loading...

سایت رسمی موج فوتبال

در خصوص رونالدو و مسی و اینکه این دو بازیکن در سال های اخیر همواره با ثبات عملکرد خود در سطحی غیر قابل دسترسی قرار گرفته اند، هیچ بحثی وجود ندارد. اما بعد از این دو ابر ستاره از کدام بازیکن می توان به

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 91 دوشنبه 10 آذر 1393 زمان : 22:21 نظرات (0)
در خصوص رونالدو و مسی و اینکه این دو بازیکن در سال های اخیر همواره با ثبات عملکرد خود در سطحی غیر قابل دسترسی قرار گرفته اند، هیچ بحثی وجود ندارد. اما بعد از این دو ابر ستاره از کدام بازیکن می توان به عنوان سومین بازیکن برتر حال حاضر فوتبال دنیا نام برد؟

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر دو به شایستگی به جایگاه خاصی در فوتبال دنیا دست یافته اند و در شش سال اخیر عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان را نیز به خود اختصاص داده اند. پاسخ به این پرسش که کدامیک از این دو بهتر هستند، بسیار جنجالی بوده و نتیجه ای  نیز در بر نخواهد داشت، به همین دلیل شاید بهتر باشد که این پرسش مطرح شود که عنوان سومین بازیکن برتر فوتبال دنیا بعد از این دو ابر ستاره به چه کسی تعلق خواهد گرفت.

اسامی ده بازیکنی که برای کسب این عنوان بر اساس نظرات و پیشنهادات نویسندگان Eurosport کاندید شده اند، به صورت ذیل می باشند:

1- لوئیز سوارز

 این ملی پوش اروگوئه ای به دلیل حاشیه ها و جنجال هایی که داشته از شهرت چندان مثبت و خوبی برخوردار نیست، اما در زمین فوتبال او مهاجم بسیار قابلی است که مشارکت او در بازی تیمی و  نحوه بازی درگیرانه و جنگجویانه اش، او را به بازیکنی منحصر به فرد تبدیل کرده است. او بازیکنی کاملا موثر و در خدمت تیم است و حضورش در زمین می تواند موفقیت تیم را تضمین نماید.

2- فیلیپ لام 

 کاپیتان بایرن مونیخ برای اولین بار پس از مدت ها دچاری مصدومیتی سخت شده و برای مدت زمانی نسبتا طولانی توانایی حضور در میادین فوتبال را نخواهد داشت. او همواره برای مهاجمین حریف مدافعی سخت گیر و غیر قابل عبور بوده و از زمانی که توسط پپ گواردیولا به میانه زمین منتقل شده، در آن منطقه از زمین نیز برای تیم غیر قابل چشم پوشی بوده است. فیلیپ لام که بعد از فتح جام جهانی  با کناره گیری خود از مانشافت شگفتی ساز شد از سال ها پیش به عنوان یکی از با ثبات ترین و منغیر پذیرترین مدافعین فوتبال جهان مطرح بوده است.

3- گرت بیل

 انتقال گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید به عنوان گران ترین بازیكن تاریخ فوتبال با انتقادات فراوانى به همراه بوده است، اما این ستاره ولزى با درخشش در رئال مادرید جواب منتقدین خود را به خوبى داده است. وى همواره براى مادریدى ها بازیكنى موثر و تعیین كننده بوده و گل هاى حساسى نیز به ثمر رسانده است، گل هاى او در فینال لیگ قهرمان اروپا و بازى نهایى Copa del Rey، نقش مهمى در فتح این جام ها توسط رئال مادرید در فصل گذشته داشته اند.

4- آرین روبن

 از هنگامى كه دفعات مصدومیت روبن كاهش یافته است، اهمیت فوق العاده او براى بایرن مونیخ بیشتر مشخص شده است. برخى از منتقدان معتقد هستند كه نحوه بازى روبن براى هر دفاعى قابل پیش بینى است، با این وجود به خاطر سرعت بالاى این ستاره هلندى دفاع كردن مقابل او دشوار به نظر مى رسد. براى روبن فرقى نمى كند كه مقابل رئال مادرید بازى كند یا تیمى از دسته سوم آلمان چون او همواره بهترین عملكرد را از خود نشان مى دهد، به خصوص از زمان پیوستن پپ گواردیولا به بایرن مونیخ وى به بازیكنى در خدمت تیم تبدیل شده است. در جام جهانى 2014 نیز روبن نشان داد كه بازیكن بسیار مسئولیت پذیرى است.

5- هامس رودریگز

كشف رئال مادرید در جام جهانى 2014 ابتدا مى بایست ثبات خود را در بالاترین سطح فوتبال به اثبات رساند تا بتواند براى شناخته شدن به عنوان سومین بازیكن برتر جهان ادعایى داشته باشد. دلیل نامزدى جیمز این ستاره كلمبیایى و بهترین گل زن جام جهانى برزیل، در استعداد بى نظیر فوتبالى او نهفته است. استعدادى كه قادر است او را به پدیده اى در دنیاى فوتبال تبدیل نماید.

6- فرانك ریبرى

بهترین بازیكن فوتبال اروپا در سال 2013 و زوج نابغه آرین روبن در بایرن مونیخ، هنگامى كه فرانك ریبرى در شرایط خوب خود باشد،‌او در سمت چپ میدان به یكى از بهترین هاى دنیا تبدیل مى شود. اما مشكل اصلى فرانك ریبرى و تفاوت وى با آرین روبن دقیقا در همین نكته واقع شده است. ریبرى در برخى از زمان هاى فصل از لحاظ روحى از آمادگى روحى لازم براى بازى برخوردار نیست كه این بیشتر به دلیل حاشیه هاى پدید آمده براى او در خارج از زمین مى باشد.

7- نیمار

پیش از برگزارى رقابت هاى جام جهانى برزیل انتقادات زیادى در خصوص نیمار به چشم مى خورد، اما بعد از اتمام جام جهانى همه این نوع از انتقادات كمتر شده و تغییر یافتند. براى جام جهانى فشار بسیار زیادى بر نیمار وارد بود، اما وى با نبوغ خود به خوبى از زیر بار این فشار سر بلند بیرون آمد و اعتماد همگان را به خود جلب نمود، كمتر كارشناسى پیش از جام جهانى تصورى از اهمیت نیمار براى سلسائو داشت، اما بعد از مصدومیت وى و شكست سنگین برزیلى ها مقابل آلمان این موضوع به خوبى به اثبات رسید. نیمار از لحاظ كاراكترى نیز از شرایط خوبى براى كسب عنوان سومین بازیكن برتر فوتبال دنیا برخوردار است.

8- مانوئل نویر

براى انتخاب عنوان بهترین بازیكن جهان همواره مهاجمین و بازیكنان خط میانى همه نگاه ها را به خود جلب مى كنند. چون نوع بازى آنها بیشتر سبب جذابیت و زیبایى فوتبال مى شود. با این وجود مانوئل نویر سنگربان بایرن مونیخ با سبك بازى خود انقلابى در دروازه بانى به وجود آورده است و با عملكرد خود نقش بسیار مهمى در موفقیت هاى اخیر باشگاهى خود و قهرمانى مانشافت داشته است. نویر كه عنوان بهترین سنگربان جهان را  به خود اختصاص داده است، یكى از كاندیداهاى اصلى كسب توپ طلاى سال 2014 نیز مى باشد.

9- زلاتان ابراهیموویچ

كسب یازده عنوان با شش باشگاه مختلف از جمله افتخارات ابراهیموویچ محسوب مى شود كه به آنها مى بایست به ثمر رساندن چندین گل رویایى را نیز اضافه نمود. "ایبرا" همواره و در تیم هاى مختلف از ثبات خوبى در گل زنى برخوردار بوده و بى تردید در چند سال اخیر از بهترین هاى دنیاى فوتبال محسوب مى شده است. با این تفاسیر آیا نمى توان او را سومین بازیكن برتر فوتبال دنیا دانست؟ هر چند كه او تمایل دارد به عنوان برترین بازیكن فوتبال شناخته شود.

10- سرخیو آگوئرو

سرخیو آگوئرو آرژتنیتنى در بین نویسندگان Eurosport براى كسب عنوان سومین بازیكن برتر فوتبال دنیا بیشترین راى را به خود اختصاص داده است، البته چنین انتخابى فقط به دلیل هت تریك او در بازى مقابل بایرن مونیخ نمى باشد. در فصل گذشته وى موفق به ثمر رساندن 28 گل در لیگ برتر جزیره شد و در رقابت هاى مختلف این فصل نیز وى در 18 بازى موفق به ثمر رساندن 17 گل شده است. او مهاجم بزرگى است و شاید تنها مشكل او براى كسب چنین عوانى، بازى كردن در باشگاهى است كه تا كنون در رقابت هاى اروپایى به افتخارى دست نیافته است.

از وب سایت Eurosport Deutschland

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 163
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 314
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 660
  • بازدید ماه : 22,436
  • بازدید سال : 77,799
  • بازدید کلی : 2,270,431
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور