loading...

سایت رسمی موج فوتبال

تیری هانری ، هانری ، خداحافظی هانری ، خداحافظی ، ردبولز

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 124 چهارشنبه 26 آذر 1393 زمان : 21:57 نظرات (0)
همیشه اتفاقات بزرگ از اتفاقات جزئی شروع می شوند.خیلی جزئی و البته ساده.اما اتفاق ساده داستان ما از همان ابتدا هم پیچیده بود،بزرگ بود.
 
پسرک تیره پوستی که ریشه اش لاتین است در جنوب غربی پاریس متولد شد در محله ی لس اولیس.از هفت سالگی پای به تیم محلی لس اولیس گذاشت از همان اول هم ساده بازی می کرد ولی بازی اش پیچیده جلوه می کرد.
در سال 90 موناکو که استاد پرورش بازیکن را در تیمش داشت،ونگر را می گویم استعدادیابش را فرستاد تا بازی تیری را زیرنظر بگیرد.هانری کم نگذاشت و در بازی ای که تیمش با نتیجه شش بر صفر پیروز شد هر شش گل را زد.بندر نشینان حتی اگر می خواستند نمی توانستند از چنین استعدادی صرف نظر کنند در 13 سالگی رفت به موناکو.فقط 4 سال بعد وقتی 17 سال داشت اولین بازی اش را با پیراهن موناکو انجام داد.در 5 فصل حضور تیمش را در رسیدن به قهرمانی لاشامپییونه کمک کردو البته تا رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان.در مجموع در 105 بازی برای این تیم 20 گل زد.در سال 98 دوست صمیمی اش ترزگه راهی یوونتوس شده بود و برای او هم زمان بزرگی کردن رسیده بود.در سال 99 راهی تورین شد و یک فصل آن جا بود.ولی محبوبش جای دیگری بود،در سرزمین دیگری.ونگر با 11 میلیون پوند خریدش.رسانه ها گفتند او ارزشش را ندارد ولی همیشه ونگر بهتر می داند.گفت ارزشش را دارد.زمان نشان داد ارزشش را داشت.
 
 
بهتر است از بازی هایش در آرسنال حرف نزنیم چون نمی توان آن آرسنال دوست داشتنی با آن بازیکنان را به یاد نیاورد.با آن پاس های تک ضرب که مانند دیدن نواختن پیانو زیبا بودند.پر از حس بودند.مگر می توان حرکت در عرض های تیری در پشت محوطه و ضربات کات دارش به سمت موافق را به یاد نیاورد.ولی حیف که در فینال سال 2006 مغلوب بارسلونا شدند و بر قله فوتبال اروپا نایستادند.
ولی برای هانری که تیمش را یک تنه به فینال رسانده بود زود بود همه چیز تمام شود.پسرکی که روزی در جایی در پاریس راهش را آغاز کرده بود، روزی مردی شد که با دریبل زدن بازیکنان رئال از میانه میدان توپ را با پای چپش به درون دروازه بهترین دروازبان جهان غلتاند.شاید به نشانه تحقیر، جایی در مادرید.او در آرسنال 369 بازی کرد و 226 گل زد و شد مردی که قصه هایش برای کودکان تعریف می شود.
 
 
در سال 2007 با مبلغ 24 میلیون یورو اسطوره توپچی ها راهی کاتالان شد.او گفته بود اگر روزی آرسنال را ترک کنم در بارسلونا بازی می کنم.همه گفتند هانری بارسا،هانری آرسنال نیست.شاید درست می گفتند ولی شیر همیشه شیر است.در کنار مسی و اتوئو مثلث آتشین را تشکیل دادند و به تمام افتخارات موجود با بارسا رسید چیزی که در آرسنال به آن نمی رسید.او لیاقت این جام ها را داشت.به غیر از جام اتفاق مهم دیگری که برایش رخ داد کشتن رئال مادرید در برنابئو بود در قلب مادرید کاری که در آن خبره بود. با شش گل رئال را له کردند.او در بارسا 121 بازی کرد و 49 گل زد.
 
اما یک اتفاق خوب شایدم بد که برایش افتاد آن پاس گل هندی بود که در بازی فرانسه و ایرلند در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2010 داد و باعث حذف ایرلند شد و بعد فرانسه با حذفی تحقیر آمیز از جام جهانی تاوانش را داد.جامی که ایرلندی ها برای هر باخت فرانسه در آن پیتزا می دادند.
 
اما همیشه وقت خداحافظی می رسد.در جولای 2010 راهی ام ال اس شد.در این خلال در سال 2012 یک بار برای مدتی به آرسنال بازگشت تا با خاطراتش بازی ای کرده باشد.135 بازی و 52 گل برای پسرک سابق در ردبولز.
 
زمان گذشت و گذشت. پسرک بزرگ شده بود اما همچنان سادگی ای در دل پیچیدگی بود.حتی خداحافظی اش هم پیچیده بود.
وقتی ساعاتی پیش گفت کفش ها را می آویزد نسل جدید غصه ندیدن بازی هایش را خورد و نسل قدیم حسرت تمام شدن اسطوره ای دیگر را در قلب گذر زمان.پسرک از قلب فرانسه شروع کرد و در قلب عاشقانش به راهش خاتمه داد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 245
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 423
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 769
  • بازدید ماه : 22,545
  • بازدید سال : 77,908
  • بازدید کلی : 2,270,540
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور