loading...

سایت رسمی موج فوتبال

- پس از 25 پیروزی پیاپی خانگی در سری‌آ، یوونتوس نتوانست در خانه سامپدوریا رده چهارمی را مغلوب کند و در یک نمایش نسبتاً ضعیف سه امتیاز حساس را در دوئل اسکودتو با رم از دست داد.وقتی که پاتریس اورا در دو

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 65 یکشنبه 23 آذر 1393 زمان : 22:20 نظرات (0)
- پس از 25 پیروزی پیاپی خانگی در سری‌آ، یوونتوس نتوانست در خانه سامپدوریا رده چهارمی را مغلوب کند و در یک نمایش نسبتاً ضعیف سه امتیاز حساس را در دوئل اسکودتو با رم از دست داد.

وقتی که پاتریس اورا در دوازدهمین دقیقه بازی دروازه سامپدوریا را باز کرد، به نظر می رسید کار یوونتوس برای رسیدن به سه امتیاز مسابقه راحت به نظر می رسد.

در طرف مقابل، سینیشا میهایلویچ هم بسیاری از بازیکنان اصلی خود، ازجمله دی سیلوستری را در اختیار نداشت و همین مسئله باعث شده بود او گزینه های کمی برای تغییر روند بازی در دست داشته باشد. با این وجود او توانست با یک تغییر تاکتیکی در بازی، یک تساوی ارزشمند و سزاوارانه را در تورین کسب کند.

پس از پایان بازی یوونتوس، بار دیگر ناکام مسابقه بود، چهارمین باری که آن ها این فصل امتیاز از دست دادند.

به همان اندازه که سامپدوریا در فصل جاری با رسیدن به رده چهارم جدول عملکرد خوبی داشته، بسیاری از نمایش های فصل یووه از جمله جدال مقابل سامپدوریا، ناامید کننده بوده است. شاید به جرأت بتوان گفت ضعیف ترین عامل ناکامی های اخیر یوونتوس، هافبک شیلیایی این تیم آرتورو ویدال باشد که فاصله زیادی با شرایط واقعی اش در فصول اخیر داشته است. 

ستاره 27 ساله یونتوس در دوره اخیر موفقیت های یوونتوس، تأثیر بسزایی را در این تیم از خود بر جای گذاشته است، امّا مشخصاً او عملکرد خوبی در فصل جاری از خود بر جای نگذاشته است. مصدومیت زانوی او در مسابقات جام جهانی،باعث شد او  چندین بازی پیش فصل مهم را برای این تیم از دست دهد و به نظر می رسد، مشخصاً او هنوز نتوانسته به فرم اصلی خود برگردد.

او در فصل جاری موفق به زدن چهار گل برای تیمش شده است، امّا هرگز نتوانست به بازیکنی تبدیل شود که هواداران عادت به دیدن آن داشتند. بازیکنی جنگجو و برنده تمام دوئل های نفر به نفر. 

کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم، متوجه می شویم با توجه به آمار هواسکورد، عملکرد او از نظر تعداد پاس، تکل و کامل کردن دریبل‌ها، در فصل جاری کمتر از بهترین آمار او در فصل نخست حضورش در یوونتوس بوده است.

اینکه او پنجمین کارت زرد خود را نیز دریافت کرد، نشان می دهد شکست او در دوئل های نفر به نفر منجر به مرتکب شدن خطای او شده است. او در مقابل المپیاکوس یک ضربه پنالتی حساس برای تیمش از دست داد که می توانست منجر به حذف یووه از لیگ قهرمانان شود، مطمئناً او نشان داد که اعتماد به نفس کافی را در مقابل دروازه مانند سابق ندارد. 

بر اساس آمار Squawka.com تنها 40 درصد از ضربات او در چهارچوب بوده است و این از آمار میانگین او نیز حتی پایین تر است.

بازی و عملکرد ویدال در مقابل سامپدوریا، به وضوح نشان داد که تمام این مسائل و شاید ناکامی های یوونتوس به نحوی به عملکرد ضعیف او برگردد.نمودار گراف زیر نشان می دهد که او تنها دو تکل از پنج تکلی که زده است را برنده شده است و 77.9 درصد پاس هایش صحیح بوده که بازهم از آمار میانگین او پایینتر بوده است.

آمار همچنین نشان می دهد او از چهار دوئل نفر به نفر که با آن روبرو شده تنها دو دوئل را برده است و همچنین هر سه موقعیت گلزنی خود را نیز هدر داده است. هر دو دوئلی که او  نیز از دست داده منجر به ضدحمله حریف شده است.

ویدال در جدال امروز خوش شانس نیز بود که به خاطر تکل شدید بر روی آلفرد دانکن از زمین مسابقه اخراج نشد. مطمئناً اگر داور به او در این صحنه کارت قرمز را نشان میداد هیچ کسی از جانب یوونتوس، اعتراضی را وارد نمی دید، چراکه دانکن پس از این صحنه به  خاطر مصدومیت، مجبور به  ترک بازی شد. 

در نهایت با توجه به عملکرد کلی و آمادگی ویدال، سوالات فراوانی به وجود می آید که اگر یوونتوس این بازیکن را با مبلغ 48 میلیون پوندی به منچستریونایتد انتقال می داد، این معامله چقدر می توانست بیشتر به سود یوونتوس باشد تا حضور خود ویدال در این تیم.

مبلغی که می توانست یوونتوس را در تمام نقاط زمین تقویت کند، شاید اکنون زمان آن رسیده باشد که مسئولین این تیم از نفروختن ویدال در نقل و انتقالات تابستانی ابراز پشیمانی کنند.

به قلم Adam Digby از بلیچر ریپورت

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 958
  • باردید دیروز : 669
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,484
  • بازدید ماه : 25,260
  • بازدید سال : 80,623
  • بازدید کلی : 2,273,255
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور