loading...

سایت رسمی موج فوتبال

 - دو تیم منچستریونایتد و لیورپول از ساعت 17:00 امروز به وقت ایران در ورزشگاه الدترافورد منچستر و با قضاوت آقای مارک اتکینسون به مصاف یکدیگر رفتند.نیمه اول دو تیم درحالی مهم ترین بازی فصل خو

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 46 یکشنبه 23 آذر 1393 زمان : 21:27 نظرات (0)
 - دو تیم منچستریونایتد و لیورپول از ساعت 17:00 امروز به وقت ایران در ورزشگاه الدترافورد منچستر و با قضاوت آقای مارک اتکینسون به مصاف یکدیگر رفتند.
نیمه اول 

دو تیم درحالی مهم ترین بازی فصل خود را انجام می دادند که پیش از این بازی، یونایتدی که این روزها خوب نتیجه می گیرد در پی ششمین پیروزی متوالی خود و نزدیک تر شدن به صدر بود و لیورپول نیز که در هفته های اخیر نتایج نه چندان خوبی را کسب کرده است، در پی آن بود تا بار دیگر در الدترافورد بدرخشد و دوره ای جدید را آغاز کند. بازی در دقایق ابتدایی اما هرچند با برتری نسبی لیورپول آغاز شد اما خیلی زود این شاگردان لوییس فن خال بودند که بازی را در اختیار گرفتند و در اولین خطر جدی خود موفق شدند روی حرکت زیبای والنسیا و توسط کاپیتان رونی به گل برسند ('12).

پس از گل یونایتد بازی هرچند کمی آرام شد، اما پس از مدتی در یکی از فرصت های خوب لیورپول، ضربه رحیم استرلینگ توسط داوید دخیا به خوبی دفع و راهی کرنر شد('23). در همین حین گلن جانسن به علت مصدومیت مجبور شد جای خود را به کولو توره بدهد ('26). در ادامه اما اتفاق چندان خاصی نیفتاد و بازی به شکلی متعادل دنبال می شد تا اینکه خوان ماتا با ضربه سر و گل مشکوک خود گل دوم شیاطین را به ثمر رساند تا خیال فن خال راحت شود ('40). خیلی سریع پس از گل یونایتد، دوباره حملات لیورپولی ها شدت گرفت و در اولین خطر پس از گل دوم یونایتد، ضربه سر رحیم استرلینگ توسط داوید دخیا مهار شد ('41).  در نهایت اما علیرغم حملات لیورپولی ها در دقایق پایانی، نیمه اول با برتری 2-0 شیاطین سرخ به پایان رسید. 

نیمه دوم 

در آغاز نیمه دوم برندن راجرز با آوردن ماریو بالوتلی به جای آدام لالانا سعی در عوض کردن روند بازی داشت؛ در ادامه اما جدا از برنامه های تاکتیکی راجرز، روی اشتباه مدافعان یونایتد، رحیم استرلینگ صاحب موقعیت فوق العاده خوبی شد که دخیا این بازیکن جوان لیورپول را ناکام گذاشت ('50)؛ پس از این فرصت، یونایتدی ها برای جبران خیلی سریع حرکتی را روی دروازه لیورپول ترتیب دادند، که این حرکت نیز توسطجونز خنثی شد('51).

 بازی پس از این حملات اما برای چند دقیقه ای آرام شد تا اینکه بالاخره رابین فن پرسی با ضربه خطرناک خود که با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه رد شد، به بازی گرما بخشید ('63). همین ضربه باعث شد تا لیورپول در جبران حمله سریعی را تدارک ببیند که حاصل این حمله، مهار ضربه بالوتلی بود که البته با خوش شانسی یونایتد و برخورد توپ به تیر، راهی اوت شد('66).  اما کار جایی تمام شد که دقایقی پس از ورود هررا، روی ضد حمله یونایتد و اشتباه مدافعان و دروازه بان لیورپول، گل سوم یونایتد توسط رابین فن پرسی به ثمر رسید ('71). دقایقی پس از این گل، کاپیتان رونی که گل اول یونایتد را به ثمر رسانده بود جای خود را به فالکائو داد تا یونایتد در دقایق آخر هجومی تر بازی کند. پس از حضور فالکائو نیز بازی برای دقایقی آرام بود و دو تیم نتوانستند آنطور که باید به دروازه یکدیگر برسند. اما در ده دقیقه پایانی، باز هم بازیکنان لیورپول بودند که فرصت ایجاد کردند و این باز هم دخیا بود که مانع گل زنی ماریو بالوتلی شد ('82)؛ چند دقیقه بعد باز هم این دخیا بود که برای چندمین بار متوالی لیورپول و بالوتلی را ناکام گذاشت و نگذاشت تا دروازه یونایتد باز شود ('85). در طرف مقابل نیز این حملات لیورپول پاسخی داشت و رابین فن پرسی، با ضربه روی پا خود دروازه لیورپول را هدف قرار داد ('87). در نهایت نیز بازی با نتیجه 3-0 به سود منچستریونایتد به پایان رسید تا یونایتد به صدر نزدیک تر شود و البته هفتمین شکست فصل لیورپول در لیگ برتر رقم بخورد. 

ترکیب دو تیم و آمار بازی 

وین رونی (یونایتد 1-0 لیورپول)('12): حرکت زیبای آنتونیو والنسیا و جا گذاشتن دو مدافع لیورپول و پاس این بازیکن به وین رونی، به اضافه اشتباه عجیب برد جونز باعث شد تا یونایتد خیلی زود از لیورپول پیش بیفتد. 

خوان ماتا (یونایتد 2-0لیورپول)('40): خوان ماتا در صحنه ای بسیار بحث برانگیز و مشکوک موفق شد با یک ضربه سر دروازه لیورپول را باز کند تا گل دوم یونایتد به ثمر برسد. وی با این گل موفق شد برای دومین هفته متوالی در الدترافورد گل زنی کند. 

رابین فن پرسی (یونایتد 3-0لیورپول)('71): فرار وین رونی از سمت چپ، اشتباه مهلک دژان لاورن و برد جونز باعث شد تا رابین فن پرسی روی پاس خوان ماتا دروازه لیورپول را برای بار سوم باز کند. 


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 144
  • آی پی دیروز : 175
  • بازدید امروز : 213
  • باردید دیروز : 845
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 5,110
  • بازدید ماه : 26,886
  • بازدید سال : 82,249
  • بازدید کلی : 2,274,881
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور