loading...

سایت رسمی موج فوتبال

 بیست و یکمین فصل رقابت های لیگ برتر انگلیس، کمتر از یک هفته پس از پایان بازی های المپیک، از امروز آغاز خواهد شد تا تب و تاب فوتبال جای خالی المپیک را برای اهالی جزیره پر کند. نسبت به تابستان

آخرین ارسال های انجمن

 بیست و یکمین فصل رقابت های لیگ برتر انگلیس، کمتر از یک هفته پس از پایان بازی های المپیک، از امروز آغاز خواهد شد تا تب و تاب فوتبال جای خالی المپیک را برای اهالی جزیره پر کند. نسبت به تابستان قبل، بزرگان جزیره تابستان چندان پرمشغله ای را سپری نکردند و نقل و انتقالات پر سروصدایی در این حوالی رخ نداد. انتقال فن پرسی به منچستریونایتد و انتقال احتمالی مودریچ به رئال، تنها انتقال های بزرگ تابستان امسال جزیره بود. با توجه به این شرایط، بسیاری از کارشناسان همچنان منچسترسیتی را مدعی اصلی قهرمانی می دانند و معتقدند شاگردان مانچو با تجربه ای که از کسب قهرمانی سال گذشته به دست آورده اند، می توانند بار دیگر بالاتر از رقبا قرار بگیرند اما تجربه نشان داده منچستریونایتد همیشه بعد از یک فصل ناکامی قدرتمندتر از همیشه به میادین بازمی گردد. علاوه بر این، نباید چلسی، آرسنال و لیورپول را فراموش کرد؛ اگرچه این سه تیم در مقایسه با تیم های شهر منچستر از کیفیت پایین تری برخوردار هستند، اما نگاهی به عملکرد آنها در فصل گذشته نشان می دهد که نمی توان آنها را به طور کامل از کورس قهرمانی خارج کرد.

آرسنال؛ عصر جدید

 

کابوس ونگر در تمام طول تابستان، سرانجام در آخرین روزهای بازار نقل و انتقالات تعبیر شد و رابین فن پرسی، ستاره هلندی توپچی ها، راهی منچستریونایتد شد. سرمربی هلندی با به خدمت گرفتن بازیکنانی مانند پودولسکی، ژیرو و کاسورلا، امیدوار بود که فن پرسی را در امیریتس حفظ کند اما در نهایت نتوانست مانع از جدایی ستاره هلندی شود که در 29 سالگی به دنبال کسب جام در آخرین روزهای دوران حرفه ای اش است. از سوی دیگر گفته می شود آرسنال الکس سونگ را نیز به بارسا واگذار خواهد کرد تا این فصل شاهد یک آرسنال کاملا متفاوت باشیم. مطمئنا آرسنال فصل جدید را به اندازه فصل گذشته ضعیف و دور از انتظار آغاز نخواهد کرد و حتی با توجه به خریدهایی که انجام داده، می تواند دردسر بیشتری برای حریفان ایجاد کند اما انتظار قهرمانی این تیم در لیگ برتر چندان واقع گرایانه نیست. جایگاه این تیم در پایان فصل می تواند بین رتبه های سوم تا پنجم در نوسان باشد.

منچسترسیتی؛ رویای قهرمانی دوباره

 

هرچند سیتی در این تابستان تنها جک رادول را به خدمت گرفت و دیگر خبری از خریدهای پرهزینه فصل گذشته نبود واین مسئله حتی باعث اعتراض مانچینی شد، اما سیتی با همین تیم هم می تواند بار دیگر قهرمانی را در لیگ برتر را تجربه کند. در واقع آنچه آبی های شهر منچستر بیش از همه به آن نیاز داشتند، ثبات و حفظ اسکلت اصلی فصل گذشته شان بود که از عهده آن برآمدند. هیچ یک از ستاره های این تیم راهی باشگاه "اتحاد" را ترک نکردند و این بهترین خبر برای مانچو بود. سیتی در شرایط فصل گذشته قهرمانی در جزیره را جشن گرفت که بازیکنانی مانند تبس و بالوتلی حاشیه های زیادی ایجاد کردند و حتی مهاجم آرژانتینی برای 6 ماه از میادین دور بود. اگر مانچینی بتواند این حاشیه ها را از تیمش دور کند، بی تردید سیتی در فصل پیش رو می تواند بیش از یک جام را به کارنامه اش اضافه کند.

چلسی؛ تغییر نسل

بزرگترین تصمیم مدیران چلسی ( درواقع آبراموویچ) در این تابستان، دائمی کردن قرارداد روبرتو دی متئو بود. مربی جوان ایتالیایی که به عنوان مربی موقت، جانشین ویلاس بواس شد، با فتح FA Cup و چمپیونزلیگ، ثابت کرد که شایستگی این اعتماد را دارد. خریدهای تابستانی چلسی نشان داد که دی متئو به دنبال ساختن تیمی برای آینده است. برادران آزارد، اسکار و مارکو مارین همگی زیر 24 سال دارند و می توانند در فصول آینده به ارکان اصلی چلسی تبدیل شوند. دی متئو همچنین به دنبال به خدمت گرفتن یک مدافع راست تا بتواند جای خالی ژوزه بوسینگوا را پر کند.احتمالا نگرانی اصلی دی متئو برای این فصل، خط حمله تیمش خواهد بود. اینکه تورس می تواند جای خالی دروگبا را پر کند، سوالی است که  ذهن بسیاری از هواداران چلسی را پر کرده و مطمئنا یکی از دغدغه های سرمربی ایتالیایی نیز هست. قهرمانی با این تیم کار دشواری است اما مطمئنا آبی ها در یکی از چهار پله اول لیگ قرار خواهند گرفت.

لیورپول؛ عصر راجرز

علی رغم اینکه کنی دالگلیش توانست فصل گذشته لیورپول را به فینال دو جام اتحادیه و FA Cup  برساند و دو یک جام را هم به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کند، اما رتبه هشتم جدول چیزی نبود که مدیران باشگاه مرسی سایدی بتوانند با آن کنار بیایند. در نهایت برندان راجرز جانشین دالگلیش شد تا دوره جدیدی در این باشگاه آغاز شود. راجرز روزهای خوبی را در سوانسی سپری کرد و بی تردید مربی آینده داری است اما کار کردن در باشگاهی مانند لیورپول که جو ویژه ای بر آن حکمفرماست، به توانایی های ویژه ای نیاز دارد. البته راجرز سابقه کار در باشگاه چلسی در زمان مورینیو را دارد و به خوبی از جو حاکم بر یک باشگاه بزرگ آگاه است. او خریدهای زیادی انجام نداد و تنها جو آلن، فابیو بورینی و اسامه السعیدی را به خدمت گرفت اما حفظ لوئیس سوارس، بی تردید، بزرگترین دستاورد او بود. برای هواداران لیورپول هیچ چیز به اندازه قرار گرفتن پایین تر از رقیب همشهری، اورتون، در جدول رده بندی دردناک نیست اما احتمالا این اتفاق در پایان این فصل رخ نخواهد داد.

منچستریونایتد؛ اژدهای خیزان

یونایتدها فصل گذشته به هیچ جامی دست پیدا نکردند و حتی در لیگ قهرمانان در همان مرحله گروهی حذف شدند؛ آنها در قهرمانی لیگ برتر را نیز به دراماتیک ترین شکل ممکن از دست دادند تا فصل پیش رو، به فصلی حیثیتی برای فرگوسن تبدیل شود. ناکامی ها همیشه انگیزه پیرمرد اسکاتلندی را برای رسیدن به قهرمانی های تازه بیشتر می کند و این فصل، می تواند یکی از بازگشت های رویایی او باشد. آنچه منچستریونایتد را در فصل گذشته بسیار آزار داد، مصدومیت های پیاپی بود؛ اتفاقی که فرگوسن امیدوار است در این فصل برای تیمش رخ ندهد. هرچند او این فصل را نیز در شرایطی آغاز خواهد کرد که بازیکنانی مانند اسمالینگ و اونز هنوز دچار مصدومیت هستند. اما در سمت مقابل، خرید شینجی کاگاوا و رابین فن پرسی، یک خط حمله رویایی را برای یونایتدها شکل داده است؛ خط حمله ای که فرگوسن آن را به خط حمله این تیم در فصل 99-1998 تشبیه کرد. بی تردید اگر زوج رونی- فن پرسی به خوبی شکل بگیرد، یونایتدها می توانند به قهرمانی دوباره در انگلیس و اروپا امیدوار باشند.

تاتنهام؛ روزهای بعد از ردنپ

فصل گذشته می توانست یکی از به یادماندنی ترین فصول تاتنهام باشد اما افت ناگهانی این تیم در مقطع پایانی فصل، همه چیز را خراب کرد و در نهایت، با قهرمانی چلسی در چمپیونزلیگ، حتی کسب رتبه چهارم هم نتوانست موجب صعود تاتنهام به لیگ قهرمانان شود. این اتفاق موجب بالا گرفتن اختلاف دنیل لوی و هری ردنپ، رئیس و سرمربی باشگاه شد و در نهایت اخراج این مربی باتجربه را به همراه داشت. ویلاس بواس که در چلسی روزهای خوبی را سپری نکرد، به پیشنهاد تاتنهام پاسخ مثبت داد تا روزهای تاریکش در لندن را پاک کند. سرمربی پرتغالی خیلی زود دست به کار شد و بازیکنانی مانند ژیلفی سیگوردسون و یان ورتونن را به خدمت گرفت اما بازنشستگی لدلی کینگ و جدایی قریب الوقوع لوکا مودریچ می تواند در فصل پیش رو برای او دردسرساز شود. مودریچ در دو- سه فصل اخیر نقش غیرقابل انکاری در موفقیت های تاتنهام داشت و پیدا کردن جانشینی مناسب برای او کار بسیار دشواری است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,058
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,350
  • بازدید ماه : 14,272
  • بازدید سال : 40,272
  • بازدید کلی : 2,232,904
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور