۵ فینال جام حذفی انگلیس را برگزار کرد و در سال ۱۹۲۰ پذیرای بیشترین تماشاگر در بازی منچستر یونایتد مقابل آستون ویلا بود .

در جنگ جهانی دوم الدترافورد در بمباران نیروی هوایی آلمان بشدت آسیب دید و تیم منچستریونایتد از ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۹ بازی‌های خود را در ورزشگاه مین رود باشگاه منچستر سیتی برگزار می‌کرد . برای جام جهانی ۱۹۶۶ ورزشگاه الدترافورد بازسازی شد و بازی مجدد فینال جام حذفی سال ۱۹۷۰ بین چلسی و لیدز یونایتد در این ورزشگاه برگزار گردید .

الدترافورد اولین ورزشگاه انگلیس در دهه ۱۹۷۰ به حساب می‌آید که در آن حصار نصب کردند تا تماشاگران متعصب خشمگین نتوانند به زمین مسابقه حمله کنند .

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط sajjad esmaeili در تاریخ 1348/10/11 و 19:39 دقیقه ارسال شده است

سلام بنر پاتوق رئالی ها تغییر کرده لطفا جدیدرو از تو سایتم کپی کنید و بذارید تو ساییتون ممنونشکلکشکلک

این نظر توسط مدیریت زرین دانلود در تاریخ 1348/10/11 و 23:20 دقیقه ارسال شده است

سلام. ممنون ازوب بسیار خوبتون.
اگر مایل به تبادل بنرهستید این بنر رادرسایت خود قرار داده ودربخش نظرات سایتم آدرس بنر خود را دهید تامن بنر شما را بگذارم.
ممنون.
http://www.aksup.ir/images/0597vbz0hp6315gtxb28.gif

این نظر توسط فرشاد در تاریخ 1348/10/11 و 18:46 دقیقه ارسال شده است

سلام ایشالله نویسنده گیرت بیاد/راستی من نمیتونم اینجا بنر بدم چون نمیشه کلیک راست کنم /بنر سومی از سایتمو بردار به همون ادرس سایتم لینکم کنشکلک

این نظر توسط ALI در تاریخ 1348/10/11 و 15:46 دقیقه ارسال شده است

سلام
من بنرتون رو گذاشتم لطفا شما هم بنر ما رو بذارید و ما رو با نام بزرگترین سایت هواداران باشگاه آلمینیوم هرمزگان لینک کنید و خبر بدید تا شما رو با چه اسمی لینک کنم


کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,290
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,582
  • بازدید ماه : 15,504
  • بازدید سال : 41,504
  • بازدید کلی : 2,234,136
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور