loading...

سایت رسمی موج فوتبال

فرانک لمپارد تنها تا انتهای سال جاری میلادی با باشگاه منچسترسیتی قرارداد دارد، اما عملکرد او به گونه ای بوده که کادر مربی گری این تیم خواهان حفظ او تا انتهای فصل شده است، اما آینده وی در سال 2015 چگون

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 70 شنبه 29 آذر 1393 زمان : 21:54 نظرات (0)
فرانک لمپارد تنها تا انتهای سال جاری میلادی با باشگاه منچسترسیتی قرارداد دارد، اما عملکرد او به گونه ای بوده که کادر مربی گری این تیم خواهان حفظ او تا انتهای فصل شده است، اما آینده وی در سال 2015 چگونه رقم خواهد خورد؟ آیا او مجبور به رفتن به آمریکا خواهد شد؟

روزنامه انگلیسی Independent، در این هفته هدیه کریستمسی زیبا اما عجیب و غریب برای دوستداران فوتبال در آمریکا یافته است. در فروشگاه اینترنتی تیم فوتبالی به نام نیویورک (New York City FC)، پیراهن شماره هشت این باشگاه به نام فرانک لمپارد به قیمت 28 دلار قابل خریداری است. این روزنامه در ادامه در خصوص چنین موضوعی کنایه آمیز می نویسد:"فروش پیراهن بازیکنی که هنوز به باشگاه ملحق نشده و باشگاهی که هنوز یک دیدار نیز انجام نداده است."

تیم نیویورک به همراه تیم های منچسترسیتی، ملبورن و یوکوهاما مارینوس در واقع به خانواده فوتبالی شیخ منصور میلیاردر عرب تعلق دارد و در ماه مارس سال آینده به عنوان عضو جدید لیگ ام، ال، اس آمریکا (Major League Soccer)، اولین بازی خود را در این لیگ انجام خواهد داد. در واقع فرانک لمپارد در کنار داوید ويای اسپانیایی در تابستان گذشته به عنوان ستارگان اصلی این تیم جذب شده اند و اینکه لمپارد در روز اول ژانویه سال آینده میلادی در تمرینات این تیم حضور پیدا مى نماید، هنوز مشخص نیست.

فرانک لمپارد در حال حاضر اما در شهر منچستر مشغول به فوتبال است و برای آبی پوشان این شهر تا کنون در رقابت های لیگ برتر موفق به ثمر رساندن چهار گل شده است، هفته گذشته نیز وی موفق به ثمر رساندن تک گل پیروزی بخش تیمش مقابل لسترسیتی شده بود و به این ترتیب صد و هفتاد و پنجمین گل خود در این رقابت ها به ثبت رساند و به رکورد تیری آنری در این زمینه رسید.

مانوئل پیگرینی سرمربی منچستر سیتی نیز از ارزش لمپارد به خوبی آگاه است و اعلام کرده که امیدوار است حداقل تا انتهای فصل جارى وى در منچستر بماند. در واقع اما قرارداد قرضی لمپارد با تیم دوم شهر منچستر در پايان دسامبر 2014 به پایان می رسد. با این وجود منچسترسیتی به نظر همچنان به حضور بازیکنی نظیر لمپارد نیاز دارد، چون وی با وجود حضور گاه و بی گاه خود در ترکیب تیم، موفق به زدن شش گل و ارسال چهار پاس گل در همه رقابت ها شده و خود را به بازیکنی تاثیرگذار تبدیل نموده است. در واقع او در هر 51 دقیقه حضور خود در زمین در به ثمر رساندن یک گل مشارکت داشته است و در ژانویه می تواند به خوبی جای خالی یحیی توره را که عازم جام ملت های آفریقا خواهد شد، پر نماید.

فرانک لمپارد نیز خود مایل به ماندن در انگلستان است، اما شرایط بسیار حساس به نظر می رسد. فران سوریانو از مدیران اقتصادی باشگاه منچسترسیتی اما در ماه های اخیر بار ها تاکید نموده است که باشگاه فوتبال نیویورک هرگز برای بحث های مارکتینگ به وجود نیامده است و به تیم ذخیره های منچسترسیتی نیز تبدیل نخواهد شد.

در صورت اینکه لمپارد در ماه های اول به آمریکا سفر نکند، بی تردید اعتراضاتی دیده خواهد شد و به خصوص یوفا به طور دقیق تر شرایط قراردادی لمپارد را بررسی خواهند نمود، البته تصمیم در خصوص زمان پیوستن نهایی لمپارد به لیگ آمریکا را سازمان لیگ آمریکا، باشگاه منچسترسیتی، باشگاه نیویورک و باشگاه نیویورک یانکیز از ديگر سهام داران باشگاه فوتبال نیویورک اتخاذ خواهند نمود.

البته باشگاه منچسترسیتی توان حل چنین مشکلی را با پول خواهد داشت، چون لمپارد با پیوستن خود به منچسترسیتی موفقیت های غیر منتظره ای را با خود به استادیوم الاتحاد آورده است، موفقیت هایی که ممکن است بیشتر برای باشگاه و سرمربی سابق وی گران تمام شوند، چون چلسی در تابستان گذشته بعد از سیزده سال حضور لمپارد در این تیم، پیشنهادی برای تمدید قرارداد به وی ارائه نداد.

ژوزه مورینیو سرمربی چلسی در آن زمان چنین تصمیمی را با اعتماد به بازیکنانی جوان تر نظیر فابرگاس، اسکار و ماتیچ توجیه نمود. البته لمپارد از زمان اخراج آندره ویاش بوآش سرمربی چلسى در ماه مارس سال 2012 هرگز از رابطه ای خوب با رومان آبراموویچ مالک باشگاه چلسی برخوردار نبوده است، چون از نظر این میلیاردر روس، لمپارد یکی از سرکردگان مخالفان این سرمربی پرتغالی در رختکن تیم بوده است.

با وجود وداع پر احساس لمپارد از جمع هواداران آبی های لندنی، حضور او به عنوان بازیکن کمکی موقت در منچسترسیتی، تنها ده روز بعد از اعلام پیوستن وی به لیگ آمریکا بسیار شگفت آفرین بوده است. در ماه سپتامبر همچنین "سوپر فرانک" در رویارویی با تیم سابق خود موفق به ثمر رساندن گل تساوی برای منچسترسیتی شده بود. هواداران چلسی در حین این دیدار و حتی پس از آن نام لمپارد اسطوره تیم خود را صدا می زدند، لمپارد در این زمینه گفت:"من احساس جالبی دارم، من سیزده سال در چلسی بازی کرده ام، اما در منچسترسیتی نیز به خوبی پذیرفته شدم."ژوزه مورینیو نیز از لمپارد پس از این دیدار به عنوان بازیکنی تمام حرفه ای نام برد و تاکید نمود که وی دیگر برای یکی از رقبای اصلی چلسی بر سر قهرمانی بازی می نماید و به همین دلیل "داستان عاشقانه" او با چلسی به پایان رسیده است. لمپارد و مورینیو در اولین دوره حضور آقای خاص در لندن، از رابطه بسیار خوب و دوستانه ای برخوردار بوده اند، اما در فصل گذشته این رابطه دچار تغییرات بسیار پیچیده ای  شد که در نهایت منجر به جدا شدن لمپارد از چلسی گردید.

اگر چلسی در این فصل بد شانس باشد، لمپارد با گل های خود منچسترسیتی را به قهرمانی دوباره در لیگ قهرمانان خواهد رساند، هم اکنون نیز فاصله این دو تیم در صدر جدول به سه امتیاز رسیده است و در سی و یکم ژانویه بار دیگر دو تیم در استمفورد بریج به مصاف هم خواهند رفت، اما آيا با حضور لمپارد؟ احتمالا، بی تردید تا آن زمان فروش لباس نیویورکی او اما به بیشترین حد خود نخواهد رسید.

به قلم رافائل هونیگ اشتاین از وب سایت اشپرت آینس آلمان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 6,325
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 11,199
  • بازدید ماه : 21,760
  • بازدید سال : 77,123
  • بازدید کلی : 2,269,755
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور