loading...

سایت رسمی موج فوتبال

قصد داریم در مقاله ای کوتاه به بررسی وضعیت بازیکنان جدید رئال مادرید و کیفیت و توانایی هایشان در لباس کهکشانی ها بیندازیم.24 می 2014 ، روزی که وایکینگ ها تاریخ را نوشتند و در معتبر ترین رقابت های باشگ

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 262 دوشنبه 12 آبان 1393 زمان : 14:22 نظرات (0)
قصد داریم در مقاله ای کوتاه به بررسی وضعیت بازیکنان جدید رئال مادرید و کیفیت و توانایی هایشان در لباس کهکشانی ها بیندازیم.

24 می 2014 ، روزی که وایکینگ ها تاریخ را نوشتند و در معتبر ترین رقابت های باشگاهی دنیا تعداد قهرمانی هایشان را دو رقمی کردند و افسانه "دسیما" را به واقعیت تبدیل کردند. به نظر می رسید رئال مادرید افسانه ای پس از انتخاب به عنوان باشگاه قرن (هیچکدام از ما در سال 2100 و در زمان انتخاب تیم برتر قرن 21 زنده نخواهیم بود، پس هواداران رئال مادرید تنها کسانی بودند که این افتخار را دیدند) و کسب دسیما تاریخی همه را راضی کرده است و با تکیه به همین افتخارات عطش همیشگی برای فتح جامهای بعدی را از دست خواهد داد.اما فقط 24 ساعت طول کشید که سانتیاگو برنابئو اسطوره ای دسیما را فراموش کند و در عین ناباوری به جای صحبت از دسیما از "اوندسیما" و یازدهمین عنوان قهرمانی نام برده شود.

http://parsiup.com/upload/8vmy_1b62a73a-44b1-3f1f-b233-189dd2006ad3.jpg


کمی عجیب است اما همه اینها به سال 1943 باز می گردد، جائی که برنابئو رئال مادرید را از یک باشگاه به چیزی فراتر تبدیل کرد. جاه طلبی و روحیه جنگندگی چیزی بود که از سانتیاگو برنابئو برای تمامی نسل های این باشگاه به ارث رسید. او مردی بود که همیشه به دنبال افتخارات بیشتر و بیشتر بود تا جائی که این جاه طلبی ها به عادتی مرسوم در رئال مادرید تبدیل شد. برنابئو یک شعار معروف داشت : "خرید بهترین بازیکنان دنیا و استفاده از آنها در کنار بازیکنان بومی" شعاری که هنوز هم با خرید بازیکنانی مثل کریسیتانو رونالدو و گرت بیل و حضور آنها در کنار بازیکنان آکادمی مثل ایکر کاسیاس و دنی کارواخال و همچنین خرید بازیکنان بومی مثل ایسکو و راموس در رئال مادرید در جریان است.

http://parsiup.com/upload/ebrg_url.jpg


با این وجود سانتیاگو برنابئوی بزرگ به همه نشان داد که هیچ بازیکنی بالاتر از پیراهن بهترین باشگاه قرن نیست. وقتی سرجیو راموس معارفه شد دی استفانو که یکی از شاهکار های سانتیاگو برنابئو بود، به او گوشزد کرد که هیچ چیز بالاتر از این پیراهن و به ارزش این پیراهن وجود ندارد. راموس به خوبی این مسئله را فهمید و حتی حالا که قراردادش هنوز تمدید نشده است بدون تردید پیشنهاد دستمزد 10 میلیونی منچستر سیتی را رد می کند و البته در آینده ای نزدیک هم با دستمزدی بسیار کمتر از 10 میلیون یوور قراردادش را تمدید می کند. فرقی نمی کند بازیکن رئال چه ملیتی دارد، چه نامی دارد و چه افتخاراتی دارد و حتی اگر بهترین بازیکن فینال لیسبون، آنخل دیماریا باشد باز هم بالاتر از باشگاه نخواهد بود. غیر ممکن است جدائی بازیکنی که هر زمستان و هر تابستان از باشگاه رئال مادرید تقاضای پول بیشتر کند، صورت نگیرد و این اتفاق قرار است برای دیماریا در سالی که جام جهانی برگزار می شود، صورت بگیرد، جام جهانی که خامس رودریگرز در کمال ناباوری و با تیم نه چندان مطرح کلمبیا آقای گل آن می شود. محال است که رئال مادرید در این شرایط رودریگرز را به پایتخت اسپانیا منتقل نکند، رئالی که در سه دوره جام جهانی قبلی هم بهترین های جام را سپید پوش کرده بود.


با این حال رئال متهم شد که با خرید تونی کروس و خامس رودریگرز به دنبال مسائل تبلیغاتی و فروش پیراهن بوده است و فقط برای در آمد زائی این دو بازیکن را خریداری کرده است. اما ترجیح می دهیم  این مسائل را بر عهده محققان دانشگاههای بزرگ اروپا بگذاریم، آنهائی که با "سواد" هستند و از قدرت اقتصادی رئال مادرید متعجب شده اند و در حال حاضر روی باشگاه رئال مادرید تحقیق می کنند تا بلکه رمز و رامز های بی نظیر اقتصادی این باشگاه را کشف کنند. باشگاهی که پول چاه نفت ندارد و پول مولتی میلیاردرها به آن منتقل نشده است اما هنوز هم مجله اقتصادی فوربس می گوید با ارزش ترین باشگاه دنیا است ...

http://parsiup.com/upload/y2ay_10349878_10150706262654953_47052640874924655_n.jpg


حالا بیاید با دید فوتبالی دو بازی بزرگ اخیر رئال را بررسی کنیم. در آنفیلدِ طلسم شده خامس  پاس گل استثنائی می دهد تا کریستیانو گل مهم و اول بازی را به ثمر برساند و در کنار آن با ابروی بخیه شده بیش از 10 کیلومتر دوندگی داشته باشد و مثل همیشه کاملا در خدمت تیم باشد و در همان شب رویائی 2 گل دیگر نیز توسط کرنر های پسر آلمانی برای رئال از راه می رسد و با وجود او رئال میانه میدان را در اختیار می گیرد. در الکلاسیکو بزرگ نیز کسی با کسی شوخی ندارد. خامس رودریگرز مدام در دفاع شرکت می کند، بارها و بارها برای خط دفاع بارسلونا نه با حرکات فردی بلکه با بازی تیمی خطر ساز می شود تا اینکه پاس گل سوم را به بنزما می دهد و شماره 8 رئال نیز با جادوی خود در حضور مثلث طلائی ژاوی ، اینیستا و بوسکتس در ترکیب بارسلونا، پادشاه میانه میدان می شود و پاس گل دوم را با سانتری تماشائی برای په په ارسال می کند.

http://parsiup.com/upload/cwwt_5f5649ca-b907-3788-95d6-22bb73ace3b2.jpg


اما امروز مادریدی ها به منتقدان این گونه می گویند: طبق حرفهای خودتان ما با خرید کروس و هامس رودریگرز از طریق تبلیغات در آمد زائی کردیم و البته از همه مهتر در درون زمین نیز با این دو نفر به اوج رسیدیم و بارسلونا و لیورپول را شکست دادیم و در مسیر لالیگای شماره 33 و اوندسیما هستیم. ما هم در آمد زائی کردیم هم بهترین فوتبال ممکن را به نمایش گذاشتیم، پس به جای انتقاد به بهترین باشگاه قرن، به آن  ادای احترام کنید...

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 404
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 881
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,227
  • بازدید ماه : 23,003
  • بازدید سال : 78,366
  • بازدید کلی : 2,270,998
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور