loading...

سایت رسمی موج فوتبال

لیونل مسی در 24 ژوئن 1987 در شهر روزاریو آرژانتین متولد شده است. شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که روزی پسری با جسه ای کوچک به یک بازیکن بزرگ در تاریخ فوتبال بدل شود. پسری که در کودکی از مشکل کمبود

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 131 یکشنبه 11 خرداد 1393 زمان : 11:54 نظرات (0)


لیونل مسی در 24 ژوئن 1987 در شهر روزاریو آرژانتین متولد شده است. شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که روزی پسری با جسه ای کوچک به یک بازیکن بزرگ در تاریخ فوتبال بدل شود. پسری که در کودکی از مشکل کمبود هورمون رشد رنج می برد حالا به یک بازیکنی تبدیل شده است که همه به دنبال او هستند.

کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا  این پدیده فوتبال را کشف کرد و برای پیشرفت این پدیده او را به آکادمی بارسلونا برد تا هزینه های درمان وی را تامین کند و در آنجا پرورش بیابد و از آن روز 14 سال میگذرد و همچنان مسی در بارسلونا به سر می برد. حال می خواهیم در این مطلب به دلایل حضور مسی در بارسا بپردازیم.

سایت ورزش 11 - کودکی لیونل مسی

امروزه بسیاری از سایت ها، رسانه ها و کارشناسان فوتبال ارزش لیونل مسی را چیزی حدود 120 میلیون دلار تا 140 میلیون دلار می دانند و این مبلغی است تا هر باشگاه و مدیری را وسوسه کند تا این بازیکن را بفروشند. اما به راستی چرا بارسلونا با توجه به پیشنهاد هایی که از سوی باشگاه های بزرگ و ثروتمند می شود چنین کاری را تا کنون انجام نداده است؟

باشگاه بارسلونا با فروش لیونل مسی و سرمایه گذاری در مدرسه فوتبال لاماسیا می تواند ده ها مسی دیگر را پرورش دهد و به سود های کلانی هم برسد. اما شاید چیزی که برای بارسلونا مهم باشد افتخار آفرینی است نه مال اندوزی.

همیشه در انتهای فصل پیشنهاد هایی از سوی باشگاه های بزرگ برای جذب مسی به باشگاه بارسلونا می شود. "250 میلیون دلار" مبلغی که در این چند ساله زیاد به گوش مان رسید است. 250 میلیون دلار فقط برای گرفتن رضایت باشگاه بارسلونا و فسخ قرارداد، اما مسئولان باشگاه بارسلونا با وجود چنین پیشنهاد هایی در تلاش برای تمدید قرارداد وی هستند.

مسی در چند روز گذشته قرار داد خود را با باشگاه بارسلونا تمدید کرد و با حقوق سالیانه 22 میلیون دلار به پردرآمدترین بازیکن جهان تبدیل شد. اما چیزی که برای بارسلونا در این قرار داد مهم است درآمدزایی در کنار این بازیکن است، در بند هایی از قرارداد مسی ذکر شده است تا بخشی از درآمد تبلیغاتی اش باید به باشگاه اختصاص داده شود.

 

کسب عنوان قهرمانی

مسی در سال های 2006 تا 2012 در طلایی ترین دوران خودش به ثمر می برد سال هایی که با قهرمانی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و کسب چهار عنوان کفش طلای جهان به همراه بود. حال کسی که نقش بسزایی در این افتخارت و البته درآمد داشته است چرا باید بفروشد. در سال های که بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا را فتح می کرد، درآمد بالغ بر 400 تا 500 میلیون دلار بدست می آورد و بخش چشم گیری از این مبالغ با درخشش مسی تامین می شد. و این یعنی بازیکنی پول ساز برای یک باشگاه.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

 

رقابت با رقیب دیرینه بارسا

یکی دیگر از دلایل عدم فروش مسی توسط بارسلونا، رقابت با رئال مادرید است. رئالی که همیشه یک ستاره بزرگ در تیمش وجود دارد، در سال های نه چندان دور می توان به فیگو، رونالدو، زیدان و دیود بکهام اشاره کرد و در حال حاضر هم کریستیانو رونالدو.

همیشه بالاتر و برتر بودن برای هر دو باشگاه مهم بوده است و هیچ یک از این دو باشگاه به دلایل سیاسی و قومیتی راضی به پائین تر از رقیب نیستند و برای بالاتر بودن از یکدیگر دست به هر کاری می زنند. رئال مادرید که در این چند ساله ناکام تر از بارسلونا بود است با خرید گرت بیل به مبلغ 100 میلیون دلار از تاتنهام و استفاده از کارلو آنجلوتی به عنوان سرمربی کمی توانسته است این ناکامی ها را جبران کند.

در دیدار های ال کلاسیکو بارها شاهد این بودیم مسی و رونالدو توانسته اند نتیجه بازی را به نفع تیمشان تغییر دهند و شاید چیزی بهتر از این برای باشگاه یا هواداران نباشد.

 

چهره شدن جهانی بارسلونا

باشگاه بارسلونا هر ساله لباس های خود را کاملا تغییر می دهد این امر باعث می شود تا هواداران مسی ترغیب شود تا پیراهن جدید این بازیکن را خریداری کنند، امروزه در سرار جهان کمتر دیده می شود که کودکان و نوجوانان لباس مسی را بر تن نداشته باشند.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

وجود لیونل مسی در بارسلونا موجب شده است تا تمامی علاقه مندان به فوتبال در سراسر جهان نگاهی خاص و ویژه به باشگاه بارسلونا داشته باشند.

باشگاه بارسلونا هر ساله قبل از شروع رقابت های داخلی برای برگزاری دیدار های دوستانه به کشور های آسیایی سفر میکند. کشور هایی که صاحب فوتبال نیستند و علاقه مند به حضور ستارگان این باشگاه. کشور هایی مانند مالزی، تایلند، سنگاپور، فلیپین، ژاپن، فلسطین، قطر و ... . نکته ای که در این سفر ها به چشم می خورد حضور مسی است، و اگر مسی در این سفرها بارسلونا را همراهی نکند سودی برای باشگاه نخواهد داشت. بارسلونا با سفر به این کشور و کسب درآمد از کنار مسی هزینه های یک سال برگزاری رقابت در لالیگا را تامین می کند.

سایت ورزش 11 - لیونل مسی

حضور مسی در این سفرها باعث می شود که علاقه مندان به این بازیکن برای خرید بلیط مسابقات دوستانه، تمرینات و مراسم های مختلف هزینه های کلانی را پرداخت کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 363
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 685
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,031
  • بازدید ماه : 22,807
  • بازدید سال : 78,170
  • بازدید کلی : 2,270,802
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور