loading...

سایت رسمی موج فوتبال

داوری نیز خود چند ماه پیش برای حضور در تیم ملی ابراز علاقه کرده بود و حالا خبر‌ها حاکی از دعوت او به اردوي بعدی تیم ملی است. باید دید آیا این بازیکن می‌تواند جای مهدی رحمتی بهترین دروازه&

آخرین ارسال های انجمن

داوری نیز خود چند ماه پیش برای حضور در تیم ملی ابراز علاقه کرده بود و حالا خبر‌ها حاکی از دعوت او به اردوي بعدی تیم ملی است. باید دید آیا این بازیکن می‌تواند جای مهدی رحمتی بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران را درون دروازه پر کند یا خیر؟

دنیل داوری در ۶ ژانویه ۱۹۸۸ از پدری ایرانی و مادری لهستانی در شهر گیسن آلمان متولد شد. داوری بعد از حضور در چند تیم کوچک از جمله گیسن در سال ۲۰۰۷ به تیم ذخیره‌های ماینز پیوست و این شروع دوران فوتبال او به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بود. اما دو سال بعد با جدایی از این تیم به آینتراخت برانشوئیگ تیم فعلی‌اش پیوست. تیم برانشوئیگ آن زمان در دسته ۳ آلمان حضور داشت ولی فرصت بازی به این دروازه‌بان ایرانی‌الاصل در فصل اول حضورش در تیم جدید خود نرسید.

اما او در فصل دوم فرصت بیشتری برای خودنمایی یافت و ۴ بار در بوندس‌لیگاي۳ برای تیمش به میدان رفت که در تمامی بازی‌ها نمره نسبتا خوب ۳ از نشریه کیکر دریافت کرد و تیمش نیز به بوندسلیگاي ۲ صعود کرد.

اما شروع درخشش داوری از فصل گذشته بود زمانی که بعد از مصدومیت پتکویچ دروازه‌بان اول آینتراخت داوری برای اولین بار مقابل کارلسروهه درون دروازه قرار گرفت و دیگر جای خود را به او پس نداد. درخشش خیره‌کننده داوری بسیاری از توجهات را به او جلب کرد و او مجموعا فصل گذشته در ۲۹ بازی برای آینتراخت در بوندس‌لیگاي ۲ به میدان رفت و ۹۰ دقیقه در تمامی بازی‌ها در زمین حاضر بود. داوری به صورت میانگین نمره خوب 3.14 از کیکر دریافت کرد و در رده بندی کلی بهترین بازیکنان فصل بیست‌وهفتم و در بین دروازه‌بانان یازدهم شد.

فصل جدید بوندسلیگاي ۲ دوران درخشش داوری و تیمش برانشوئیگ بوده است. این تیم زرد و آبی‌پوش که تنها دو فصل از صعودش به بوندسلیگاي ۲ می‌گذرد با ارائه بازی‌های خوب و خط دفاع قدرتمندش توانسته تا به اینجا فصل در صدر جدول قرار گیرد و صعود این تیم به بوندسلیگاي ۱ تقریبا قطعی به نظر می‌رسد. برانشوئیگ این فصل ۱۹ بازی انجام داده و ۴۴ امتیاز نیز کسب کرده است. این تیم قوی‌ترین خط دفاع رقابت‌ها را به صورت مشترک با هرتابرلین تیم دوم جدول در اختیار دارد و بخش مهمی از آن را مدیون دروازه‌بان ایرانی‌اش است.

 

داوری این فصل در تمامی ۱۹ بازی برانشوئیگ به صورت ثابت به میدان رفته و نمره خوب 3.11 را از کیکر دریافت کرده است که از این نظر در بین تمامی بازیکنان بیست‌و‌ششم و در بین دروازه‌بانان سیزدهم است. البته این امتیاز او به دلیل عمکرد نامناسب تیم در خط دفاع در دو بازی پایانی نیم‌فصل بوده که با دو نمره ۵ از طرف کیکر برای داوری همراه بوده و این دروازه‌بان را از رده هشتم رده‌بندی کلی بهترین بازیکنان بوندسلیگا پایین آورده است.

داوری در یکی از مصاحبه‌های این فصل خود با فروتنی درباره آمار خوب تیم در خط دفاع و ۹ کلین‌شیت خود گفت: «تیم‌های زیادی مانند ما در بوندسلیگا۲ نیستند که دفاعی به این خوبی داشته باشند و این به خاطر مدافعان جلوی من است!»

با توجه به فاصله زیاد برانشوئیگ با تیم سوم جدول یعنی کایزرسلاترن که ۱۲ امتیاز است این تیم به احتمال زیاد فصل آینده در بوندسلیگاي ۱ حاضر خواهد بود و بعید است با توجه به عملکرد خوب این دروازه‌بان مسئولین تیم دست به خرید دروازه‌بانی جدید بزنند و باید شاهد حضور این بازیکن ایرانی در ترکیب اصلی تیمش باشیم.

با توجه به مصاحبه سرد کارلوس کی‌روش درباره رحمتی و نحوه عجیب خداحافظی این بازیکن در حساس‌ترین شرایط ممکن از تیم ملی بعید است حداقل تا زمان حضور کی‌روش در ایران خبری از این دروازه‌بان با سابقه در تیم ملی باشد و باید داوری را گلر شماره یک تیم ملی در بازی‌های سرنوشت‌ساز آینده دانست. حال باید دید آیا او می‌تواند به اندازه دژاگه و قوچان‌نژاد در تیم موفق باشد یا نه؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 2,737
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 5,029
  • بازدید ماه : 15,951
  • بازدید سال : 41,951
  • بازدید کلی : 2,234,583
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور