loading...

سایت رسمی موج فوتبال

داستان مربوط می شود به بازی رفت این دو تیم در سال گذشته و شادی غیر متعارف دو بازیکن بد شانس پرسپولیس که در جلوی دوربین های تلویزیونی دست به حرکتی زدند که مدتها نه فقط فضای پیرامون فوتبال که به نوعی

آخرین ارسال های انجمن

داماش – پرسپولیس/ جنجال از در و دیوار می بارد!

ehsan a بازدید : 273 یکشنبه 29 مرداد 1391 : 12:02 نظرات (0)

داستان مربوط می شود به بازی رفت این دو تیم در سال گذشته و شادی غیر متعارف دو بازیکن بد شانس پرسپولیس که در جلوی دوربین های تلویزیونی دست به حرکتی زدند که مدتها نه فقط فضای پیرامون فوتبال که به نوعی همه ی جامع را تحت تاثیر قرار داد! موجی از انتقاد و خون خواهی بود که از همه جا بر سر جامعه ی ورزش آوار گردید و تو گویی که همه پاکند و منزه!

پس از آن نوبت به محرومیت های چند ساله و کمر شکن رسید که هنوز یکیشان محروم است از پا به توپ شدن در مستطیل سبز. پس از آن بازی برگشت فرا رسید و در حالی که فشار از همه جا بر روی پرسپولیس بود و نتایج نا امید کننده شیرازه ی تیم را از هم پاشیده بود، یک داماش سر حال و با انگیزه در تهران از راه رسید و جلوی پرسپولیس قد علم کرد. پرسپولیس که بازی رفت را در رشت با نتیجه ی سه بر دو به برتری رسیده بود این بار در تهران با نتیجه دو بر یک مغلوب داماش در مسابقه ای شد که در دقیقه 92 توسط داور به دلیل هتاکی بیش از حد هوادارانش نیمه تمام خاتمه یافت و البته منجر به محرومیت سه جلسه ای هوادارنش نیز گردید.

 

و امسال داستان این جنجال ابتدا با اعتراض پرسپولیسی ها به ورزشگاه دکتر عضدی آغاز شد و سپس چانه زنی و فشار داماشی ها مبنی بر اصرار بازی در این ورزشگاه بحث داغ رسانه ها گردید تا خلاصه و به هر زحمتی این بازی در همان عضدی چمن مصنوعی قرار است برگزار شود.

گلزنان سال پیش:

از هشت گلی که سال پیش بین دو تیم رد و بدل گردید دو گل را چاوشی و یک گل را مهدوی و غلامی برای داماش زدند و کریمی و هاشمیان و نوری و نوروزی زننده گلهای پرسپولیس بودند که البته فردا فقط از جمع آنها نوروزی، کریمی و چاوشی و مهدوی شانس حضور در میدان را دارند.

مصدوم و محروم:

هرچند که گفته شده چاووشی و مهدوی از داماش مصدوم هستند اما به احتمال زیاد هر دوی آنها به بازی می رسند. پرسپولیس هم مصدوم و محروم ندارد،هرچند که جناب ژوزه با بیرون گذاشتن بازیکنانی مانند بنگر و مهدوی کیا و محمد نوری و علی عسگر و همچنین احتمال نیمکت نشینی جلال حسینی و کریمی به دلیل دو اخطاره بودن، دست به خود محروم گری زده است! به احتمال زیاد جوانترین پرسپولیس لیگ دوازدهم مقابل داماش قرار خواهد گرفت. ژوزه البته در کنفرانس گفته که برای من سن یک عدد بیش نیست و بازیکنان تراز اول تازه در سنین بالا شکوفا می شوند. دلمشغولی اصلی ژوزه عدم آمادگی هشت ملی پوشش برای همراهی تیم ملی است.باید دید کی روش با دعوت از این همه بازیکن قصد ضربه زدن به دشمن دیرینه را داشته یا یک اتفاق بیشتر نبوده است.

چهره های ویژه:

از چهره های جنجالی دو بازی رفت و برگشت سال پیش یکی رفته و یکی مانده است. بله مازیار زارع به انزلی بازگشته و افشین چاوشی تنها مانده در این بازی! البته اگر مهدوی کیا به رشت می آمد چهره ی جنجالی بازی او بود ولی خب شاید جای یک چهره ی خاص را بتوان در جلال حسینی که سابقه ی جنجال در رشت را دارد پر کند. علی کریمی کاپیتان پرسپولیس به دلیل گیلانی بودن در رشت به شدت محبوب است البته.

چهره های خاص فقط مربوط به زمین نمی شود و باید کمی دید را گسترده کرد و به قسمت وی آی پی هم نگاه کرد.بله جناب مهندس امیر عابدینی و مهندس قویدل و سردار رویانیان.چه کسی است که نداند این سه نفر از طرق مختلف به شدت به یکدیگر گره خورده اند و از هر طرف که نگاه می کنی با هم آشنا در می آیند! حال باید دید این فامیل بازی به نفع کدام سو خواهد بود؟

این بازی یک چهره ی خاص دیگر هم خواهد داشت: احمد صالحی داور مسابقه که آخرین بار مسابقه ی همین داماش با نفت را سوت زد در همین ورزشگاه و به دلیل اشتباه داوری چند ماه محروم شد و حالا دوباره با سوت زدن مقابل داماش به میادین بازگشته است.باید دید که تقدیر برای او چگونه رقم خواهد زد؟

شرایط جدول:

آمار می گوید که داماش و پرسپولیس تقریبا هم تراز هستند.داماش با یک برد و دو تساوی و یک باخت یازدهم هست و پرسپولیس با یک برد و یک تساوی و دو باخت سیزدهم.داماش شش گل زده و پرسپولیس چهار گل و هردو هم شش گل نوش جان کرده اند. هر دو تیم چشم به پیروزی در این بازی دوخته اند و هر که ببازد با بحران پیوند جدا نشدنی خواهد خورد!

داربی بلای جان هر دو تیم

همانگونه که پرسپولیس یک چشم به زمین دارد و یک چشم به مسابقه ی با استقلال در هفته ی بعد، وضع داماش خیلی هم متفاوت نیست.این آخرین مسابقه ی داماش پیش از الگیلانو در عضدی خواهد بود و همه دلهره دارند که اگر کسی دست از پا خطا کند شاید داماش به راحتی خوردن یک آب میزبانی نبرد موسمی شمالی ها را از دست بدهد.اتفاقی که با حواشی تمرین پرسپولیس در رشت خیلی هم دور از ذهن نخواهد بود. فعلا که همه دارند چپ و راست بیانیه می دهند که هوای نقلدان را داشته باشید و بهانه دست کسی ندهید اما .....

پیشگویی:

هرچند داماش جنگ بیرون میدان را با به کرسی نشاندن حرفش مبنی بر بازی در عضدی برده است، اما نباید فراموش کرد که این اخبار حاشیه ای تمام فکر داماشی ها را معطوف به خود کرده است. اگر بخواهیم منطقی به داستان نگاه کنیم باید بگوییم که پرسپولیس اگر بتواند از پس مهار داماش در ده دقیقه ابتدایی بر آید می تواند با برد به تهران باز گردد.شاید دو بر صفر! اما خب در اغلب مواقع فوتبال خیلی هم منطق پذیر نیست.چیزی که البته دور از ذهن نیست امکان مساوی است، البته در این صورت از حالا باید صدای خونخواهی طرفداران فوتبال پاک را شنید!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,680
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,972
  • بازدید ماه : 14,894
  • بازدید سال : 40,894
  • بازدید کلی : 2,233,526
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور