loading...

سایت رسمی موج فوتبال

همیشه با ستاره‌هایی روبرو بوده‌ایم که در تیم‌های ملی کشورشان محو می‌شدند و سرسوزنی به بازیکن پر انرژی رده باشگاهی شباهت نداشتند اما در مورد نیمار عکس این قضیه صادق است. این واقعیت

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 102 یکشنبه 03 فروردین 1393 زمان : 10:00 نظرات (0)

همیشه با ستاره‌هایی روبرو بوده‌ایم که در تیم‌های ملی کشورشان محو می‌شدند و سرسوزنی به بازیکن پر انرژی رده باشگاهی شباهت نداشتند اما در مورد نیمار عکس این قضیه صادق است.

این واقعیت که تیم ملی برزیل به شدت به نیمار وابسته است را نمی‌شود کتمان کرد. او در بارسلونا آمار 36/0 گل به ازای هر بازی را دارد اما برای برزیل در 47 بازی سی گل زده که میانگین‌اش می‌شود 63/0 این بالاتر از آمار هر مهاجم دیگری است. فرد 16 گل در 32 بازی زده و ژو 5 گل در 15 مسابقه. انسجام بازی برزیل توسط نیمار است که دیکته می‌شود و البته این اوست که عنصر متفاوت و غیر قابل پیش بینی بازی برزیلی‌ها است. او مقابل آفریقای جنوبی هت تریک کرد و سلسائو قبل از اعلام فهرست نهایی بازیکنان عازم جام جهانی خوش درخشید. نیمار در تیم ملی کشورش بی‌دغدغه بازی می‌کند. در بارسلونا به خاطر رسیدگی به جزییات پرونده انتقالش از سانتوس –که به استعفای مربی بارسا هم انجامید- تحت تاثیر قرار گرفته و حتی مارتینو هم اذعان دارد که این وضعیت عملکرد نیمار را کاهش داده. از روزی که این جنجال به پا شد و رسانه‌ها هم به آن دامن زدند نیمار در ترکیب بارسا بازیکنی خاموش بوده. با خبرنگاران حتی یک کلمه هم حرف نزده. فقط در رسانه‌های اجتماعی از پدرش دفاع و از سانتوس انتقاد کرده. حتی لوییز فلیپه اسکولاری نتوانست در مورد این مساله سکوت کند: «ما با نیمار در این باره حرفی نزده‌ایم. فکر کنم مشکل حل شده. کار درستی کرد که اظهارنظری در این باره نداشت. در تیم ملی که خوشحال است و خوب بازی می‌کند.» اسکولاری یک مربی باتجربه و باهوش است و می‌داند که چطور به نیمار کمک کند. مخصوصا حالا که در بارسلونا هم اندکی به مشکل برخورده. او در بارسا به اندکی زمان نیاز دارد تا جای خودش را در تیم پیدا کند. همیشه با او مثل یک پدیده رفتار شده و همواره به شدت زیر ذره‌بین است. با این حال یک ستاره نابغه باید بتواند بار سنگین انتظارات را هم بر دوش بکشد. با این وجود اسکولاری معتقد است تنها تفاوت در رابطه با تفاوت سبک بازی بارسلونا با تیم ملی است و بس. نیمار جوان است و یک دوران حرفه‌ای طولانی انتظارش را می‌کشد اما مسلم است که برای کمک به قهرمانی برزیل در جام جهانی که میزبان آن است جدا از ساق‌های آماده‌اش، نیمار به ذهنی قوی نیاز دارد. اینها تردیدهای برزیلی‌ها در آستانه جام جهانی است.

سختی‌های میزبانی، اعتراضات مردمی
برزیلی‌ها از سال 2007 می‌دانستند میزبانی این جام را برعهده دارند. حتی با این وجود هم از برنامه‌ریزی‌ها بسیار عقب هستند. مقامات فیفا و شخص سپ بلاتر هم از این قضیه مطلعند اما چاره‌ای به جز ابراز امیدواری برای بهبود اوضاع نداشته‌اند. بسیاری از استادیوم‌ها هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و زیرساخت‌های لازم هم فراهم نشده‌اند. در این میان مسوولان برگزاری رقابت‌ها هم با همدیگر هماهنگی لازم را نداشته‌اند. اعتراضات مردمی به برگزاری این جام در شرایط بد اقتصادی –با توجه به تظاهرات گسترده‌ای که در جریان جام کنفدراسیون‌ها به راه انداختند- را هم که به این مجموعه اضافه کنیم، برزیل کار سختی را برای اداره کردن جام جهانی 2014 خواهد داشت.

کابوس سال 1950 هنوز از یاد مردم این کشور نرفته و خشمی را که نسبت به تیم آن سال حس می‌کنند. برای برزیلی‌های متعصب این یک شرمساری بزرگ بوده که در خانه شان جام را دو دستی تقدیم اروگوئه کردند و حالا این ننگی است که فقط با بردن یک جام پاک می‌شود.

رونالدو و روماریو باز هم کشمکش‌ها را از سر گرفتند

چند ماه پس از درگیری لفظی رونالدو و روماریو دو ستاره سابق فوتبال برزیل بر سر برگزاری جام جهانی در این کشور، این بار عهدشکنی در اعطای بلیت رایگان به معلولان در طول برگزاری این تورنمنت آتش دعوای این دو نفر را شعله ور کرد. روماریو که هم اکنون به‌عنوان نماینده مجلس فعالیت می‌کند، از رونالدو بابت وعده دادن درباره جام جهانی انتقاد کرده بود. البته رونالدو نیز به‌عنوان یکی از اعضای کمیته ساماندهی این رقابت‌ها گفته بود که برزیل به تعهداتش عمل کرده است. رونالدو با انتقاد و ابراز تاسف از حملات روماریو به او گفت: «تماشای این موضوع که روماریو دوباره در جوامع عمومی ظاهر شده و گفته که من مسوول چیزهایی که در دستم نیست، هستم، واقعاً اسفناک است. نمی‌دانم این مساله از فرصت طلبی او ناشی می‌شود یا نادانی‌اش. آنچه می‌دانم این است که به جای اتلاف انرژی و وقت و تلاش برای بی اعتبار کردن من، روماریو به‌عنوان یک نماینده مجلس باید خودش را وقف به چالش کشیدن و گرفتن حق مردم در مجلس کند. بدون شک همه ما از این موضوع بهره مند خواهیم شد.» او با اشاره به اینکه وعده اعطای 32 هزار بلیت به افراد معلول نه از طرف او، بلکه از سوی فدراسیون فوتبال برزیل مطرح شده، ادامه داد: «من سیاستمدار یا نماینده فدراسیون نیستم و هرگز نسبت به کاری که نتوانم انجامش بدهم، قولی نمی‌دهم. امیدوارم فدراسیون به وعده‌اش عمل کند و روماریو نیز با مسوولان آن درباره مسائلی که به وجود آمده، به صحبت بپردازد.»

درباره
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 276
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 622
  • بازدید ماه : 22,398
  • بازدید سال : 77,761
  • بازدید کلی : 2,270,393
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور