loading...

سایت رسمی موج فوتبال

حال كه دربي حساس پايتخت پيش‌روي پيرمرد پرتغالي و پرسپوليس قرار دارد هم نمي‌توان به صراحت گفت آيا بازيكنان نامداري كه همه با انگشت نشان مي‌دهند اصلا روي نيمكت خواهند نشست يا نه. حالا

آخرین ارسال های انجمن

دربی 75/ پرسپولیس و هزاران پرسش: در ذهـن پيرمرد چه مي‌گذرد؟

ehsan a بازدید : 239 پنجشنبه 02 شهریور 1391 : 15:46 نظرات (0)

حال كه دربي حساس پايتخت پيش‌روي پيرمرد پرتغالي و پرسپوليس قرار دارد هم نمي‌توان به صراحت گفت آيا بازيكنان نامداري كه همه با انگشت نشان مي‌دهند اصلا روي نيمكت خواهند نشست يا نه. حالا كه دربي نزديك است حساسيت‌ها و گمانه‌زني‌ها روي تركيب سرخ‌ها بيشتر از قبل شده و البته به نظر مي‌رسد سرگيجه تا ساعتي قبل از شروع بازي ادامه داشته باشد.

* ارنج اولیه

پرسپوليس در پنج ديدار گذشته‌اش با دو سيستم 2-4-4 و 1-3-2-4 به مصاف حريفان رفته و البته بعضا مانوئل در طول بازي با تغييراتي كه در تيمش اعمال كرده به سيستم‌هاي ديگر شيفت كرده است. مانوئل در آبادان از سيستم 2-4-4 استفاده كرد اما در تهران و مقابل فجر با سيستم 1-3-2-4 به حريف باخت. پس در مصاف با گهر دورود دوباره به 2-4-4 برگشت و اين سيستم را در ديدار با صبا هم به كار گرفت البته در بين دو نيمه بازي‌ صبا او به سيستم مورد علاقه پرتغالي‌ها يعني 3-3-4 روي آورد كه باز هم نتيجه نگرفت. بالاخره اينكه در رشت مانوئل تيمش را با سيستم 1-3-2-4 به ميدان فرستاد اما با گلي كه دريافت كرد به تدريج سيستم 3-3-4 را در زمين پياده كرد كه البته باز هم نتيجه نگرفت. حال اين سوال پيش مي‌آيد كه پيرمرد پرتغالي در مصاف با استقلال چه سيستمي را برمي‌گزيند؟ آيا چينش مهره‌ها و تغيير سيستم براساس آناليز حريف صورت خواهد گرفت يا توانايي‌هاي بازيكنان پرسپوليس و شناخت مانوئل از نفراتش؟ در اين بين به نظر مي‌رسد استفاده از سيستم

2-4-4 در بازي جمعه براي پرسپوليس محتمل‌تر باشد چرا كه با توجه به مصدوميت دو هافبك دفاعي تيم (آقازماني و سوسا) امكان بازي با سيستم 1-3-2-4 وجود ندارد. از طرفي سيستم 3-3-4 هم بسيار تهاجمي و ريسك‌پذير است و قاعدتا براي بازي حساسي مثل دربي چندان مناسب به نظر نمي‌رسد (حداقل براي شروع كار مناسب نيست) در اين شرايط سيستم 2-4-4 عقلاني‌ترين سيستم مي‌تواند باشد.

 

* نيلسون يا گردان؟

اما تركيب پرسپوليس هم سراسر ابهام و سوال است؛ از خط دروازه شروع مي‌كنيم و جايي كه نيلسون در دو بازي اخير جاي گردان را گرفت و 3 گل خورد كه البته روي هيچ كدام مقصر صددرصد نبود. نيلسون در بازي با داماش دو واكنش خوب داشت و ظاهرا شانس او براي دربي بيشتر است. از طرفي گردان بارها مقابل استقلال بازي كرده و شايد نسبت به نيلسون استرس كمتري داشته باشد. شايد هم عكس اين قضيه را در ميدان فردا ببينيم.

 

*بنگر يا نورمحمدي؟

در رشت بالاخره زوج خط مياني پرسپوليس تغيير كرد و نورمحمدي جاي بنگري را گرفت كه مقابل فجر و صبا 2 پنالتي داد و كم‌اشتباه نكرد البته سيدجلال هم روي برخي گل‌هاي خورده مقصر بود اما بنگر به ليست 18 نفره نرسيد تا نورمحمدي جاي او را بگيرد. نورمحمدي هم البته يكي دو اشتباه داشت اما يكي از معماهاي بزرگ تركيب پرسپوليس در بازي فردا همين زوج سيدجلال است.

 

* پولادي دفاع چپ يا هافبك مياني؟

اميرحسين فشنگچي كه در چهار بازي از پنج بازي گذشته (تنها مقابل فجر بال چپ بود) مدافع چپ فيكس پرسپوليس بوده مقابل داماش اشتباه عجيبي داشت كه منجر به گل خورده سرخ‌ها روي يك ضدحمله شد. هر چند به غير از فشنگچي نفرات زيادي در اين گل مقصر بودند اما شايد او خوش‌شانس باشد كه با توجه به مصدوميت هافبك‌هاي دفاعي تيم مانوئل نمي‌تواند پولادي را به جناح چپ بياورد و تقريبا جاي فشنگچي همان دفاع چپ خواهد بود البته فشنگچي كه ذاتا يك مدافع چپ نيست در فاز دفاعي ضعف‌هايي دارد كه بايد ديد مانوئل براي حل اين مشكلات چه تدابيري مي‌انديشد؟

 

* نوري، نوروزي، رضايي، عسگري و كاظميان بيرون؟

ظاهرا ابهامات تركيب در خط هافبك و حمله بيشتر از خط دفاع و دروازه است و تنها با پي بردن به سيستم تيم مي‌توان گفت نفراتي مثل جواد كاظميان، هادي نوروزي، حميدرضا علي عسگري و حتي محمد نوري به تركيب يازده نفره مي‌رسند يا نه؟ هر چند احتمال اين هم وجود دارد كه نيمي از نفرات فوق حتي به ليست 18 نفره هم نرسند اما بر فرض اگر سيستم پرسپوليس 2-4-4 باشد شانس بازي نوري و رضايي در جناحين بيشتر خواهد شد.

* جوان‌ها دوباره به نيمكت يا تركيب مي‌رسند؟

روح‌ا... سيف‌اللهي تك‌ستاره پرسپوليس در ديدار با داماش بود و حدود 70 دقيقه در ميدان، مدافعان حريف را آزار داد. شايد سيف‌اللهي بدشانس باشد كه بعد از آن بازي درخشان، دربي حساس پايتخت پيش روي تيم اوست و شايد اين بازي محلي براي جولان جوان‌ها نباشد البته باز هم يك مربي خارجي با افكار عجيب و غريب و غيرقابل پيش‌بيني را روي نيمكت داريم كه بعيد نيست دست به كارهاي عجيب بزند. حال سوال مهم و اساسي اينجاست كه نفراتي مثل سيف‌اللهي، خانزاده، اسماعيل‌زاده، كنعاني و نقي‌زاده باز هم به نيمكت يا تركيب مي‌رسند يا نه؟

 

* انصاري‌فرد، قاضي و زايد كنار هم؟

در 20 دقيقه پاياني بازي با داماش مثلث خط حمله متشكل از انصاري‌فرد، قاضي و زايد كنار هم قرار گرفتند و البته كارآيي هم نداشتند. البته نكته مهم اينجاست كه هر سه نفر فقط در رأس خط حمله كارآيي خواهند داشت و با متمايل شدن به كناره‌ها حتي نيمي از پتانسيلشان را هم نمي‌توانند بروز دهند. حال ممكن است در سيستم 1-3-2-4 دو نفر از اين نفرات (قاضي و كريم) در جناحين باشند و ايمون در نوك كه باز هم همان بحث دور شدن از چارچوب مطرح است. اگر هم سيستم 2-4-4 باشد، شانس بازي زوج كريم - ايمون را بيشتر مي‌دانيم.

 

* كاپيتان مهدي يا كريمي؟

مهدي مهدوي‌كيا كه در 4 بازي تيمش حتي به ليست 18 نفره هم نرسيد و تنها 45 دقيقه مقابل صبا بازي كرد شانس زيادي براي حضور در تركيب ندارد هر چند برخي معتقدند در سيستم 2-4-4 او مي‌تواند بهترين گزينه براي هافبك راست باشد يا حداقل اينكه مهدي تجربيات مفيدي از دربي دارد و دربي گذشته هم يكي از اركان عوض شدن نتيجه و برد قرمزها بود. با اين‌حال به نظر مي‌رسد علي كريمي كه همواره براي دربي‌ها انگيزه فوق‌العاده‌اي دارد - حتي اگر مثل 5 بازي قبل روي فرم نباشد - كاپيتان سرخ‌ها در دربي فردا خواهد بود

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 3,054
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,346
  • بازدید ماه : 16,268
  • بازدید سال : 42,268
  • بازدید کلی : 2,234,900
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور