loading...

سایت رسمی موج فوتبال

  فصل جدید لالیگا از یکشنبه آغاز می‌شود و بارسلونا آماده به نظر می‌رسد. باشگاه کاتالان در تمامی پنج دیدار پیش‌فصل خود پیروز شده – هرچند بردهای مقابل منچستریونایتد و پا

آخرین ارسال های انجمن
ehsan a بازدید : 267 یکشنبه 29 مرداد 1391 زمان : 10:40 نظرات (0)

 

فصل جدید لالیگا از یکشنبه آغاز می‌شود و بارسلونا آماده به نظر می‌رسد. باشگاه کاتالان در تمامی پنج دیدار پیش‌فصل خود پیروز شده – هرچند بردهای مقابل منچستریونایتد و پاری سن ژرمن در ضربات پنالتی بود – و به نظر می‌رسد بازیکنان به‌خوبی توانسته‌اند با تیتو ویلانووا کار کنند.

اعتماد به نفس بارسا از نو برگشته و آنها می‌خواهند پس از آن که لالیگا را در فصل 12-2011 به رئال مادرید واگذار کردند دوباره به قهرمانی برسند. کاتالان‌ها فصل پیش اشتباهات بسیار زیادی داشتند و بهایش را هم پرداختند. این بار آنها امیدوارند که اوضاع متفاوت باشد.

این‌جا به پنج دلیل قهرمانی بارسلونا در فصل پیش رو می‌پردازیم.

 

بازیکنان مشتاق‌اند نشان دهند می‌توانند دوران درخشان چهار سال گذشته خود را تکرار کنند، هرچند که پپ گواردیولا در اوایل تابستان رفته باشد.

بارسلونا با مربی سابقش از 19 قهرمانی ممکن به 14 عنوان رسید و تیتو ویلانووا، مربی جدید هم در تمامی این افتخارات همراه تیم بود و به نظر می‌رسد کار دوست و استادش را تکرار می‌کند.

ویلانووا برای این چالش حاضر است و می‌گوید نمی‌خواهد با گواردیولا رقابت کند. او البته به‌خوبی می‌داند که مرتبا با پپ مقایسه خواهد شد. همه در باشگاه می‌خواهند او موفق شود و امیدوارند او تیم را به شکلی روان از دوران گذار عبور دهد.

پروژه بارسا همانی است که بود. بازیکنان همان‌ها هستند و ویلانووا دانش لازم را دارد. تیتو ثابت خواهد کرد که پس از پپ زندگی ادامه دارد.

 

 

بارسلونا با بودجه 40 میلیون یورویی که برای خرید کنار گذاشته بود تنها یک بازیکن تا حالا خریده. یوردی آلبا. الکس سونگ، هافبک آرسنال هم در روزهای آینده به بارسلونا می‌رود تا چند پست را تقویت کند، و این احتمالا پایانی خواهد بود بر انتقالات این فصل بارسلونا.

 

طرفداران بارسا دوست داشتند ببینند مهاجمان جدیدی به باشگاه می‌آیند، به‌ویژه که لیونل مسی فصل گذشته در این پست تک و تنها بود، اما با بازگشت داوید ویا از مصدومیت، برگشتن پدرو به فرم خوبش پس از فصل پرفرازونشیب 12-2011 و تمایل الکسیس سانچس به اثربخشی حتی بیشتر در دومین فصل حضور در بارسا، کاتالان‌ها گزینه‌های خوبی در حمله دارند. بی‌تردید تعداد مصدومیت‌های آنها در این فصل هم به پای فصل گذشته نخواهد رسید.

 

اشتباهات فصل گذشته باعث شد دو قهرمانی مهم از دست برود. بارسا چهار عنوان در فصل 12-2011 کسب کرد اما لالیگا و لیگ قهرمانان را از دست داد.

 

اما کاتالان‌ها در تابستان شلوغ‌شان آن ناامیدی‌ها را دور ریختند و اکنون می‌خواهند دو عنوان برجسته را در این فصل به دست بیاورند.

مسی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان یک پنالتی را مقابل چلسی از دست داد و بی‌صبرانه می‌خواهد بارسلونا را به نقطه اوج فوتبال اروپا برساند وآن اشتباه را جبران کند. این یعنی زنگ خطر برای دیگران.

 

برای بارسلونا بی‌تردید حکایتی ناتمام از فصل قبل مانده؛ از زمانی که ژوزه مورینیو و تیتو ویلانووا دعوای زشتی با هم کردند.

مورینیو در رفتاری مشهور انگشت در چشم ویلانووا کرد و همین به‌تازگی، یک سال پس از آن ماجرا معذرت‌خواهی کرده. بارسایی‌ها ناراحتند که این مربی پرتغالی در این مدت پوزش نخواست و کاتالان‌ها بیشتر از آن از این ناراحت شدند که مربی مادرید از جریمه فدراسیون فوتبال اسپانیا گریخت.

بارسایی‌ها شاید هنوز برافروخته باشند، اما بر این باورند که هیچ انتقامی بهتر از بازگرداندن لالیگا از ویترین بزرگ‌ترین رقیبشان نیست.

 

بارسلونا به‌شدت به لاماسیا افتخار می‌کند. آنها امروز می‌توانند تیمی به میدان بفرستند که کاملا از بازیکنان پرورش‌یافته خود باشگاه تشکیل شده. تیتو بازیکنان بسیاری در اختیار دارد و می‌تواند استعدادهای فراوانی از از لاماسیا به خدمت بگیرد، از جمله بهترین آنها: لیونل مسی.

بارسا فصل پیش با بحران مصدومیت روبرو بود و این فصلی عجیب برای باشگاه کاتالان بود. اما آنها می‌خواهند نشان دهند تیمشان قدرتمندترین در لالیگا است و آنها با داشتن مسی، ستاره مسابقات را در اختیار دارند.

بارسا در سال‌های گذشته اشتباهات متعددی در انتقالات داشت و پول خود را روی بازیکنانی هدر داد که در نوکمپ نتوانستند جا بیفتند. اما اکنون آنها تیمی متوازن دارند، و اگر مصدومیت‌های فراوان سال گذشته پیش نیاید، آنها می‌توانند بزرگ‌ترین قهرمانی‌ها را از آن خود کنند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5671
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 928
  • باردید دیروز : 2,284
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 4,638
  • بازدید ماه : 24,698
  • بازدید سال : 50,698
  • بازدید کلی : 2,243,330
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور