loading...

سایت رسمی موج فوتبال

بايرن مونيخ دور رفت رقابت هاى بوندسليگا را با يازده امتياز اختلاف نسبت به نزديك ترين تعقيب كننده خود به عنوان صدرنشين به پايان رساند. اما كدام بازيكنان كادر اين تيم در اين نيم فصل عملكرد بهترى داشته و

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 86 شنبه 06 دی 1393 زمان : 20:25 نظرات (0)
بايرن مونيخ دور رفت رقابت هاى بوندسليگا را با يازده امتياز اختلاف نسبت به نزديك ترين تعقيب كننده خود به عنوان صدرنشين به پايان رساند. اما كدام بازيكنان كادر اين تيم در اين نيم فصل عملكرد بهترى داشته وكدام يك مايوس كننده ظاهر شده اند.

نيم فصل اول از رقابت هاى بوندسليگا به پايان رسيده و بايرن مونيخ با كسب چهارده برد و سه تساوى صدر جدول اين رقابت ها را به خود اختصاص داده است. در اين نيم فصل سپرى شده برخى از بازيكنان اين تيم فراتر از انتظار ظاهر شدند و برخى نيز موفق به برآوردن توقعات پپ گوارديولا نگرديدند.

برنده ها: 

خوان برنات در ابتداى فصل بزرگترين بازيكن ناشناخته بايرن مونيخ بود، اما اكنون وى به يكى از برندگان مونيخى بدل گرديده است، اين بازيكن ريز نقش اسپانيايى در همه بازى هاى بايرن مونيخ در تركيب اين تيم حاضر بوده و حتى در چهارده بازى نيز توسط پپ گوارديولا در تركيب  اصلى قرار داده شده است. بازيكن سابق والنسيا، در سمت چپ زمين مهره اى قابل اعتماد براى گوارديولا است و مى تواند در اين بخش از زمين در خط دفاعى يا ميانى به بازى گرفته شود. برنات بازيكنى آرام، با قدرت بدنى بالا و داراى ديدى خوب است كه در سال جديد ميلادى باز هم گوارديولا بر روى او حساب خواهد نمود.

رافينيا در سمت ديگر زمين بازيكنى است كه همگان در زمان پيوستن پپ گوارديولا به بايرن مونيخ براى وى هيچ شانسى قائل نبودند و او را از اولين كانديداهاى حذف از كادر تيم مى دانستند. اين مدافع برزيلى در اين نيم فصل يازده مرتبه در تركيب اصلى تيم قرار گرفته و حتى پپ گوارديولا از او در خط ميانى نيز بهره برده است. البته عوض شدن پست بازى كاپيتان فيليپ لام و منتقل شدن وى به مركز ميدان نيز در اين موضوع بى تاثير نبوده است.

اولين فصل حضور ماريو گوتسه در بايرن مونيخ چندان درخشان نبود و اين ستاره جوان هرگز به فرم خوب خود در دورتموند نرسيد و به همين دليل بيشتر زمان فصل قبل را بر روى نيمكت ذخيره ها سپرى نمود. اما بعد از جام جهانى شرايط دچار تغييراتى شده و گوتسه دومين فصل حضور خود در مونيخ را با شرايط بهترى تجربه مى نمايد و موفق به ثمر رساندن هفت گل در بوندسليگا و سه گل در ليگ قهرمانان نيز شده است. درخشش در جام جهانى انگيزه گوتسه را افزايش داده و چنين انگيزه اى در عملكرد او در بايرن مونيخ كاملا بارز است و پپ گوارديولا نيز مى تواند از چنين شرايطى كاملا راضى باشد.

بازيكن ديگرى كه با اعتماد به نفس كامل از جام جهانى بازگشت، ژروم بوآتينگ است، اين مدافع تنومند زير نظر پپ گوارديولا به كيفيت تازه اى دست يافته است. وى در فينال جام جهانى بهترين عملكرد خود را به نمايش گذاشت و ديگر انتقادى از او به خاطر سهل انگارى در بازى به چشم نمى خورد. هرگاه كه بوآتينگ در شرايط خوب خود باشد، بى ترديد انتخاب اول گوارديولا براى قرار گرفتن در خط دفاعى است. بوآتينگ رئيس به چون چراى خط دفاعى مونيخى ها است كه در اين نيم فصل در بازى سازى نيز مشاركت داشته است. ارسال پاس هاى بلند دقيق از مشخص هاى بارز او به حساب مى آيد، پاس هايى كه از زمان حضور ژابى آلونسو در مونيخ به يكى از روش هاى بايرن مونيخ در بازى سازى تبديل شده اند.

مدت زمان كوتاهى پيش از پايان مهلت نقل و انتقالات تابستانى، بايرن مونيخ با جذب ژابى آلونسو شگفتى ساز شد، هافبكى كه به مبلغ تقريبى ده ميليون يورو از رئال مادريد خريدارى شد. چنين خريدى چندان انطباقى با سياست باشگاه بايرن مونيخ در زمينه نقل و انتقالات نداشت، اما با وجود مصدوميت شواين اشتايگر، تياگو و مارتينز بايرن مونيخ در پست هافبك ميانى با مشكلات عديده اى مواجه بود و چنين انتقالى منطقى به نظر مى رسيد. الونسو به محض ورودش به مونيخ به تركيب اصلى تيم راه يافت و حتى ركورد تماس توپ در طول يك بازى از رقابت هاى بوندسليگا را نيز به نام خود ثبت نمود. زير نظر پپ گوارديولا، اين هافبك اسپانيايى به هافبكى استراتژيست تبديل شده كه كمى دفاعى تر به بازى گرفته مى شود و همين موضوع باعث بيشتر به چشم آمدن كيفيت او شده است، در سال 2015 نيز وى بار ديگر يكى از ستون هاى بايرن مونيخ خواهد بود.

بازنده ها:

ماريو ماندژوكيچ در ابتداى سال 2014 تنها مهاجم بايرن مونيخ محسوب مى شد اما پپ گوارديولا به وى چندان اعتماد نداشت. اين سرمربى اسپانيايى به صورت علنى از مهاجم كروات خود تمجيد مى نمود، اما در تيم شرايط به گونه اى ديگر بود. ماندژوكيچ در گفتگوهاى خود با رسانه ها از شرايط خود در مونيخ ابراز نارضايتى مى نمود و به نظر مجبور به ترك باشگاه بود. وى در 88 بازى خود براى مونيخى ها موفق به ثمر ساندن 48 گل شده بود اما نحوه بازى او با فلسفه پپ گوارديولا همخوانى نداشت و به همين ترتيب وى در تابستان 2014 به اتلتيكو مادريد ملحق گرديد، دلايل دقيق چنين انتقالى همچنان مشخص نيست، اما بايد ماندژوكيچ را از بازنده هاى مونيخى سال 2014 دانست.

چنين اتفاقاتى مى تواند براى ژردان شكيرى نيز رخ دهد، اين هافبك سوئيسى در اين نيم فصل تنها سه مرتبه از ابتداى بازى به زمين رفته و شش مرتبه نيز به عنوان بازيكن تعويضى وارد ميدان شده است. آمارى كه براى اين هافبك پرطرفدار سوئيسى كه در تابستان گذشته با وجود پيشنهاداتى كه داشت تصميم بر ماندن در مونيخ گرفت، چندان قابل قبول نيست. پپ گوارديولا به نظر چندان اعتقادى به شكيرى ندارد كه اين موضوع نارضايتى  وى را در پى داشته است، جدا شدن او در ماه ژانويه از جمع مونيخى ها بسيار محتمل به نظر مى رسد.

تياگو آلكانتارا در فصل گذشته بازيكنى تاثيرگذار بود و لحظات خوبى را براى هواداران مونيخى رقم زده است. شايد نتوان او را از بازنده هاى نيم فصل گذشته بايرن مونيخ دانست، ولى مصدوميت هاى متوالى او را به بازيكنى بدشانس تبديل كرده است، به طورى كه وى با وجود حضور هجده ماهه خود در مونيخ، موفق به انجام بازى هاى زيادى براى تيم اول اين شهر نشده است. در اردوى زمستانى بايرن مونيخ اين هافبك خوش تكنيك بار ديگر بدون مصدوميت به كادر تيم اضافه خواهد شد.

اين فصل مى توانست به فصل شكوفايى پير اميل هويبيرگ ستاره جوان دانماركى تبديل شود. در فينال DFB Pokal فصل گذشته نيز پپ گوارديولا در بازى مقابل دورتموند او را در تركيب اصلى تيم خود قرار داد و به همين دليل به نظز مى رسيد كه به اين هافبك دانماركى در اين فصل بازى هاى بيشترى برسد، اما چنين مسئله اى هرگز محقق نشد و بازيكنانى نظير روده و گائودينيو بيشتر اعتماد گوارديولا را جذب نمودند. دو مرتبه قرار گرفتن در تركيب اصلى و پنج مرتبه حضور در زمين به عنوان بازيكن جانشن، هويبيرگ را به بازيكنى بازنده در تركيب بايرن مونيخ تبديل نموده است.

به قلم فابيو پورتا از وب سايت گل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 203
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 360
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 706
  • بازدید ماه : 22,482
  • بازدید سال : 77,845
  • بازدید کلی : 2,270,477
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور