loading...

سایت رسمی موج فوتبال

 خفاش های والنسیا پس از ناکامی در فصل گذشته لالیگا، به دنبال تحقق شعار این فصل خود هستند.والنسیا تیم هشتم فصل گذشته لالیگا در تابستان 2014 تغییرات زیادی در راس باشگاه، کادر فنی و بازیکنانش داشت.

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 69 چهارشنبه 10 دی 1393 زمان : 12:08 نظرات (0)
 خفاش های والنسیا پس از ناکامی در فصل گذشته لالیگا، به دنبال تحقق شعار این فصل خود هستند.

والنسیا تیم هشتم فصل گذشته لالیگا در تابستان 2014 تغییرات زیادی در راس باشگاه، کادر فنی و بازیکنانش داشت. اتفاقاتی که سبب شد پیتر لیم مولتی میلیاردر سنگاپوری مالک والنسیا شناخته شود. وی با خورخه مندز وارد مستایا شد؛ مندز دوست بیست و چند ساله اش، نونو اسپیریتو سانتو را به عنوان جانشین آنتونیو پیزی مغضوب انتخاب کرد. اسپیریتو حدود 20 بازیکن از لوس چه را از برنامه های خود کنار گذاشت و 11 بازیکن در 11 پست مستطیل سبز را به تمرینات والنسیا افزود. والنسیا این فصل بیش از 60 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده و از آن سو مبلغ خروجی های والنسیا در حدود 50 میلیون یورو بوده است.

خفاش ها رنگ جدیدی به خود گرفته بودند و با شعار "در کنار هم، بازخواهیم گشت " که روی پیراهن آن ها حک شده بود، فصل را با تساوی 1-1 در مقابل سویا آغاز کردند. در خط دفاع دیگر خبری از پریرا، کاستا، متیو و برنات نبود و اسپیریتو در بیشتر بازی ها از باراگان و گایا در سمت راست و چپ خط دفاعی و از اوتامندی و شکودران مصطفی در قلب خط دفاع استفاده کرد. جلو تر از آن ها خاوی فوئگو ، دنی پارخو و آندره گومز حضور داشتند که همه این ها سبب شد تا خط دفاع والنسیا مشکل چندانی در چند ماه گذشته نداشته باشد.آن ها در لالیگا در 16 بازی که انجام دادند، 13 گل از رقبا دریافت کردند.

افزوده شدن رودریگو مورنو، رودریگو دپل و آلوارو نگردو در کنار سفیان فاغولی، پابلو پیاتی و پاکو آلکاسر مشکلات والنسیا در خط حمله را به حداقل رسانده است.آن ها 29 گل به ثمر رساندند که با 31 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به سویا در رتبه چهارم لالیگا قرار دارند.

روند حرکت والنسیا طوری بود که پس از تساوی 1-1 در برابر سویا در هفته اول موفق شد در 4 بازی بعدی به حریفانش 3 گل بزند و با اقتدار امتیازات را درو کند. پس از تساوی 1-1 در خانه سوسیداد موفق شدند در کمتر از 10 دقیقه نسخه قهرمان فصل گذشته را بپیچند و 3-1 اتلتیکو مادرید را مغلوب کنند.

اوضاع بسیار خوب پیش می رفت و کم کم هواداران والنسیا داشتند به این باور می رسیدند که والنسیا دوباره "والنسیا" می شود. اما شکست سنگین 3-0 در مقابل دپورتیوو شوک بدی برای والنسیا بود و این سبک لغزش ها در لیگ سخت اسپانیا بسیار گران تمام می شود و باعث می شود تا تیم ها رفته رفته از صدر جدول فاصله بگیرند و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بزرگترین هدف خود بدانند.

پس از دو پیروزی 3-1 دیگر در مقابل الچه و همشهری خود ویارئال و تساوی بدون گل مقابل شاگردان ارنستو والورده در بیلبائو شاگردان اسپیریتو چند هفته ای از اوج فاصله گرفتند؛ آن ها شهرآورد دوم والنسیا را به لوانته واگذار کردند، در آخرین ثانیه های بازی، سه امتیاز دیدار با بارسلونا را به میهمان هدیه دادند و اینجا بود که اختلاف والنسیا با صدر جدول خیلی زیاد شده بود و سطح خواسته ها باز هم پایین آمد. حال دیگر کسی به قهرمانی و نایب قهرمانی فکر نمی کند چرا که واقعا در حال حاضر رقابت با تیم هایی مثل بارسلونا،رئال مادرید نیاز به تلاش در دراز مدت دارد و صرفا یک فصل خرج زیاد نمی تواند مسبب رقابت تنگاتنگ با این دو تیم باشد.

بخت قهرمانی والنسیا در لیگ اسپانیا فصل 2015-2014 از همان اول خیلی کمرنگ بود و فاصله والنسیا از صدر جدول اتفاق عجیبی نیست. هدف اصلی والنسیا در این فصل بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا یعنی حضور در بین 4 تیم برتر اسپانیا است. هرچند آن ها در جام حذفی شانس خود را برای قهرمانی کم نمی بینند؛ آن ها پس از پیروزی در مقابل رایو وایکانو در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اسپانیول خواهند رفت. خفاش ها در جدول کوپا دل ری در سویی قرار گرفته که سویا و مالاگا را جدی ترین رقیب های خود می داند و اگر به این دو تیم برخورد کند و از پس آن ها بر بیاید، یک پای فینال جام حذفی خواهد بود.

در جام حذفی و بازی برگشت مقابل رایو وایکانو، والنسیا نیمه اول را 3-1 شکست خورده بود اما سه تغییر اعمال شده در بین دو نیمه، طوری تاثیر گذار بود که شاگردان اسپیریتو موفق شدند در نیمه دوم 3-1 پیروز شوند و آن بازی 4-4 به اتمام برسد و والنسیا با توجه به پیروزی در بازی رفت به جمع 16 تیم برتر جام حذفی اسپانیا راه یافت.اسپیریتو نشان داد همیشه افکاری دارد که تماشاگر را امیدوار به تغییر نتیجه نگاه دارد. آن ها با وجود شکست در مقابل بارسلونا در بیشتر دقایق بازی دست کمی از بارسلونا نداشتند و شاید اگر در 10 دقیقه پایانی مثل 80 دقیقه سپری شده مصمم بازی را دنبال می کردند، بازی بدون گل به اتمام می رسد.

سرمربی پرتغالی والنسیا که سومین فصل دوران مربی گری اش را سپری می کند، در 11 پست آرایشی زمین بازیکن جدید داشته اما پس از گذشت یک نیم فصل، برونو زوکولینی و فیلیپه آگوستو، دو هافبک میانی خفاش ها جایگاهی در برنامه هایش نداشته اند و این دو در آستانه خروج از والنسیا قرار دارند. گفتنی است این دو بازیکن تابستان گذشته به صورت قرضی به مستایا آمده بودند. از طرفی نونو با ژوآ پریرا، هموطن خود نیز مشکلات زیادی دارد و چندی پیش علنا اعلام کرد که پریرا می تواند مستایا را ترک کند. پریرا حتی یک بار در این نیم فصل برای والنسیا بازی نکرده است.

با وجود تمامی این اصطکاک ها، این آمدن ها و زود رفتن های بازیکنان و برخی نوسانات کوتاه مدت، نمی توان به این تیم جوان و با انگیزه نا امید بود. هر چند آن ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان باید با رقبای همیشگی خود به نام های اتلتیکو مادرید، ویارئال، سویا و مالاگا رقابت کنند.جذب انزو پرز هافبک ملی پوش آرژانتینی از بنفیکا به والنسیا که نخستین خرید زمستانی والنسیا محسوب می شود، می تواند به تقویت خط میانی والنسیا کمک کند.آن ها در نخستین بازی شان در چهارمین روز سال 2015 میزبان رئال مادرید خواهند بود. باید منتظر ماند و دید آیا خفاش ها بار دیگر اوج می گیرند؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 340
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 617
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 963
  • بازدید ماه : 22,739
  • بازدید سال : 78,102
  • بازدید کلی : 2,270,734
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور